Chevrolet US Suburban: impco gasinstallatie op een 5,7 vortec v8 chevrolet suburban 97'

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: vortec 5,7 v8

hallo ik zit met het volgende probleem.
heb sinds 3 dagen een chevy suburban met een impco installatie.
vorige eigenaar zei dat hij op benzine niet liep omdat het pompje in de tank defect was, toen liep hij perfect op gas. nu loopt hij op gas ook niet meer, benzine systeem geprobeerd te fixen, pompje in de tank vernieuwd, pompje loopt maar start nog steeds niet. op gas start hij ook niet bougies heb ik vernieuwd zijn origineel, lampjes van de lpg op het dashboard branden gewoon motor draait gewoon rond maar verder geen enkel teken van leven. had 1 nacht stil gestaan startte 's ochtends bleef niet stationair lopen toen een plof in de motor en vanaf toen niks meer. misschien niet onbelangrijk om te vermelden dat deze auto wel al 300.000km gelopen heeft.
wie zou mij kunnen helpen?
alvast bedankt, groeten roger

chevroletsuburban97

Geplaatst door chevroletsuburban97 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Suburban? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Plof in de motor duid op backfire, er zal wel het een en ander beschadigd zijn waardoor die niet meer start.
Het inlaat traject zal wel beschadigd zijn.
Bij een impco moet het gas ook een lange weg afleggen voordat het in de cilinders terecht komt.
Dan moet de afstelling top zijn, anders krijg je dit soort problemen.
300.00 km is ook een hele afstand, klepzetels zullen ook wel niet helemaal jofel meer zijn.
Kortom, dit gaat serieus geld kosten denk ik.
Eerst zorgen dat tie op benzine weer goed loopt.

chevroletsuburban97 (0), 17 jaar geleden

Heel erg bedankt voor de hulp. en inderdaad de plastic kap op het inlaat spruitstuk is gescheurd waardoor de motor valse lucht aanzoog waardoor hij niet meer startte.
Ik ga nu dus zo snel mogelijk een inlaatspruitstuk bestellen en dan kijken of hij start.
Maar dit zal toch ook een oorzaak hebben? Ik ben bij de vorige eigenaar langs geweest en hij zegt dat ik hem nooit mag starten terwijl ik gas geef, dus altijd starten zonder gas geven. Kan het zijn dat dit de oorzaak is van dit alles??
Alvast bedankt, Vr Gr roger

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Backfire duid in de meeste gevallen op een arm mengsel.
Of de kleppen sluiten niet meer juist af.
Ik weet niet of ze bij deze motor nog gesteld moeten worden, of dat dit hydraulisch gaat.
Hij start toch wel op benzine en gaat later op gas over?.
Is dit een G3 installatie of nog een G2?.

chevroletsuburban97 (0), 17 jaar geleden

bedankt voor je reactie. probleem was opgelost, inlaatspruitstuk vervangen 2 dagen gereden zonder problemen nu tijdens het rijden een plof en weer gescheurd. is volgens mij geen g3 weet niet precies waar ik dat aan zie. staat impco a300 op. deze motor heeft hydraulische klepstoters hoeven niet gesteld te worden. start op gas rijdt op gas doet op benzine helemaal niks. heb wel benzinedruk vooraan, zou het misschien kunnen dat de injectoren niet werken dat de lpg installatie de injectoren afsluit of zoiets?
lijkt me dat als ik benzine druk vooraan op de motor heb dat de injectoren niet bekrachtigd worden. kan het zijn dat de elektronika van de lpg installatie hiermee te maken heeft?
alvast bedankt, groeten roger

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Wat staat er op het kenteken deel 1 van de auto?.
Daar staat of het een G3 of een G2 is.
Als het een G3 is moet tie op benzine starten, doet tie dat niet dan zit er ergens wat fout.

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

te arm mengsel

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ja Robby, dat denk ik ook.
Maar hij zal toch eerst op benzine moeten starten mits het een G3 is.

chevroletsuburban97 (0), 17 jaar geleden

he jongens bedankt voor de reacties hij loopt nu op perfect op gas.
hij start op gas dus ik denk dat het een g3 is.
zodra ik de schakelaar op benzine zet valt hij uit.
nu heb ik gezien dat de bedrading die naar het inlaatspruitstuk loopt onderbroken is.
dus de bedrading is verlengt en loopt naar een of ander kastje. neem aan dat dit iets van de lpg is. hoe zou ik kunnen controleren of het probleem aan de schakelaar zit of in dat kastje? ik kan nu gewoon rijden alleen op gas maar t zit me niet lekker dat ie op benzine niet loopt. het is trouwens een belgische auto dus ik heb niks op de papieren staan wat voor installatie het is.
heel erg bedankt voor jullie hulp heeft me goed geholpen, anders stond hij hier nog steeds in de tuin ;)

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

mijn mening jij hebt geen G3,het benzine gedeelte wordt afgesloten doordat er bij deze auto's een kastje op gemonteerd zit dat als het ware de computer voor de gek houd zodat hij geen benzine krijgt maar gas,en dat de rest gewoon goed blijft functioneren,daar zit gewoon een storing in,zit dat kastje bij jou niet tegen het schutbord aan??ik denk links achter de motor,een plastic kapje met twee plastic schroefjes verwijder dit eens en kijk of daar geen zekering zit of kabelschoentje los zit of zoiets

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Als het een G3 is moet tie op benzine starten.
Ik denk dat er een storing in zit en dat ze de boel omgeleid hebben zodat tie op gas start.

anoniem-1573996169 (0), 17 jaar geleden

Hallo eigenaar van de auto als je mij een mailtje stuurt stuur ik je wat foto's van copieen zodat je de storing kunt opzoeken,het lukt mij niet om ze op deze site te zetten ,,jammer,,

chevroletsuburban97 (0), 16 jaar geleden

hallo is alweer tijdje geleden dat mijn vorige problemen opgelost zijn. maar nu weer t volgende...
auto loopt slecht op lpg, bergop kom ik niet meer boven de 70km/u. snelweg durf ik niet harder dan 100.
als ik in wil halen krijg ik stuk of 5,6 soms wel 10 backfires vlak achter elkaar. loopt nog steeds niet op benzine.
heb er een monteur bij gehaald en die zegt dat er een grotere mixer op moet en de verdamper zou versleten zijn en moet vernieuwd worden.
terwijl zover ik weet de auto altijd met die mixer heeft gereden. deze impco installatie in orde maken kost me 1900 euro.
kan het inderdaad zijn dat de verdamper versleten is en de mixer te klein? vind het namelijk een hoop geld en ben bij een paar garages geweest en zeggen allemaal iets anders dus heb nu werkelijk geen enkel idee wie ik moet geloven. een ander zegt weer dat de cilinderkoppen slecht zijn vanwege de kilometerstand (323000) en weer iemand anders beweert dat de hele lpg installatie eruit moet en een lpi installatie gemonteerd moet worden van minimaal 2200 euro. zit nu te denken... lpi schijnt een stuk beter te zijn dan wat ik nu heb.. kan ik dan beter overwegen om een lpi installatie van prince erin te zetten of adviseren jullie mij om de impco in orde te laten maken??
alvast bedankt voor jullie reactie en hoop dat ik er iets wijzer van kan worden :)

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Je kan lpi erin zetten, maar dan zou ik toch eerst een compressietest of lektest laten doen.
Of verdamper reviseren en/of grotere mixer erop.
Want het mengsel is duidelijk te arm.

chevroletsuburban97 (0), 16 jaar geleden

heej primera, bedankt voor je reactie...het probleem is, de ene monteur zei de verdamper is versleten terwijl iemand anders zei dat er geen bewegende delen in de verdamper zitten en die dus niet versleten kan zijn. heb zelf geen idee wat een verdamper doet,.. denk verdampen ofzo :) maar verder weet ik niet hoe t werkt. maar snap je ik heb zelf geen verstand van lpg en ik word overal heen gestuurd en ik weer dus niet wie er nu gelijk heeft of wat ik moet doen. dat de mixer slecht is dat klopt hij is een keer met een backfire uit elkaar geploft en toen heb ik hem met vloeibare pakking en draadstangen weer in elkaar gezet. maar jij bedoelt dat hij te weinig gas krijgt en teveel lucht?
helpt het dan om de stelschroef bovenop een beetje linksom te draaien dus verder open? is maar voor een paar dagen totdat ik eruit ben wat ik het beste kan doen. want zo hoe hij nu rijdt heb ik t idee dat ik alles kapot aant rijden ben.

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

In de eerste plaats moet de auto weer op benzine kunnen rijden, je hebt druk tot de injectors, dus heeft de Belgische lpg boer gewoon ergens de massa naar de injectors onderbroken om de benzine toevoer te stoppen naar de cilinders, staat de auto wel op nederlands kenteken?? De lpg installatie van impco is een oud type installatie waarbij de injectie is uitgeschakeld op bovengenoemde manier. Gas mensel loopt dus gewoon zo de cilinders in want kan niet geinjecteerd worden.
De volgendeproblemen kunnen nu de oorzaak zijn:
1: Verdamper is aan de kleine kant, heeft hierdoor altijd te veel moeten doen en heeft nu problemen met het inwendige membraam (gasdrukregeling zeg maar) hierdoor is het mengsel niet constant en soms te arm, dan weer te rijk en hierdoor heb je de backfires, die dan ook nog weer de mixer ontregelen.
2: Installatie is ondeugdelijk ingebouwd, verdamper zit te laag, aanzuigspruitstuk van af de mixer is te lang , hierdor foutief mengsel in de cilinders, inlaattraject en backfire, met alle ellende van dien.
3: Mede gezien de hoge kilometerstand en als de auto al zijn hele leven op lpg loopt, dan worden nu de kleppen/ klepzittingen verdacht, compressie meten en als daar uitschieters naar beneden bij zitten dan wordt het een koprevisie.
Er zit in de buurt van Maastricht toch echt wel een beetje handige amerikanen handelaar/importeur/reparateur die even je compressie wil meten en even wil kijken of je converter( verdamper) niet lek is. de genoemde prijzen voor een converter zijn woeker prijzen, daar koop je een complete installatie voor. IK zou bij een voornoemde usa boer gaan kijken voor een gebruikte converter, mag geen wereldprijs kosten.
suc6
Peter

chevroletsuburban97 (0), 16 jaar geleden

he peter heel erg bedankt voor je goede uitleg, ik ga als eerste een lektest laten doen, heb afspraak gemaakt, en heb een tweedehands impco mixer uit een schadewagen met 128000km gehaald. mixer kostte 60 euro, das heel iets aners dan 1900.
nu nog een verdamper uit zien te halen eventueel nieuw. heb ook gezien hoe de bedrading zit, is allemaal heel erg crappy gemaakt kabeltjes hangen er maar wat bij. dus even op zoek naar een aansluit schema, de hele troep eruit trekken en dde bedrading netjes in orde maken.
ben aant denken om zowiezo de cilinderkoppen te reviseren. heeft zowiezo veel gelopen en misschien zijn de zuigerveren en lagers ook aan vervanging toe. dus dan weet ik dat de motor zelf 100% in orde is. ben nu op zoek waar het kastje zit dat de massa van de injectoren onderbreekt. neem aan dat dit een relais is die door de schakelaar op t dashboard bediend wordt.
nogmaals heel erg bedankt voor je uitleg. groeten roger

chevroletsuburban97 (0), 16 jaar geleden

he peter heel erg bedankt voor je goede uitleg, ik ga als eerste een lektest laten doen, heb afspraak gemaakt, en heb een tweedehands impco mixer uit een schadewagen met 128000km gehaald. mixer kostte 60 euro, das heel iets aners dan 1900.
nu nog een verdamper uit zien te halen eventueel nieuw. heb ook gezien hoe de bedrading zit, is allemaal heel erg crappy gemaakt kabeltjes hangen er maar wat bij. dus even op zoek naar een aansluit schema, de hele troep eruit trekken en dde bedrading netjes in orde maken.
ben aant denken om zowiezo de cilinderkoppen te reviseren. heeft zowiezo veel gelopen en misschien zijn de zuigerveren en lagers ook aan vervanging toe. dus dan weet ik dat de motor zelf 100% in orde is. ben nu op zoek waar het kastje zit dat de massa van de injectoren onderbreekt. neem aan dat dit een relais is die door de schakelaar op t dashboard bediend wordt.
nogmaals heel erg bedankt voor je uitleg. groeten roger

jeroenmonteyne (0) PRO, 16 jaar geleden

Vanaf het ogenblik dat hij goed loop verkopen. Ofwel een compleet nieuwe motorkit inbouwen. Een gasinjectie dan.

chevroletsuburban97 (0), 16 jaar geleden

tja ik heb al veel auto's gehad en dit is echtr de eerste die me echt bevalt qua ruimte en rijcomfort.
wil hem dus niet zomaar weg doen. wil hem gewoon technisch 100% in orde hebben en er gewoon mee rijden.

Mercury (0) PRO, 16 jaar geleden

roger check ff je mail
mvg
peter

chevroletsuburban97 (0), 16 jaar geleden

hee mensen ik heb het probleem gevonden!!!
Ik heb de cilinderkoppen eraf gehaald en de inlaatkleppen lagen 1,5 mm dieper dan de anderen
heeft volgens mij ook maar op 6 of 7 cilinders gelopen, klepzittingen zijn helemaal weg.
Ook waren er 4 kleppen verbrand en 2 lekkende klepstoters. Dus snap nu waarom ie slecht liep.
De cilinderkoppen worden op dit moment gereviseerd en ik hoop dat ik dan eindelijk eens ongestoord kan genieten van mn amerikaan. Ondanks dat dit veel geld gaat kosten is het voor mij wel een hele opluchting.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp en adviezen!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Suburban of stel zelf een nieuwe vraag.