Opel Astra: CV afstand bediening (sleutel)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Goede avond allemaal,

Kan iemand mij een oplossing geven?

Het gaat om mijn Afstandbediening sleutel. Ik heb een keer batterij vervangen. Daarna werkte hij prima.

Na een maandje dat die prima werkte, deed hij oppeens niet meer, bij op slot en sluiten knop op de afstandbediening.
Maar de rode ledje op de afstandbediening brandt wel als ik 1 van die knop druk.

Moet ik iets instellen?

Groeten, Feejai

Feejai

Geplaatst door Feejai (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

24 Reacties

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

Afstandbediening vervangen. Deze zijn los te koop. Deze is gewoon "versleten" ondanks dat het rode ledje wel opbrandt bij het indrukken.
Moet wel even ingeleerd worden.

Gr.

Feejai (0), 15 jaar geleden

Als ik dus zo hoor, komt dit dus wel vaker voor bij Astra? En waar kan ik die los kopen? is het duur? Of bedoel je hele sleutel opnieuw bestellen en inleren?

Nou ledje is niet opgebrandt, ledje blijft blijft gewoon branden, wanneer ik open of sluit knopje indrukt. Dus zoals normaal ook brandt wanneer ik wilt openen en sluiten (ledje).

Maar kan het ook niet zijn dat mijn afstandbediening de geheugen kwijt is geraakt, zodat de ontvangst van de auto computer niet meer herkent/ontvangt?

In iedergeval bedankt voor je snelle reactie.

Groeten

foklop (0) PRO, 15 jaar geleden

Zet de auto op contact, sluit alle deuren en houdt één van de knoppen van de handzender ingedrukt totdat de handzender synchroniseert. Als de handzender na enkele dagen weer weigert dan nieuwe kopen. De eerste ingebruikname (programmeren) heb je een TechII of OP-COM voor nodig.

Petje57 (0) PRO, 15 jaar geleden

De afstandbediening is los te koop bij een opeldealer. Die hebben ze op voorraad liggen. ( dat hebben ze niet als iets niet stuk gaat......) Die dingen gaan dus regelmatig stuk.
Opnieuw programmeren zoals Frank hierboven beschrijft, helpt maar een paar dagen en dan is het weer gedaan met de werking. Dit uit ervaring.
Het heeft niets met " geheugen kwijtraken" te maken. Na bijna 10 jaar is het gewoon stuk.

Gr.

Feejai (0), 15 jaar geleden

foklop en Petje57,

Foklop--> Met jou handleiding, doet de handzender het weer. Hardstikke bedankt.

Petje57---> Ik ben eigelijk best benieuwd waarom na het (handzender synchroniseren) dan over paar dagen dat die weer niet doet. Hoe kan dat?
Ik hoop niet dat die over paar dagen het niet doet.

Ik bedank jullie 2-en heel hartig.

Groeten

Feejai (0), 15 jaar geleden

owh, vergeten wat te vragen. Ik heb nou die sleutel gesynchroniseerd. Mijn reserve sleutel heb ik nou niet bij me in huis. die ligt bij mijn vriendin.
Doet die reserve sleutel nog wel? of meot ik die ook opnieuw synchroniseren?

groeten

foklop (0) PRO, 15 jaar geleden

De tweede handzender werkt normaliter nog. Anders ook synchroniseren.

Zoals Petje57 al aangeeft, gaan de handzenders vaak stuk. Wij hebben ze altijd op voorraad. Als de handzender weer gaat haperen zou ik deze toch echt vervangen voor een nieuwe.

... En nu het topic maar afsluiten mod.

Feejai (0), 15 jaar geleden

Bedankt voor je hulp foklop.

groeten

driekske (0), 15 jaar geleden

je kunt ze ook gewoon zelf repareren!

de solderingen van de batterijcontacten laten los door schokken en het laten vallen van de sleutel, als je een smal strookje isolatietape van ongeveer 100mm lang en 3mm breed onder spanning rond de batterij en printplaatje draait gaattie weer jaren mee. Ik heb in totaal 3 sleutels en alle 3 zo op moeten lappen. sindsdien geen storingen meer hiermee.......

Patrick Eems (0), 15 jaar geleden

Hoeveel kost een nieuw handzendertje dan bij Opel?

Mijne moet ik ook om de week weer synchroniseren omdat ie het ineens 'niet meer doet'.

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=Patrick Eems]Hoeveel kost een nieuw handzendertje dan bij Opel?

Mijne moet ik ook om de week weer synchroniseren omdat ie het ineens 'niet meer doet'.[/quote]
ik heb voor mijn vectra een sleutel bijgekocht een klapsleutel kostte ongeveer 70 euro inlezen met auto 25 dus ongeveer 100 euro

Patrick Eems (0), 15 jaar geleden

Volgens mij is een gehele sleutel wel duur inderdaad, maar dit gaat om de handzender en volgens mij kon je die op en van de sleutel klikken als ik me niet vergis. Zou toch veel goedkoper moeten zijn dan 70 euro. Hoop ik...

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=Patrick Eems]Volgens mij is een gehele sleutel wel duur inderdaad, maar dit gaat om de handzender en volgens mij kon je die op en van de sleutel klikken als ik me niet vergis. Zou toch veel goedkoper moeten zijn dan 70 euro. Hoop ik...[/quote]
ja dat klopt dat is een complete handzender van het nieuwe type of je alleen het zendertje kunt kopen weet ik niet maar dan moet hij toch ingelezen worden op de auto dat was bij mij in ieder geval wel vectra c dus ik ga er van uit dat het bij elke opel zo is

kleijn (0), 15 jaar geleden

[quote=kleijn][quote=Patrick Eems]Volgens mij is een gehele sleutel wel duur inderdaad, maar dit gaat om de handzender en volgens mij kon je die op en van de sleutel klikken als ik me niet vergis. Zou toch veel goedkoper moeten zijn dan 70 euro. Hoop ik...[/quote]
ja dat klopt dat is een complete handzender van het nieuwe type of je alleen het zendertje kunt kopen weet ik niet maar dan moet hij toch ingelezen worden op de auto dat was bij mij in ieder geval wel vectra c dus ik ga er van uit dat het bij elke opel zo is[/quote]
maar misschien als je die van jouw die weigert opnieuw in laat lezen weer goed is als je de batterij vervangt moet dat binnen drie minuten gebeuren anders is die alles kwijt moet die opnieuw ingelezen worden succes willem

aapje63 (0), 15 jaar geleden

Hallo, is er iemand die er goede foto's van kan maken?
Ik heb een Opel zafira bj 2002 en hetzelfde, een tijdje geleden opeens deed mijn sleutel het neit meer,,althans de knopjes voor de AB
wel lampje
In contact weer synchroon gemaakt en deed het weer, dacht naief komt omdat hij met mijn mobiel in mijn zak zat....(radiogolven)
dus deed het weer..
maar gister gingen we weg, de auto ging normaal open, maar bij aankomst weer niet meer met de AB opslot dus weer shit,,,
Weer synchroniseren en werkte....ik weer ff ziitten was een verjaardag...en hij zal in mijn jasje....maar toen het donker was...kon ik ouderwets naar het sleutelgaatje zoeken, en ik ben zwaar rugpatient is niet prettig we zijn verwend.

Vandaag is mijn vrouw naar de dealer hier in Almere geweest, en die ging niet naar de baterij zoals wij dachten.....maar haalde sleutel uit elkaar zei mijn vrouw en zei gelijk daar zit de spelbreker,,,,
de boel weer inelkaar gezet,,,door de man met een stukje papier er tussen, zodat de batt end strakker zat....

Misschien weet u een printplaatsoldeer mannetje in u kennisen kring....

anders kost het 75 euri

Hij werkte bij eht naar huis komen , mij benieuwen hoe lang....

Maar ik durf hem nu niet uit elkaar te halen hij diet het,,,misschien wel lang.
Maar zou graag willen wetenhoe ziet het eruit en wat is er los..
Ik heb er geen beeld van

Volgens mijn vrouw maakte de baliemedewerker het luikje van de batt niet open maar aan de zijkant met de nagels??

Misschien is er iemand die weet hoe het werkt en er foto's van wil nemen ...wie weer is er eenmanier om het anders op te lossen

Helpt lijm niet om vast te zetten?
Polyester?

Ik heb geen idee

wie weet foto'ss.sss

of tekeningen

Vr gr en wie weet
arnold

kleijn (0), 15 jaar geleden

je kunt de sleutel gewoon uit elkaar halen stelt niks voor wijst zich van zelf wil je de battery vervangen moet je dat binnen drie minuten doen anders moet je hem opnieuw instellen veel succes

kleijn (0), 15 jaar geleden

als het goed is heb je een email gehad lukte niet eerder had problemen met server

aapje63 (0), 15 jaar geleden

Sorry voor taagfouten ik ben invalide en slik veel medicatie morfine end..dus sorry daarvoor!!


Na bij de Opel dealer geweest te zijn, heeft deze de afstandsbediening van de sleutel gehaald, en open gemaakt er een stukje papier achter de batt gedaan en doet het weer,,,tot wanneer??

Wel een ander gek verhaal is,

Mijn vrouw gebruikt mijn sleutel nooit....en vandaag......we gaan een weekje luxemburg, winterbanden er vast onder laten zetten.......dus ff wat eerder..door duitsland end..

En thuis gekomen doet mijn vrouw de auto met AB op slot...naderhand moest ze nog ff weg, en de AB van "haar"werkte toen niet,,,,,,,

De sluitknop weigerd....al sta je voor het glas....als je met de knoppen op de Ab frommeld doet de sleuel het af en toe weer,,dus lijkt mij wel de sleutel, als e sluitknop het weer doet, brank het lampje ook weer..

Wel toeval....toch?

Weer naar opel grrrrrr

Ok... aug is de auto 7 jr geworden....er kunnen dingen kan stuk maar wel toeval geltijk ong dit maal en hetzelfde..

Lijkt wel of Opel er een afstel klok gebouwd heeft lol zodat ze er mee stoppen op een bepaalde leeftijd...

Toen die van haar het niet deed, probeerde we het met mijn sleutel.....en die werkte wel op ab...
Dan zou je zeggen het problem zit niet in de auto.....toch?


Of zijn er personen die meer ervaringen hebben... en kan er iets anders zijn?
de eeste sleutel werkt nog dus dan zou die toch ook niet meer werken..

Zoals het er nu uit ziet met de tijd 2 nieuwe AB, ik koop er eerst maar een als het toch iets anders is...heb ik een strop van 75 euri,,,maar geet 150.

Blijft mij een toeval......of raadsel dat ze het opeens alletwee hebben???

Vr gr arnold

de nieuwe AB kost 75 euro incl btw,,,,


nou afwachten
Ik hoor graag

arnold

kleijn (0), 15 jaar geleden

aapje ik heb je weer een e mail gestuurd hopenlijk lukt het nu had problemen met de provider en je hoeft je niet te verontschuldigen voor je taal fouten dit is geen taalles maar een site over auto.s chack je mail maar even

aapje63 (0), 15 jaar geleden

Bedankt willem

Ja ik verontschuldig me er maar voor...ik heb wel eens nare berichtjes gehad,,,dus vandaar, ik heb er soms meer last van als anderss
als ik dan de dag erop terug kijk zie ik de fouten, schaam me een beetje maar niets meer aan te doen..

Ik heb de foto's ontvagnen van je...

Enorm bedankt

Vr groet Arnold

Wat een gedoe hè die afstandsbedieningen....

Gelukig kom je er even goed in...

wat ik me wel afvraag.opel rekend voor een nieuwe Afstandsbediening ong 50 euro en 25 euto voor het werkbaar maken van de afstandsbediening..
wat en hoe doen ze dat eigenlijk,,is dat anders als synchroniceren???? via contactslot??

Misschien weet jij het..

Vr gr Arnold

kleijn (0), 15 jaar geleden

dan wordt die met tech opnieuw ingelezen nieuw moet dat altijd met je eigen sleutel kunnen ze het op de auto schamen is nergens voor nodig laat een ander maar gelukkig zijn dat ze het zelf niet zijn klootzakken heb je overal

black rider (0), 5 jaar geleden

Ik heb ook even vraag over
De printplaarje van sleutel van een astra g
Om een andere afstandbediening in teleeren moet dat een nieuwe te zijn of kan ook een gebruikte zijn ?
Hoor het graag

ronny503 (0), 5 jaar geleden

@black rider, een topic van 11 jaar oud nieuw leven inblazen is niet echt handig.

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Inderdaad, black rider...
Start even een eigen topic.
De mogelijkheid bestaat namelijk dat forumleden uit die tijd geen deel meer nemen aan dit forum.

Forum admin.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.