close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Baleno: Afslaan Baleno.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste.
Mijn Baleno uit 1996 valt bij terugschakelen en bij uitrollen naar het verkeerslicht uit!!
Hij komt dan onder een bepaald toerental en valt uit.
Hij start wel gelijk weer, en blijft dan mooi stationair draaien.
Ik heb al 2 keer zo een flesje in mijn tank gegooid, maar dit is dus niet de oplossing.
De garage vertelde mij misschien vervuilde kleppen en of een vervuilde inlaat circulatiekop??!!??
Wie heeft dit ook gehad en weet de oplossing of een tip?
Ik hoop iets te horen.
Groet.

Geplaatst door

lestigres (75)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik neem aan dat de garage de ecu heeft uitgelezen en er geen fout is geconstateerd???

Vuil of sludge in het stationaire kanaal??? Misschien kan de stappenmotor niet goed werken, daardoor.

Hoi, bedankt voor je reactie.
De garage heeft de ecu niet uitgelezen.
Waar zit het stationaire kanaal?
Ik hoorde ook dat als ik nieuwe bougies zou monteren dat het over kon zijn??
Ik hoor graag weer van je.
mvg

lestigres 75

12 jaar

Het kan van alles zijn.... Diagnose stellen begint tegenwoordig met het uitlezen van de ECU.. De eventuele fout melding(en) zin meestal een goede leidraad om gericht te kunnen zoeken..

bv de lamba sonde meet de overgebleven zuurstof in het uitlaatgas.. Is dat niet in overeenstemming met wat de ecu vindt wat het moet zijn krijg je daar uiteindelijk een melding van.

Sommige onvolkomenheden worden niet door de ecu opgemerkt. bv omdat er electrisch niets mis is, en de storing niet lang genoeg duurt..

Ik ken de Suziki niet. Maar de stappen motor (welke moet zorgen voor een constant stationair toerental bij losgelaten gaspedaal) is gemonteerd in een slang, of aan het einde of begin ervan.

Door die slang gaat een groot deel van de lucht welke de motor nodig heeft tijdens stationair draaien. (De gasklep is immers nagenoeg dicht)

De slang met de stappenmotor (welke moet zorgen dat de slang voldoende open of dichtgeknepen is) loopt van de luchtfilterslang naar het inlaatspruitstuk,

De stappenmotor heeft onder meer een stekker met waarschijnlijk 4 aansluitingen. Als het contact wordt aangezet krijgt de stappen motor een signaal van de ecu om de de juiste stand in te nemen. Even daarvoor wordt de stappen motor gereset. eerst maximaal dan minimaal en daarna het juiste aantal stappen..

De slang waarover ik het heb is meestal aan de buitenkant 16 mm dik..

Voor de goede orde, Ook een vieze gasklep of een lek in de rembekrachtiger kunnen voor het euvel zorgen..


De bougies moeten wel heel erg lang hun best hebben gedaan, als dat de oorzaak is....(bougies moeten periodiek vervangen worden....

Kijk ook eens naar het olie peil??? veel te veel of veel te weinig olie heeft ook invloed..

Beste Cor.

Hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg, ik heb hier zeker iets aan.

Ik ga aan de slag.

Nogmaals dank.

Groet.

lestigres 75

12 jaar

Hoi.
Mijn auto slaat regelmatig af, nu heb ik hem naar de garage gebracht om te laten kijken wat het is.
Nu blijkt dus de IAC klep stuk te zijn en de gasklephuis moet gereinigd worden.
Wie kan mij hier tips in geven?
Ik hoop iets te vernemen.
Groet.

lestigres 75

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Baleno of stel zelf een nieuwe vraag.