Ford Focus : Accu of dynamo defect

Ik reed effe naar de supermarkt zonder problemen,mar op weg naar huis begon de auto te stotteren en alles viel uit.voordat ik naar huis reed ging me raam ook niet meer naar beneden maar bij de bijrijders wel.ik heb geprobeerd opnieuw te starten maar leek net alsof de accu leeg was.op het moment dat ik weer me raam wilde opendoen leek net of hij sluiting maakte(lampjes dimpte en vielen weg)gelukkig paar maatjes van me hebben me naar huis gesleept,daar hebben we startkabels geprobeerd en hij starte in 1 keer.na een 2 tal minuten begon weer het zelfde en idd viel weer uit.weer startkabels erop en start weer in 1 keer,gelijk accu doorgemeten(met startkabels erop 13,6volt gemeten)(zonder startkabels begon bij 9,5 en liep al snel terug naar 7volt en viel weer uit.)mijn conclusie is dus dat de accu niet word bij geladen en dus de dynamo kapot is.
Wat zeggen jullie ervaren sleutelaars?

Update:
Ik heb net alle contactpunten geschuurd maar dit haalde niets uit.
Met contact uit meet ik 11.15volt maar zodra ik het contact aan zet zakt hij gelijk terug naar 8.6volt.
Als ik dan probeer te starten zie ik die as in de dynamo wel bewegen/schokken en hoor dan ook een duidelijke tak tak tak tak tak geluid.
Erop tikken met een hamer werkt ook niet.

Terry34

Geplaatst door Terry34 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

phil4226 (0), 4 jaar geleden

Accu defect, waarschijnlijk kortsluiting tussen elementen.

    Accu defect?
    Wat bedoel je met kortsluiting tussen elementen?
    Elementen die in de accu zitten?
    Hoe kan ik kortsluiten dat het me accu is? - Terry34 (0), 4 jaar geleden

Hendrik4290 (0) PRO, 4 jaar geleden

Welke spanning meet je als de auto gewoon loopt?
Hou oud is de accu?
Meer dan waarschijnlijk de accu kapot.

    Wanneer hij start zit er iets meer als 9volt in,maar bij verwijderen van startkabels loopt de accu al snel terug naar 7volt.
    Als ik de sticker moet geloven dan zou die accu van 2013 moeten zijn.
    Auto word vooral in stadsverkeer gebruikt en vaak korte afstanden.
    Nu met mijn baan als service monteur gebruikt ik hem eigenlijk alleen nog maar in het weekend.(geen idee of dit invloed heeft op de accu) - Terry34 (0), 4 jaar geleden

Terry34 (0), 4 jaar geleden

@Hendrik4290

Die meting was met lopende motor.
Nu meet ik niks meer omdat hij niet meer start(geen stroom).
Meer info zie foto

Terry34 (0), 4 jaar geleden

Hier nu de foto van me accu

ford3600 (0), 4 jaar geleden

wanneer ik terry goed begrijp dan met lopende motor met aangesloten startkabels 13,6 v zonder kabels maar nog wel met lopende motor 9,5 - 7 v dat is echt een defecte dynamo of bedrading ,, geef eens een hamertik op de dynamo indien dan de spanning stijgt ben je zeker

    Je begrijpt het idd goed.
    Wanneer ik me auto met start kabels start dan loopt hij in 1 keer.
    Wanneer ik de startkabels eraf haal blijft de motor wel lopen maar loopt de voltage van mijn auto snel terug tot 7volt en valt dan uit.
    Ik dacht dus wanneer je een auto start dan draait de dynamo ook en die zorgt ervoor dat me accu dus oplaad tijdens een lopende motor,in mijn geval gebeurt dit dus niet en dus zou de dynamo defect moeten zijn.
    Correct me of in wrong. - Terry34 (0), 4 jaar geleden
    Net effe bij de autosloop geweest en een Dynamo +Accu voor een mooi prijsje mee kunnen krijgen.
    Deze bijde gemonteerd en de auto start weer zonder problemen.Toch zegt mijn gevoel dat die dynamo kapot was.Accu was al ruim 6jaar oud en dus ook gewoon maar vervangen.
    Bedankt voor het meedenken iedereen - Terry34 (0), 4 jaar geleden

jopiekees (0) PRO, 4 jaar geleden

Dynamo heeft een minimale spanning nodig voor bekrachtiging, die is nu te laag. Zou dus beginnen met een accu vernieuwen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.