close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Qashqai: Navigatie synchroniseert niet met Samsung Galaxy S2

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Geachte forumleden,

Wie weet de oplossing voor het probleem dat ik heb, waarbij de ingebouwde navigatie van mijn auto niet synchroniseert met de contacten in mijn Samsung Galaxy S2. Android, OS 4.0.4.

Een iPhone doet het blijkbaar wel.

Ik zie uit naar de oplossing!

Met vriendelijke groet,
Jan Heerink

Geplaatst door

Jan Heerink (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zou zomaar kunnen. Kan zelfs aan de software versie van de telefoon liggen. Laatst 2 iPhone 's 5 gehad. De ene was niet te verstaan en de andere kraakhelder. En wel in dezelfde auto.

Kijk even op You+Nissan of je telefoon ondersteun wordt en welke functie's eventueel wel of niet.

Geachte Nissan medewerker,

Wat attent dat U ook reageert via dit forum! Compliment.

Mijn probleem heb ik inmiddels ook onder de aandacht gebracht bij uw Helpdesk op 22 januari via tel. nr. 0800-0231513. Het probleem zou worden doorgezet naar uw technische afdeling. Ik zou binnen 8 dagen bericht krijgen. Ik heb daarvoor een "zaak-nummer" gekregen.

Bij vragen kon ik contact opnemen met netherlands@nissan-services.eu

Ik heb ook een link gekregen waar de ondersteunde toestellen te vinden zijn: http://www.nissan.nl/NL/nl/YouPlus/bluet...

Mijn toestel wordt ondersteund, vind ik op die site.

Zodra ik op het navigatiepanel in de auto er voor kies om de contacten te laden, krijg ik keurig de melding:

Laden van telefoonboek...
Even wachten a.u.b.

Soms levert dit als resultaat een melding op, op mijn telefoon dat de blue tooth verbinding is verbroken. Dat blijkt echter niet het geval te zijn.

Ik zal me ook nog wenden tot socialmedia@nissan.nl.

Dank voor uw bijdrage.

Mvg,
Jan Heerink
========

Jan Heerink 0

11 jaar

Uiteraard bedoel ik in mijn vorige threat "telefoonpanel" daar waar staat "navigatiepanel". Excuus.

Jan Heerink
========

Jan Heerink 0

11 jaar

Hallo. Heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn Samsung Galaxy Note. Daarvan lukte het synchroniseren via Bluetooth niet met
mijn Parrot handsfreeset. Via Google vond ik de oplossing die voor mij werkte: op de Samsung de app Bluetooth File Transfer gedownload,
toen werkte het synchroniseren probleemloos. Mogelijk werkt dat bij u ook.

Mazda 2 0

11 jaar

Dank voor de tip Mazda 2.

Ik ga ermee aan de slag.

Kom er z.s.m. op terug!

Groet,
Jan Heerink
========

Jan Heerink 0

11 jaar

Beste Mazda 2,

Ik blijf de melding krijgen "Delen via Bluetooth is gestopt".

Ik krijg het gewoon niet aan de praat. Misschien kun jij nog even de uit te voeren stappen aangeven binnen de app Bluetooth File Transfer. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Contacten versturen wil gewoon niet lukken.

Mvg,
Jan
==

Jan Heerink 0

11 jaar

Beste allemaal,

Het begint me wat duidelijker te worden. Zoek in Google maar eens op "delen via bluetooth is gestopt galaxy s2".
Het schijnt dat er een probleem is ontstaan na de installatie van OS 4.0.4.

Ik moet blijkbaar allerlei kunsgrepen uithalen om het werkend te krijgen.

Wordt vervolgd.

Groet,
Jan Heerink
========

Jan Heerink 0

11 jaar

Hallo.

Onderstaan de door de stappen die ik via Google vond om mijn Galaxy Note met de Parrot te synchroniseren:

1. Verbind de telefoon met de Parrot.

2. Start Bluetooth File Transfer op en druk op de "opties"knop. (Op de Galaxy is dat de knop linksonder).

3. Kier hier: "Meer".

4. Kies uit de volgende lijst "Verstuur contacten".

5. Selecteer de contacten die je wilt versturen en druk op "Verstuur items".

6. Selecteer daarna de device waar je de contacten heen wilt sturen.

Je telefoon zal nu alle contactpersonen gaan versturen.

Ik hoop dat het zo lukt. Succes.

Groet

Bart

Mazda 2 0

11 jaar

Beste Mazda 2 (Bart),

Dank voor je uitgebreide uitleg.

Ben inmiddels de auto weer ingedoken en ben jouw lijstje afgelopen. Ik kom helaas niet ver!

Bluetooth File Transfer ziet de telefoon in de auto wel, maar slaagt er niet in om verbinding te maken. Ik krijg de melding dat "Object Push Profile" (OBEX OPP) Bluetooth dienst ontbreekt op de doelapplicatie (de autotelefoon).

Ik moet er voor zorgen dat OPSPORINGSMODUS werkzaam is op de doelapplicatie! Nou, daar kan ik niets mee.

Volgens mij zit een of andere beveiliging in de weg, waardoor ook telkens "delen via bluetooth is gestopt" verschijnt.

We stoppen er even mee (heb er al menig uurtje aan besteed) en wachten af met welke oplossing Nissan komt.

Jij hartstikke bedankt.

En alvast een prettig weekend.

Groet,
Jan Heerink
========

Jan Heerink 0

11 jaar

Hallo.

Graag gedaan maar jammer dat het niet lukt. Veel succes verder en ook een goed weekend gewenst.

Groeten

Bart

Mazda 2 0

11 jaar

Hallo allen,

De oplossing voor mijn probleem heb ik zelf gevonden m.b.v. Google.

Site: http://www.samsunggalaxys2.nl/nieuws/upd...

Erik Kamper schreef op 18 januari 2013 om 11:11 am:
Heb je problemen met het koppelen van je Galaxy SII naar je auto (foutmelding:delen via bluetooth is gestopt), ga dan in je SII naar Instellingen/Apps/Alles/LogsProvider en kies dan voor Gegevens Wissen.
Probeer daarna je telefoon opnieuw te koppelen.

Ik voeg daaraan toe dat je dus eerst de bestaande koppeling ongedaan moet maken,
vervolgens bovenstaande actie moet uitvoeren (nog niet opnieuw koppelen),
je Galaxy SII moet herstarten en tot slot de koppeling opnieuw tot stand moet brengen.

Vervolgens kun je op het doeldevice (in mijn geval de telefoon van mijn Nissan QashQai) de contacten downloaden.
Het kan nog voorkomen dat je mobiel je de vraag stelt met welke toepassing je de verbinding tot stand wilt brengen wanneer je iemand gaat bellen (bv wanneer je naast de telefoon, ook skype gebruikt). Zet dan eerst het vinkje voor "altijd deze toepassing gebruiken" en kies dan voor "telefoon".

Het was me een ware puzzletocht, waarvoor ik iedereen wil bedanken die zijn of haar bijdrage heeft geleverd.

Veel belplezier!

Met vriendelijke groet,
Jan Heerink
========

Jan Heerink 0

11 jaar

Dank voor je feedback Jan. Wordt zeer op prijs gesteld.

Siem Bijman 680
badge vip badge

11 jaar

Hoe zit dat met Nissan Nederland Siem? volgens mij klopt er weinig van en proberen ze alleen maar zoveel mogelijk gegevens te verzamelen.
Al verschillende topics worden precies hetzelfde beantwoord en volgens mij heeft Nissan een ander mail adres zoals te zien op http://www.nissan.nl/NL/nl/contact.html

Mausx 0

11 jaar

Op het Qashqai-forum is Nissan NL ook aktief. Met precies hetzelfde bericht volgens mij.

Klopt, en op klachtenkompas. ook met hetzelfde bericht.

Ik zou in ieder geval even twee keer nadenken voordat ik ze allemaal gegevens stuur.

Mausx 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Qashqai of stel zelf een nieuwe vraag.