hallo allemaal ,
ik heb deze auto al een paar maandjes en 2 weken geleden ben ik met de auto naar mn werk gereden en had ik nergens last van.
toen ik weer terug naar huis wou is de minpool van ( ze denken de motor , de draad aan de linkerkant ) losgegaan dus hij deed niks meer.
deze heeft de ANWB even snel vastgezet met een eigenlijk te kleine schroef.
sinsdien is mijn kilometer teller op en neer gaan springen van 20 naar 80 bijvoorbeeld , en de hitte thermometer van de motor ook.
voordat dit gebeurde startte de auto klakkeloos en nu deed hij de laatste dagen heel moeilijk maar er zat wel weinig benzine in ik denk net 5-10 liter.
ook het springen van de tellers begon toen er weinig benzine in zat en toen die draad is losgeschoten maar ik kon het niet langer uitproberen waar het aan lag , want de auto is donderdag middag stilgevallen en hij vonkt niet meer, en die kabel die de ANWB ''zogenaamd'' heeft vervangen zat dus weer los.
nu is mijn vraag ( en die van de garage ) wat kan dit zijn?
bij elke garage zeggen ze wat anders, ze weten het niet zeker , en om nu een ontsteking te kopen voor 500 ,- en dan het probleem niet oplossen vindt ik zinloos.
verder hebik gehoord dat het ook de benzine pomp of de verdeler stuk kan zijn?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
groetjes wouter.
dit was het oude probleem
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo allemaal,
de auto heeft in het begin al problemen gehad met de ontsteking , het begon na 2 weken toen de auto stationair raar begon te doen en begon te ''zagen'' schommelen tussen onder de 1000 en boven de 3000 toeren als de auto stationair loopt.
2 dagen later viel de auto stil en begonnen daarvoor ook de snelheids meters te schommelen tussen de 60 en de 120
toen is de ontsteking vervangen en liep de auto weer.
maar het stationaire lopen is nog steeds niet verholpen.
nu had ik de auto laatst aanstaan 3 maanden later en was het weg , als de auto koud was liep hij tussen de 3000 en 3500 toeren maar na een tijdje zakte het naar 1500/1000 toeren als je stilstond bij het stoplicht.
nu wou ik vanochtend de auto starten maar weer de ontsteking kapot...kan het zijn dat die ontsteking gewoon door toeval weer kapot is?
of is er een ander defect dat er voor zorgt dat mijn gloednieuwe ontsteking van 500 euro na 3 maanden al naar de klote is.
gisteren was de ontsteking wel verschoven , ik zag dat er 2 boutjes missen van de 3.... toen de auto niet wou starten heb ik de weer goedgedraaid maar nu is het helemaal afgelopen, de ontsteking zit vast , maar doet helemaal niks meer geen vonk niks.
dus de 2 vragen zijn: waarom loopt de autp stationair bagger.
en is er eeen groter probleem dan een kapotte ontsteking want ik had net een nieuwe die nu alweer kapot is na 3 maanden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij het termostaathuis zit een massa punt van de ecu ( computer ) van de auto soms wil dit oogje wel is afbreken en dan krijgt de ecu geen massa meer
en loopt de motor niet .
Laat het anders nakijken bij een Honda dealer deze hebben gelijk wel een kanaal voor een ruilontsteking (actronics)
of dat mogelijk de bobine of ignitor ontstekingsmodule stuk is .
wat betreft je ramen gewoon even inspuiten met silicone spray dan lopen ze weer soepel .
succes
oke, en waar vindt ik het termostaathuis?
bedankt voor je reactie!
13 jaar
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/32...][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010...[/img][/url]
en dat is het oogje?
bedankt voor de snelle reactie alweer :)
ik kan nu niet bij de auto want hij staat bij de garage , en die is dicht....
morge ga ik meteen kijken.
13 jaar
oke ik ben naar de garage geweest , en ik heb alle zekeringen gecheckt, alles was in orde.
de ecu kabel zat ook vast.
de monteur zei wel dat het de ontsteking is, maar hij hoort de benzinepomp niet .
als ik hem wil starten hoor je hem tikken en de start motor .
maar daar blijft het ook bij, en als ik dit vaker doe dan stopt hij met zoemen ( start motor geluid ) en tikt hij alleen nog en dan valt hij stil en doet hij niks meer.
morgen komt de ontsteking binnen en donderdag kan deze pas geinstalleerd worden.
13 jaar
oke nu dus een heel nieuw verhaal.
gisteren zag im dus dat hetzelfde probleem van de vorige keer ( een klein kabeltje zoals op de foto ) dat de omheining verroest was en daardoor geen contact meer maakte.
ik heb toen die kabel doorgetrokken rechtstreeks naar de accu met een zekering ertussen ( wel een audio kabel ).
toen startte de auto weer, 5x aan en uit gezet alles nog een gecontroleerd en niks aan het handje.
nu wil ik hem vanochtend startten maar zekering doorgebrand en auto doet niks meer, ook niet met nieuwe zekering ....
iemand enig idee?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Civic of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar