Hallo,
na het resetten komt zonder enige regelmaat, maar toch binnen een maand, de volgende 2 storingen weer terug.
Circuit voorgloeirelais. Voorgloeirelais in gesloten toestand geblokkeerd. ( starten klinkt niet echt lekker, het lijkt idd alsof hij op 3 cylinders start)
Strategie om oververhitting te voorkomen geactiveerd door brandstoftemperatuur. ( brandstof temp te hoog? storing is al twee keer op gekomen vlak na het wegrijden, met olie en water temp nog laag.)
Eén van de twee storingen veroorzaakt noodloop en blijft ook komen met de melding "anti-vervuilingseenheid van de motor is defect."
Kan het zijn dat de temperatuursensor (vd brandstof) een te hoge waarde doorgeeft?
Waar zit deze sensor?
Of kan het zijn dat het verwarmingselement dat onder de auto hangt, volcontinue mijn brandstof staat te verwarmen??
Graag jullie reacties..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Een poging: heb je de gloeibougies al gecontroleerd? 1 (of meerder) defecte gloeibougie(s) kunnen storing in/aan het voorgloeirelais geven.
Met starten bedoel je aanslaan neem ik aan, maar kan me niet voorstellen dat het voorgloei-probleem iets te maken heeft met het aanslaan op 3 cil., tenzij het al zwaar vriest?
Een 2.2 406 HDI heeft een roetfilter. Je geeft aan dat er een melding "anti vervuilingseenheid defect" verschijnt.
Misschien roetfilter niet helemaal oké , dus ga eens naar de P. dealer om dmv meting gegevens dit te laten controleren, (drukverschil, mate van vervuiling, additiefnivo)
Ik weet het niet helemaal zeker, maar de brandstoftemp.voeler zit dacht ik in het brandstof leiding knooppunt onder de motorkap. In een blokje net onder of naast de brandstofgalerij, dus NIET in de brandstofgalerij!
Het element onder de auto is geen verwarmingselement, maar juist een brandstof-koeler.
de enige storing die in het systeem staat is die van de verhoogde brandstof temperatuur en op het display staat dan de melding over de anti-vervuilingseenheid. Nergens is iets te lezen over roetfilter, additief etc.
goed om te weten dat het een koeler is ipv een verwarmingselement..haha zit nog al een verschil tussen.
16 jaar
De melding in het display heeft meestal te maken met een storing in/aan het roetfilter, vandaar....
(anti pollution fault)
Temp sensor is vervangen en idd de storing staat niet meer in het EBd. Echter het probleem van in noodloop gaan bij 2100 toeren op de cc. in bijv. de benelux tunnel is nog steeds van kracht. Vermoeden is dat er ergens een lek zit in het luchtsystee vd turbo. Wat leidt tot een verchil in meetwaarde tov richtwaarde. (blijkt ook uit p code in OBD2)
Oplossen is echter een 'dure'zoekklus en inmiddels kan ik de boel zelf bij de storing vandaan houden, door niet meer op cc. door lange tunnels te rijden. Gewoon gas bijgeven zodat turbo druk fluctueerd en meetwaarde en richtwaarde continue verschillen en dus niet tot kritieke verschillen leiden.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar