close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chevrolet US Suburban: Verbruik zeer hoog minder dan 1op 1 en CO2 hoog

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.7

Hallo ik een suburban 5.7 die zuipt denk ik 1 op 1 en CO2 is te hoog komt niet door keuring heen nl kenteken heb al nieuwe bougies en verdeler rotor kabels gemonteerd en heeft zwarte spetters uit de uitlaat heeft iemand idee hoe ik dit op kan lossen heb nog 3 weken ok terug te komen bij de keuring

Alvast bedankt Mvg

Geplaatst door

corvet13 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

da's een goeie voor de free bees, maar bougie's etc vervangen helpt niet je moet het zoeken in het brandstof gebeuren , afstelling , vacuum lekage. en wat zijn het voor spetters olie??

jan5047 0
badge

11 jaar

Ik weet niet wat voor spetters wel zwart maar hij zuipt ook veel had ook gehoord dat het te maken kon hebben met onsteking afgesteld worden vacuüm slangen die na de caraburteur lopen enzo heb ik allemaal gevolgd caraburteur heb ik toen strak gedemonteerd ivm de lek in onderste pakking ze hebben vanalles dicht gemaakt met kit ofzo binnen in misschien dat dit te maken heeft met de afgekoppelde egr

corvet13 0

11 jaar

Als ik je nu van allerlei info ga voorzien, horen we dan de komende 5 jaar weer niks meer van je, net zoals met de handrem /abs van je audi TT?

Je geeft geen woonplaats op, maar ik zou toch ff in de buurt kijken bij iemand die verstand heeft van usa cars, want zelf hieraan beginnen zonder enige notie is niet binnen 3 weken tot een oplossing komen....
ontsteking? kan. Vacuum? zeer waarschijnlijk, EGR?? ook zeergoed mogelijk, maar ook een lekke klep, verkeerde carburateur, verkeerd inlaatspruitstuk en ga zo maar door... dit is vanachter het scherm niet te beoordelen, maar 1op1 en hog co. incl zwarte spetters uit de uitlaat duidt wel op een te hoog gehalte brandstof of te weinig lucht..

gr

Peco Power.

Mercury 0
badge

11 jaar

Oké je hebt gelijk had iets moete laten weten
Maar de motor is verder helemaal origineel en de caraburteur enz egr is eraf slangen hebben ze afgedopt vanavond gaan ze de onsteking en CO2 proberen af te stellen is het ook niet mogelijk een vacuüm slang los koppelen dat de CO2 omlaag gaat zoiets had ik gelezen
Woon in den Bosch


Mvg

corvet13 0

11 jaar

Zo de CO2 waarde was 9.0 nu is ie net geen 3.0 luchtmengsel schroeven staan helemaal dicht dus nu snel na de keuring en kenteken halen en dan onsteking afstellen weet iemand hoe ik de onsteking goed zet hoeveel graden enz ben van plan zoon stroboscooplamp te halen

corvet13 0

11 jaar

Als de motor blijft draaien met de stationairsproeiers dicht gedraaid is naar mijn meing het vlotterniveau te hoog.
Heb meegemaakt dat zon'n vlotter zonk i.p.v. de naald dicht drukken.
Op de gradenboog op de motor staat vast wel een timing streepje . Je zal vast niet de eerste zijn die aan het tunen slaat bij die motor.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Oké hij gooit ook brandstof eruit of je ziet het zuigen op de onderste pakking van de caraburteur maar ik ga eerst me kenteken halen en denk dat ik dan een nieuwe caraburteur erop zet en zit ook te denken de koppen eraf te halen de laatste bougie is elke keer nat

corvet13 0

11 jaar

Als je al bij de venturies brandstof zie spetteren is dat een teken aan de wand . Niveau te hoog.
Zet die carb .niet te vast om kromtrekken te voorkomen!!

Punt 50
badge

11 jaar

Ok ja dat heb ik al gedaan hard aangetrokken omdat ie lekte en volgens mij was ie al krom had een revisie SEt gehaald omdat ie daar lekte en nu nog

corvet13 0

11 jaar

Dus, gewoon een andere carburateur erop, ff een goede voetpakking knippen, niet aan zitten te draaien, want die carb komt vast van een goedlopende auto, daarna ff de ontsteking op een graad of 10 a12 vorontsteking zetten.. ff uitvinden wanneer ie het mooist stationair nog loopt en toch goed oppakt... je kunt gewoon de ontsteking ff losdraaien met sleutel 14 (9/16) onderaan de aonstekingsas en dan voorzichtig wat draaien. als ie dan redelijk loopt, de zaak weer vastzetten en dan ff de verdelerkap een beetje verdraaien totdat je het naar je zin vindt, ff checkken of het ergens tussen de 10 /12 graden voorontsteking staat en hoppa, klaar....


gr

Peco Power

Mercury 0
badge

11 jaar

Oké en zou dan alles verholpen zijn brandstofverbruik en natte bougie of zou ik toch de kop moeten demonteren

corvet13 0

11 jaar

Een ding tegelijk verhelpen.

Punt 50
badge

11 jaar

waarom de kop demonteren? gewoon eerst fatsoenlijk laten lopen zoals punt zegt... dus eerst een fatsoenlijke carb regelen, een goede pakking en afstellen, dan pas verder gaan als het probleem blijft...

Mercury 0
badge

11 jaar

Heeft iemand nog een suggestie wat voor caraburteur ik het beste kan monteren

corvet13 0

11 jaar

Gewoon een rochester halen bij een us sloper in de buurt die hoort er op, kun je ook gewoon de choke weer aansluiten, met een beetje geluk is de voetpakking ook nog goed.

Mercury 0
badge

11 jaar

Ok en een edelbrock eventueel welke zou je dan adviseren ben bang als ik dadelijk eentje op de sloop haal dat ie weer niet goed is en zat te denken dan met een handchoke want er liggen 2 kabeltjes bij die gesmolten zijn door op de motor liggen en volgens hoort er maar een kabeltje te liggen toch

corvet13 0

11 jaar

Gelukkig heb ik me kenteken maar kan iemand mij vertellen wat voor model edelbrock of rochester ik kan monteren type nummer enz hier is niets te krijgen met en zonder erg welke ik moet bestellen ben van plan 1 in USA te bestellen maar weet niet welke


Mvg

corvet13 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Suburban of stel zelf een nieuwe vraag.