Volkswagen Golf 4 TDI 66KW 2001: Golf 4 tdi houdt in

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ALH, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 66

Beste TDI liefhebbers het gaat over een golf iv met 250k op de teller... autobaan meestal
Reeds koppeling,vliegwiel,Turbo,n75klep.LMM,MAP SENSOR,vacuum pomp,turbo leidingen vervangen om de auto eigenlijk beter en beter te laten gaan nu na alles wat ik gedaan heb houdt de golf zwaar in bij optrekken het is echt van hoe meer gas ik geef hoe minder die wil gaan van alles geprobeerd zelfs de V.A.G GARAGE kan er niet aan uit geen enkel storingen en hij zegt dat de druk van de turbo tijdens het rijden goed is maar hij geeft ook toe dat de auto soms gewoon niet trekt !!! Tis een ALH >>>90pk gechipt naar 120 al 4-5jaar nu ineens de laatste maanden doet de auto moeilijker en moeilijker terwijl ik zelfs zoveel heb vervangen als ik met mijn gas pedaal speel dus zeg maar een paar keer in trap dan trekt die alles open (niet altijd) en merk je duidelijk dat die gechipt is en vermogen heeft maar de auto trekt niet gelijk het hoort te zijn als gechipt 120 pk kan iemand mij aub nog wat raad geven ?
Alles klopt volgens vcds de gemeten waardes voldoen maar de auto is dood in mijn ogen...
Beneden vinden jullie een video in de 5de versnelling plankgas...
Alvast bedankt

Golfwagen

Geplaatst door Golfwagen (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Siem Bijman (115) PRO, 4 jaar geleden

Brandstoffilter ook vervangen? Zou anders de brandstofdruk ook eens meten.

jan T (5) PRO, 4 jaar geleden

lucht massa meter nog wel goed dat kwam nog alk eens voor en dan heb je ook geen fout code.

groetjes jan.

Golfwagen (0), 4 jaar geleden

Alvast bedankt voor jullie reactie
De garage heeft verschillende keren de auto rijdend uitgelezen en de lmm meet gelijk het hoort te zijn ook met de nieuwe vacuum pomp daarvoor liep de motor op 0.4bar
En nu 0.7bar maar er verandert niks aan de auto precies hij houdt nog altijd in
Misschien ook maar een nieuwe brandstof filter...

AutobedrijfMaat (0) PRO, 4 jaar geleden

ALH was de eerste serie 90pk VP TDI's met een VNT turbo, zit de verstelling niet vast? Zijn TOP-motoren, moet dus ook gaan-als-een-banaan. Vacuumslangen heel? VNT niet vast? Slangen omgewisseld tijdens werkzaamheden? Een rijdende log met de juiste meetwaardeblokken moet je verder helpen. En anders een andere VAG garage opzoeken. Een VAG garage hoeft namelijk nog geen TDI specialist te zijn.

Hoe dan ook: een ALH kan altijd klaar!

Groet,
Kevin

AutobedrijfMaat (0) PRO, 4 jaar geleden

Nog even een aanvulling op bovenstaande: controleer ook de N109 (stopzetter op VP). Deza kan zorgen voor een noodloop. Onderstaande foto is van een Passat waarvan de geometrie ook muurvast zat. Gisteren weer tot leven gewekt, klant weer blij. :-)

Groet,
Kevin

Golfwagen (0), 4 jaar geleden

Nog maals danku voor jullie reactie zal deze eens allemaal laten nakijke binnekort garagist is op verlof... trouwens in mijn geval met een nieuwe turbo kan ik dit toch niet
voorhebben ofwel?? Weet niet precies voor
wat de N109 voor dient daarmee

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.