close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: niet goed lopen in opwarm fase

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v

ik heb een probleem met een megane 1.6 16v koude start is goed daarna begint de motor op slechter te lopen en slaat af na wederom gestart te hebben loopt hij eerst slecht daarna weer goed dit kan zich meerde malen herhalen bobines heb ik al vervangen

Geplaatst door

RBJR (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Regelventiel stationair toerental demonteren en reinigen. Best langs onder te bereiken in het inlaatspruitstuk.

joëlcotech 0
badge

16 jaar

Ik heb het zelfde probleem met mijn auto (megane 1.6 16V uit 2001 met slechts 25.000 km op de teller). Afslaan doet hij nog niet, maar welke bij het wegrijden in de eerste versnellingen vind ik dat hij hakkerig rijdt, zodra hij warm is rijd hij goed.

Heeft het geholpen om het regelventiel te reinigen RBJR??

Baske78 0

16 jaar

Heb je het storingsgeheugen al uit laten lezen en de parameters gecontroleerd?

jan4911 0
badge

16 jaar

Nee nog niet laten doen, de parameters wijzigen neem ik aan niet uit hun eigen, of kan dit wel zodat ze zelf regelend zijn om fouten te herstellen?
Daarnaast blijf ik het wel vreemd vinden dat het bij een koude motor wel is en bij een warme niet. Kan het niet bv de stappenmotor zijn?

Baske78 0

16 jaar

Het kan bv ook een temp. sensor die foute waarde doorgeeft. deze waarde kun je uitlezen als de moter koud is.

jan4911 0
badge

16 jaar

Het is dat wat ik bedoel... De stappenmotor= regelventiel stationair toerental.
Bij koude motor moet het toerental hoger zijn, dus de stappenmotor moet dat bijregelen.
Warme motor hoeft hij minder bij te regelen, maar als hij vuil is en vastzit op deze stand, zal bij koude motor de motor niet meer hoger kunnen draaien zoals nodig is. (Denk aan de choke van vroeger, lucht meer afsluiten)
Het is toch een magane 1 phase 2 hé?
Temp.sensor kan inderdaad ook.

joëlcotech 0
badge

16 jaar

Het is het laatste model voor die nieuwe kont! Het toerental stationair koud is rond de 400 toeren. Ik weet niet of dit erg laag is maar dat vermoed ik wel, want mijn vorige auto (megane 1998), wel met een ander motor type (1.6E) had een toerental van ca 600-700. Hoe kan ik eventueel de temp sensor uitlezen, ik bedoel dus welke waarde moet hij afegeven? Ik ben elektrotechnisch onderlegd dus dat scheelt.

Baske78 0

16 jaar

Een temperatuursensor geeft de koelvloeistof -temperatuur door aan de ECU. De ECU stuurt n.a.v. deze waarde de stationair-motor aan. Geeft de sensor een verkeerde waarde aan dan zal hij de stationairmotor ook verkeerd aansturen. Standaard procedure is foutgeheugen uitlezen, parameters controleren ( in dit geval bij koude motor), gasklephuis reinigen en vervolgens stationairmotor reinigen.
Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.

jan4911 0
badge

16 jaar

De koelvloeistof-temperatuur kun je het beste uit (laten) lezen met de clip. Deze geeft de waarde aan waarmee de ECU werkt.

jan4911 0
badge

16 jaar

Ik ga er mee aan de slag, wordt vervolgt!

Baske78 0

16 jaar

deze auto heeft toch een gemotoriseerd smoorklephuis ofniet? dan deze gewoon schoonmaken, als je een gemotoriseerd smoorklephuis hebt, heb je geen stationair regelklep.

kawaZ750 0
badge

16 jaar

Neen, Mégane 1 heeft nog geen nog geen gemotoriseerde smoorklep. Pas vanaf Mégane 2.

joëlcotech 0
badge

16 jaar

dit probleem zat hem in de benzine alles afgetapt en verse erin gedaan en het probleem was over

RBJR 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.