Renault Espace: ruitenwisser achter

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: f9q

ruitenwisser achter werkt niet,storing df040 (dacht ik me te herinneren)rust stand ruitenwisser 1 def.
krijg geen +na contact op pen 1 op de motor ook niet op de stekker links achter (achter de bekleding)heb geen schema van dit model.iemand ooit meegemaakt?
ps als er een losse plus op wordt gezet dan werkt ie constant?ook een ander motor geprobeerd zonder resultaat

Geplaatst door

abc (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien intervalrelais kapot van wisser ??

hellbat 0
badge

17 jaar

Denk probleem met je uch.

sjaak r 0
badge

17 jaar

Bedrading naar de achterklep kapot?
(bij het scharnier)

Hans4040 1010
badge vip badge

17 jaar

denk ook de uch maar wil eerst verder meten als ik een schema heb heeft volgens mij geen appart relais.
lijst van staten laat zien dat de schakelaar werkt .volgens storing controle df 040 moet er +zijn op aansluiting 1 en massa op 3 massa heb ik maar + niet,verklaart alleen niet dat als ik een losse +er op zet de wisser constant werkt ongeacht de stand van de schakelaar.
@hans4040 bedankt voor het meedenken maar op de stekker links achter ook geen +
l

abc 0
badge

17 jaar

Zal morgen even in schema kijken voor je of er nog wat tussen zit zoals een los relais.

sjaak r 0
badge

17 jaar

dat zou mooi zijn

abc 0
badge

17 jaar

Als ik het zo bekijk wordt pen 1 aangestuurd door aansluiting 4 van relais 22 die op de uch zit.

sjaak r 0
badge

17 jaar

ga na de kerst de uch uitbouwen zodat ik wat kan meten bedankt voor de info en fijne dagen .

abc 0
badge

17 jaar

Oke hoor het dan wel. succes en fijne kerstdagen

sjaak r 0
badge

17 jaar

daar is ie weer ,bedrading doorgemeten van uch naar rw achter en onder brekeing in de + na contact (groene stekker op uch pin 4) moet +opkomen ,bedrading hersteld en ruiten wisser wist ,alleen doet ie dit constant ook bij contact uit?
zie bij parameters wel rust contact actief af en toe voorbij komen maar blijft gewoon door wissen ook met andere motor.er blijft + op pin 1 van de ruitewisser staan ,schema wat ik heb heeft het over relais 11 maar zit er niet in op deze uch staat relais 17 op de plaats waar ze 11 afbeelden?(ook relais 17 is overigens niet bezet)als relais 22 zou blijven hangen zou er meer moeten blijven werken lijkt mij.groeten dennis

abc 0
badge

17 jaar

Dan moet ik toch weer in het schema kijken, Ben alleen tot maandag vrij.

sjaak r 0
badge

17 jaar

dan wacht ik wel geniet van je vrije dagen

abc 0
badge

17 jaar

87-pg-kt

abc 0
badge

17 jaar

Volgens mijn schema moet het idd relais 11 zijn.
Maar als je op de uitgang van je uch op de juiste aansluiting geen + krijgt wordt de uch dan wel aangestuurd door de schakelaar?
Ik heb je wat gestuurd.

sjaak r 0
badge

17 jaar

als ik het goed zie zit relais 11 inwendig en is neit los te vervangen?in lijst met staaten zie ik de schakelaar aan en uit als ik hem bedien dus ga er vanuit dat die goed is .op punt 4 krijg ik een constante + ipv een + na contact dus blijft het relais hangen

abc 0
badge

17 jaar

Het zou kunnen dat hij inwendig zit.
Kijk eens of relais 9 en 10 er op zitten want die zijn voor de voorste als deze er ook niet zijn kan je er wel van uitgaan dat het inwendig zit.
In dat geval zou je toch zeggen dat er een nwe uch in moet.
Kun je hem normaal ook bedienen in de accesoire stand? in dat geval zou je een andere uch kunnen proberen, ondanks dat deze gecodeerd is krijg je wel een accesoire stand.

sjaak r 0
badge

17 jaar

Auto is nu op winter sport maar zodra ie terug is meld ik me

abc 0
badge

17 jaar

uch vervangen maar probleem is nog hetzelfde weet het even niet meer maar ga weer opnieuw beginnen met zoeken als ik wat meer tijd heb

abc 0
badge

17 jaar

Als het zo een beetje grondig mis loopt dan zou ik van vooraf herbeginnen. Wat zijn de staten van et080, et027 en et097?
Zijn de spanningen die je meet met contact aan en achwi ingeschakeld én met stekkers aangesloten of losgekoppeld?
Is zekering F14 (30A) op zekeringplaat interieur OK?
Heb je een +APC op aansluiting 1 van de rwmotor en een goede massa op aansl.3 ?
Is zwarte stekker op UCH ok?
Isolatie ,geleiding en geen overgangsweerstanden tussen: masssa links acgter en pin 3 RW motor. zekeringplaat grijze stekker,witte stip aansl 6 en aansluiting 1 op RW? zwarte stekker P100 groene strip UCH en aansl 2 stekker RW ?
Alles ok? controleer tussen stekker R157 op aansl. 1 en 5.
1

patvdr 0
badge

17 jaar

Nog vergeten: is de configuratie van de UCH wel correct?

Succes.

patvdr 0
badge

17 jaar

wat de staten zo zijn weet ik niet.heb ze wel gecontroleerd zoals rw a ingescakeld en ruststand rw achter aan/uit.
probleem is dat er een constante +op aansluiting 1 heb ipv + na contact.
massa op 3 is ok(ook extra massa gelegd)kabel tussen aansluitng 2 rw en zwarte stekker uch is ok.
kan in de config,geen afwijking ontdekken.maar zelfs met ie constante +op aansluiting 1 zou ik hem gewoon ui moeten kunnen zetten.storing df 040 ruststand rw achter 1 def blijft wel steeds aanwezig.
ps rw motor is ook al gewisseld

abc 0
badge

17 jaar

probleem opgelost .zekeringkast vervangen en hij werkt weer normaal

abc 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.