close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Clio: cilinder koppakkingen vervangen maar auto start niet meer

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

De cilinderkoppakkingen waren stuk en we hebben deze herstelt maar na montage start de auto niet meer.
Probleem is dat er vlammen uit de luchtfilter komen telkens je start,dus ontsteking maakt.
Mijn idee is dat hij wel benzine krijgt maar bij de demontage van de motor zijn we het nokaswiel vergeten aftekenen op de getande riem.
Maakt het enigsins uit hoe de nokas zit of niet?
En kan er mij iemand vertellen hoe het komt dat er vlammen ontstaan bij het starten in de luchtfilter?
En was de preciese positie moet zijn van de nokas?

Alvast bedankt mvg

Geplaatst door

sendy (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

spieloze motor!!!

dit word waarschijnlijk nog een keer koplichten voor revisie van de kop, want zo te lezen heb je de boel compleet van tijd staan

1 pen gaat net boven het carter in de motor, de krukas draai je hier tegen, en dan plaats de blokkeer plaat voor de nokkenassen (sleuven naar onderen)

welk bedoel je juist
moet alles er terug af tot aan de cullasse of enkel het bovendeksel
dank u

sendy 0

12 jaar

Is het wel een 16v?

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

de moter is van type rxe 14a

sendy 0

12 jaar

Via E-Mail:

als ik alles terug gedemonteerd heb wat moet ik dan juist doen om de moter terug op zijn tijd te zetten
naar welk moet ik kijken en welke moet ik dan terug op zijn tijd zetten
mvg sendy


Forumregel 3.) Gebruik siem@problemcar.nl en de e-mailadressen van onze moderators niet als vraagbaak voor het stellen van vragen die gewoon op het board gesteld kunnen worden. Vragen die niet in onze e-mail thuishoren verwijzen we terug naar het forum.

Hans4040 1285
badge vip badge

12 jaar

[quote=sendy]de moter is van type rxe 14a[/quote]
Dit is niet het motortype, maar het model type wat is het kenteken vd auto?

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

het is een wagen uit belgie
het is een clio bj2000 automatiek
1.4 16v benzine

sendy 0

12 jaar

Als het een 1.4 16v (K4J Motor) is dan is zoals Renaultmonteurtje al zei speciaal gereedschap vereist. Zonder dit gereedschap is het niet te doen om de boel exact op de juiste timing te zetten, en als je nu een beetje pech hebt kun je alsnog een keer de cilinderkop lichten en 8 tot 16 kleppen vervangen, omdat je kans hebt dat de zuigers tegen de kleppen zijn gelopen icm een verkeerde timing. Hoe heb je als ik vragen mag de timing op tijd gezet, of heb je op goed geluk zo de riem erop gezet? Hier heb je een beschrijving waarin precies verteld wordt hoe je te werk moet gaan ( als je dit voor de 1e keer gaat doe zonder technisch inzicht niet aan beginnen) http://www.amt.nl/Nieuws/Stap-voor-stap-...

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

Is het gelukt?

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.