Heb sinds een aantal maanden het volgende probleem met mijn Seat Ibiza 1.9TDI 96kw Sport.
In het begin als ik mijn auto wilde starten startte de motor maar sloeg na een paar seconden weer af. Het lampje van startblokkering ging hierbij branden. Dit kwam eens een enkele voor. Vaak na een rit en dan even de motor uit (bijv. om te tanken) en weer proberen te starten.
Inmiddels komt het steeds vaker voor, dus ook als de auto een hele dag stil heeft gestaan. Dus logica zit er niet in.
Via verschillende seat forums ben ik al te weten gekomen dat dit probleem zich vaker voordoet bij dit specifieke model uit dit bouwjaar.
Deze hebben allemaal een cockpit (waarin de blokkering zit verwerkt) met als extra een olie- en voltmeter.
Oplossing tot nu toe lijkt het totaal vervangen van de cockpit. Echter dit is een behoorlijk dure grap.
Kent iemand bovenstaand probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wil gebeuren kan ook wezen dat je leespoel die om je contactslot niet deugd die gaan wel vaker stuk
Hey Ralf,
Dus ook hier op zoek naar de oplossing. Ik hoop echt voor je dat het de leesspoel om je contactslot is. Anders wordt het een duur grapje. Succes en laat het volgende week weten als je de auto terug hebt na je onderhoudsbeurt.
GRTZ Jeroen
17 jaar
met de andere sleutel dezelfde problemen? transponders in de sleutels gaan ook wel eens stuk.
17 jaar
Ik heb vrijdag bericht gehad van de Seat dealer dat de tellerpartij gemodificeerd is wegens fouten... Misschien zit het hem hier ook wel in.
Mare als de auto niet start kun je dan met je reserve sleutel wel weg??
GRTZ Jeroen
17 jaar
[quote=Jeroen Vossen]Mare als de auto niet start kun je dan met je reserve sleutel wel weg??
GRTZ Jeroen[/quote]
Nou dat zou je dan moeten proberen. Het gaat er om dat als de auto met je reserve sleutel nog wel start dat het probleem dan in de hoofd sleutel zit en niet in het tellerhuis of iets dergelijks. De transponders die in de sleutels zitten gaan ook wel eens kapot. Dit zal de dealer overigens ook wel weten.
17 jaar
heb jij die sleutel nog thuis liggen dan?
Het instrumentenpaneel is bij mij inmiddels vervangen. Tot op heden (verschillende korte stukken gereden) heb ik er geen problemen meer mee gehad.
GRTZ Jeroen
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Ibiza of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar