Chevrolet US Suburban: Probleem met vacuum??,(tempomaat, kachel, ruitensproeiers)

Bouwjaar: 1982, Brandstof: LPG, Motorcode: 7,4

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum (trouwens mijn complimenten, zeer mooi forum!.).

Ik ben sinds vorig jaar September in het bezit van een Chevrolet Suburban Silverrado C20 (zware assen en 7,4 l motor, 2WD met TH400 Hydromatic).

Deze bevalt mij super, en ben hem steeds met kleine beetjes aan het opknappen, (is niet slecht maar heeft gewoon wat aandacht nodig).

Nu heb een een aantal problemen met de auto en het kan goed zijn dat deze met elkaar verbonden zijn.

Namelijk,
- De ruitensproeiers funktioneren niet (dus hoe hij door de APK is gekomen????).
- De kachel verstelling werkt niet (ik kan niet kiezen tussen, ruit, voeten, interieur), er gebeurd gewoon niets als ik de keuze hendel van L naar R schuif.
- De tempomaat werk niet, als ik hem inschakel gaat hij volgas lopen en regelt niet terug. Gezien de huidige boetes is dat niet de bedoeling.

Aangezien deze allemaal op vacuum werken hoeft er misschien maar 1 probleem te zijn. Ik heb alle slangen na gelopen maar kon niets geks vinden.

Ook heeft deze auto een z.g uitlaatgas emissie systeem ( leiding naar uilaatspruitstuk) kan dit eraf??, ze zeggen dat deze dan beter gaat lopen.
Ik heb er een meer open RVS uitlaat systeem onder gebouwt (L+R gescheiden).

Alvast bedankt en ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Bart-
[url=http://postimg.org/image/81uazdvwv/][img]http://s3.postimg.org/81uazdvwv/IMG_1164...[/img][/url]

Suburban01

Geplaatst door Suburban01 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Suburban? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Het zou vacuum kunnen zijn, maar..... die ruitensproeiers werken 99 van de 100 keer niet meer, gewoon ombouwen met een electrisch pompje...
Je kachelbediening, daar zullen de stellers wel van vastzitten....... of niet meer aangesloten zijn...
en de cruisecontrol..... waarschijnlijk stuk in de schakelaar/bdrading in de stuurkolom.... vacuumlek, dan zou ie namelijk beroerd lopen, slecht remmen en enorm gaan reageren in toerental als je op de rem trapt.... tenzij iemand het afgedopt heeft...

gr

Peco Power

Suburban01 (0), 11 jaar geleden

Hallo Peco.
Bedankt voor je snelle antwoord!.
Ik heb al wat naar de vacuumslangen gekeken, maar hier zitten er zoveel, en de 1 is doorgeschakeld naar de andere en allemaal T-stukjes er tussen.

De schakelaar van de cruisecontrol werkt volgens mij wel, hier heb ik tenminste niets geks op kunnen vinden, schakelt wel contact door., maar dan trekt hij m.b.v. de vacuum menbraam de gasklep vol open.

Er zit ook een mechanisme tussen de tellerkabel gebouwd, hier mis ik volgens mij een slang?,.Tenminste hier is een aansluiting zonder slang!.

Ik zal wel een electrisch pompje op de ruitensproeier monteren, die heb ik nog wel liggen.

Naar de kachel kijk ik wel als ik het dashbord verwijdert heb (ik wil nog wat fatsoenlijke speakers inbouwen!)

Wel heb ik een probleem als ik de motor start (versnellingsbak in de P) en de voet op de rem, dan krijgt de startmotor de motor niet rond, haal je de voet van de rem, start hij gelijk (gooit hem dan wel rond). afgelopen weekeinde voor het eerst met een aanhanger gereden, moet LPG tanken motor afgezet, na tanken auto willen verzetten, maar toen wou de startmotor de motor niet rond draaien. Ben toen maar een kopje koffie gaan drinken en na ongeveer 10 min kon ik hem gewoon starten!!.

Versnellingsbak is wel geheel gereviseerd en startmotor is nieuw!

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

probleem met je cruise wordt echt een zoekplaatje...kan ik zo ook niks mee.

het startprobleem, is ook aanwezig in zijn neutraal? of als je de pook iets heen en weer beweegt ? zit een beveiliging op nl tegen starten in de versnelling en dat geeft wel eens kuren. ook kan je startmotor te warm worden, en dan moet er een hitteschildje boven worden gemonteerd... en je kunt last hebben van een vacuumprobleem (daar is ie weer) want als de ontsteking te vroeg staat (meer dan 14 graden vorontsteking) dan starten ze ook erg zwaar....

gr

Peco power

Suburban01 (0), 11 jaar geleden

Hallo Peco,

Het is niet de schakelaar van de versn. hendel,want dan doet de startmotor helemaal niets. De start motor schakel wel in en wil de motor ook rond draaien, maar door een onbekende oorzaak lijkt het of dat de motor erg zwaar draait, zo zwaar dat de startmotor hem niet of nauwlijks rond krijgt, dit is ook in de neutraal stand. Dit doet hij alleen als je de voet op de rem hebt en nu dus als hij met de aanhanger gereden heeft, flink warm!!.

Kan het zijn dat er ergens een 1-richting ventiel in een vacuumslang hoort te zitten of zit, lijkt er op als je de rem intrapt dat er druk op het vaccuum komt!.

Gr. Bart

Ik had even tijd en heb nog een alle vaccumslangen nagelopen. en zie daar een slang(etje) die op 2 plaatsen afgebroken is!. deze zat met 1-zijde aan de onderzijde van een ronde plastic bol die zich aan de rechterzijde van het brandscherm bevindt, hier zit ook een dikkere vacuumslang aan. Het dunne slangetje (zie foto was een eindje verderop ook nog een gebroken!, deze slang gaat via de brandscherm naar binnen naar her dashboard.

Ik heb nu alles aangesloten, en mijn kachel instelling werkt weer, nu kan ik weer kiezen , je hoor nu ook de kleppen open en dicht lopen, dus 1 probleem minder. Nu nog de rest proberen.

gr. Bart
[url=http://postimg.org/image/eahdt6k1v/][img]http://s13.postimg.org/eahdt6k1v/IMG_116...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/6sppds529/][img]http://s16.postimg.org/6sppds529/IMG_116...[/img][/url]

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

duidelijk. warm heb je dus te veel voorontsteking, daarom draait ie zo zwaar.....of inderdaad vacuum niet fris.... het klepje eenweg, ja, die zit imnje rembekrachtiger, dat is de dop waarmee de slang in de rembekrachtiger zit.

FF dorzoeken dus want je hebt je kachel al weer aan de praat, prima, dat valt mee, want dat is de ergste klus......

gr

Peco Power

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Suburban of stel zelf een nieuwe vraag.