Ik ben nog steeds aan het tobben met mijn verwarming die links koud blijft en rechts warm .
Nu word mij verteld dat het ook in je bedieningspaneel kan zitten (climate control )
Zoja is dit dan makkelijk zelf op te lossen of is er geen beginnenaan om dit zelf te maken of moet je dan gaan voor een ruil of nieuwe climate control .
Heeft er misschien iemand ervaring mee om dit zelf te maken .
Ik hoop op een antwoord van iemand want het word nu wel heel koud in de auto .
mvg Ron
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zoek even op "bedieningspaneel". Iemand op dit forum (professionals) had exact hetzelfde probleem en de oplossing was het paneel schoonmaken
Ik heb inmiddels vandaag de accu losgehaald en zo een uurtje laten staan .had ik ergens gelezen hier op het forum zodat de auto zich kan updaten om de chip te reseten.
Maar helaas hij blijft nog steeds koud na hem weer aan gesloten te hebben.
Wat zou dan de grootste kans zijn dat kapot kan zijn de climate control of de stelmotor.
Ik heb er al naar de stelmotor zitten zoeken onder bekleding aan de bestuurderskant maar ik weet niet hoe het eruit ziet of waar die precies zit.
12 jaar
Donderdag 24-11 word de wagen uitgelezen door een universele garage.
Ik hoop dat ze het kunnen uitlezen en kunnen zien wat er kapot is.
Heb inmiddels al wat navraag gedaan wat een climatronic uit een sloper kost en dan zit je tussen de 75 en de 150 euro.
Eerst maar eens kijken wat er bij het uitlezen naar voren komt voor dat we een andere climatronic gaan aanschaffen.
12 jaar
Geef je weinig kans dat dit lukt met universele uitleesapparatuur. Renault is nogal lastig namelijk. Verder zou ik ook even de sensor in de spiegel schoonmaken, wil ook nog weleens voor rare temperaturen zorgen.
12 jaar
Komt er links wel lucht uit het rooster als je de blower vol aan zet met de climatronic op stand "alle lucht naar boven"? Zo nee, dan werkt de verstelklep boven/onder niet goed.
Als dat correct werkt, maar de lucht blijft steenkoud, werkt het mechanisme dat de warme lucht naar links regelt, niet goed.
De kans is trouwens groter dat het de verstel-klep links is dan dat het de climatronic is.
Je vindt die klep (die zit behoorlijk verstopt) door onder het dashboard omhoog te kijken en de slang van de luchtuitlaat te volgen.
Die klep moet bewegen als je de climatronic bedient (vnl lucht van "alleen naar boven" naar "alleen naar beneden" zetten). als de klep dicht blijft
In enkele gevallen heeft het geholpen om de stekker een tijdje van die klep af te trekken en later er weer op te doen.
12 jaar
Bedankt voor het meedenken
Heino : Alles werkt verders naar behoren ,zoals alle lucht naar boven naar je toe of naar je voeten ,dat is allemaal wel te regelen alleen op alle standen blijft hij koude lucht blazen ,ook als je hem op 26 graden zet .
Recht doet ook alles het naar behoren met dat verschil dat die daar wel alle kanten op warme lucht blaast.
Zou het dan toch in de stelmotor kunnen zitten ??
De 2 chrome buizen die je ziet lopen als je de bekleding weghaald aan de rechter kan bij je gaspendaal worden beide ook warm.
En kan je daar dan makkelijk bij om die stelmotor eventueel te vervangen aan de bestuurderskant ??
12 jaar
Ik weet niet of de Laguna II voor links en rechts met 2 separate radiateurs + kachelkranen werkt, of dat alleen de luchtgeleiding voor links door / langs de radiateur wordt geleid.
Hier moet iemand anders even helpen...
Ik denk zelf het laatste en dan is er inderdaad ergens achter het dashboard nog een stelmotor die de luchtomloop om de radiateur heen regelt, die niet goed werkt.
12 jaar
Auto is vandaag uitgelezen en daar kwam naar voren dat de climatronic goed was ,dat die de stelmotoren aanstuurde en dat de linker stelmotor niet reageerd.
Nu mijn vraag weet iemand het artikelnr van deze stelmotor zodat ik die kan bestellen want die schijnt maar iets van XX euro ex btw te zijn alleen de montage kosten maken het duur en zou op XXX euro ongeveer komen.
Daarom wil proberen om het zelf te gaan doen .
Zijn er dan misschien nog tips waar ik op moeten letten bij het demonteren van het dashboard en kan iemand mij misschien vertellen waar de de schroeven zitten om hem los te maken .
Hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb weinig zin om die XXX euro te betalen voor alleen maar demontage en montage
12 jaar
Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... ?
12 jaar
Vandaag het motortje kunnen bemachtigen ,is alleen maar origineel te krijgen.
Heb er gelijk wat tekeningen bij gehad met een uitleg van hoe te werk te gaan .
Ga het weekend even kijken of het mij lukt om het te kunnen demonteren en weer te monteren .
Dan horen jullie daarna meer van mij .
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.
12 jaar
Heb het motortje omgewisseld en het is weer lekker warm aan beide kanten.
Ben bij elkaar nog geen uurtje bezig geweest.
Het is dus gelukt zondfer mijn hele dashboard eruit te halen.
Je moet in totaal 6 bouten/tjes losmaken en 1 stekker losmaken .
Het is wel even wat tobwerk omdat je op je kop in de auto legt en je moet een steeksleutel of dopsleutel met de maar 5'5 hebben ,het motortje zit namelijk vast met 2 boutjes 5,5 en voor de overige 4 bouten van de zilveren plaat heb je een steeksleutel en dopsleutel nodig met de maat 13.
En je moet opletten dat er bij 1 bout van die zilveren plaat ook een aarde draad bevestigt zit die je eigenlijk niet kan zien maar op gevoel er weer op moet zetten voordat je de moer er weer op draait .
Kortom hij werkt weer perfect en de kosten zijn het uiteindelijk niet geworden..
Bedankt iedereen voor de hulp ,heeft me weer een hoop geld uitgespaard.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar