Hey,
Ik heb hier een Ibiza staan met het volgende probleem,
De Climate Controle viel eerst af en toe uit, heb toen het volgende gedaan.
-Eerst auto uit laten lezen bij de dealer geen fout codes.
-Toen heb ik de Climate Controle vervangen.(en op nieuw laten programeren)
Auto is toen een week goed geweest maar nu knipperd het display weer en valt hij uit en doet dan niks meer.
Hoop dat iemand z'n zelfde klacht heeft gehad en misschien wat info heeft.
Met Vriendelijke groeten,
Stefan van Zuidam
06-556322693
svzuidam@hotmail.com
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Te koud !! Het systeem schakelt uit bij vorst.
Dat klopt Theo, het is inderdaad te koud buiten. maar dan schakelt ie het display toch niet uit? en in de werkplaats zal het toch ook wel iets aangenamer zijn dan buiten?
gr
Peco Power
Daar heb je gelijk in Mercury, en legde ik de link tussen het knipperen ervan.
Er zijn auto's voorzien van ECC waarvan het display gaat knipperen indien er een foutcode ontstaat en doen erna niets meer.
Klopt Theo, soms kun je de zaak resetten, maar even later knippert ie weer, bij vag, trouwens vaak de druksensor...
gr
Peco Power
Hey bedankt
voor het mee denken maar hij deed het ook al voor de vorst dus dat is het niet. (helaas)
Maar ik moet morgen even kijken dan komt hij weer naar mij.
Hey Mecury
Welke druk sensor die van de airco zelf want dan snap ik de logica niet helemaal waarom hij hem dan helemaal uit zet ook de ventilator.
groeten Stefan
Als het systeem wordt uitgeschakeld door de drukschakelaar werkt de ventilator niet, er is immers niet voldoende druk aanwezig om te verlagen.
Afhankelijk van welke drukschakelaar gemonteerd is lineaire, of een trinary schakelt de ventilator in bij een bepaalde druk.
Een lineaire drukschakelaar heeft drie en de trinary heeft vier aansluitingen.
De nieuwere generatie auto's wat EOBD hebben zijn voorzien van een elektronische druksensor en geen mechanische.
Juist, zoals Theo zegt, bij een te lage druk wordt het systeem uitgeschakeld door de schakelaar, deze voorkomt droogdraaien van de aircopomp, heb je het systeem wel goed op druk? Met vag.com kun je de meeste vag produkten wel uitlezen ook de airco, en die geeft dan wel de codes.
Eigenlijk zijn dit soort systemen met storingen gewoon zaak voor de aircospecialist.
gr
Peco Power
Ik denk dat Stefan de kachelven bedoelt en niet de condensorven.
Het lijkt mij dan ook vreemd dat als de aircodruksensor kapot is de kachelven er ook mee nokt.
Als het display gaat knipperen als er een storing is zou je toch fouten uit moeten kunnen lezen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar