Chevrolet US Suburban: suburban 1982 6.2 V8 op lpg wat voor bougies?

Bouwjaar: 1982, Brandstof: LPG, Motorcode: 6.2 V8

Wie weet wat voor bougies erin moeten als je op LPG rijd, er zitten nu AC DELCO in R44TS maar die moeten vervangen worden denk ik want hij ploft

Hoor graag van jullie

mvg sanne

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=VdP-nmYwa...[/yt].
http://www.youtube.com/watch?v=VdP-nmYwa...
[url=http://postimage.org/image/471dz3p2v/][img]http://s15.postimage.org/471dz3p2v/j_UOk...[/img][/url]

sannleone

Geplaatst door sannleone (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet US Suburban? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je hier net zo mee omgaat als met het topic waar je je destijds mee aanmelde in november 2007 Leon, dan vindt ik het wat mij betreft zo wel best...
de bedoeling van de website staat boven aan de pagina!!!!!!!! in het rood....

Een 6.2 liter v8 is door GM alleen als diesel geleverd (en ja, ik weet dat zeker want op dit moment rijdt ik alle dagen met zo 1 in een Suburban)
In 1982 had je 350, 400 of 454 cubic inch benzine motoren voor de Sub, dus een 5.8, een 6.6 of een 7.5 liter..
Een gestrookte 350 (een zgn 383 stroker ) is 6.3 liter... en daar is geen zinnig woord over de bougies voor te zeggen, want wat voor compressie heeft zo'n zelfgebouwde motor, wat voor inlaat, wat voor type ontsteking, wat voor uitlaat(spruitstukk)en waat voor gas installatie.. etc etc... een 383 was altijd een iets opgeboorde 350 met een aangepaste 400 krukas en drijfstangen..............

gr

Peco Power

sannleone (0), 11 jaar geleden

Heel goed opgemerkt maar dit motorblok is een onderste gedeelte van een diesel en daar is een benzine kop opgezet dus vandaar dat het een 6,2 is.

Maar de mogelijkheid bestaat dat er 300 cc bij gehoont is en dus een 6,5 is.

Ik voel me lichtelijk aangevallen wat betreft je bericht weet eigenlijk niet meer wat ik fout heb gedaan. Maar ik ben een nieuwe gebruiker sorry als ik iets fout heb gedaan.
Er zat een AC DELCO in R44TS en er wordt gezegd dat we er laserline ngk in moeten doen maar welk model is ons nog niet geheel duidelijk na uren surfen op het web. Wij vermoeden het nr UR5IX maar weten het dus niet zeker

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

Je hebt je op 19 november 2008 aangemeld , en toen had je een probl;eem met een Saxo......de 'aanval'sloeg op het feit dat je destijds wel een vraag kon stellen, iemand je antwoord gaf, en jij nooit weer iets van je hebt laten horen,, totdat je dit "probleem"tegenkomt......
Dus een nieuwe gebruiker ben je niet, je kon ook gewoon op je oude naam inloggen.... en een aanval was het niet, gewoon een verzoek... ik wil best ff wat moeite in je verhaal steken, maar als iemand dan vervolgens te beroerd is om het vervolg te melden hier... daar pas ik voor....

Je moet eerst de electrode afstand op 0.8 of 0.9 mm zetten, en daneens weer rijden... Ploffen is knallen (backfire) naar het luchtfilter?

IK zelf ben toch wel erg verknocht aan de ac delco's.. maar de ngk 's zijn ook goed.

De oorzaak kan in een hoop factoren zitten, slechte kabels, verkeerde (te zuinige) gasafstelling, een verlopen ontsteking, en ga zo maar ff door.. tot een verbrande klep aan toe....
zou eerst gaan voor een nieuwe bougie met juiste electrode afstand, dus 0'8 of 0'9 mm en dan evt verder zoeken...

gr

Peco

sannleone (0), 11 jaar geleden

Sorry, oude koeien ik heb me toen aangemeld en daarna echt niets meer over gezien of gelezen, het zal wel in mijn ongewenst binnen gekomen zijn maar goed nieuwe kansen. Dus nogmaals sorry
Sanne

Bedankt voor je info mijn vermoedens zijn nu bevestigd, het resultaat ga je nog lezen ik ga er vandaag mee aan de slag.

sannleone (0), 11 jaar geleden

nieuwe bougies besteld die moeten dus eerst binnen komen daarna weten we pas of dat het probleem is, to be continued

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

succes..we horen het wel.

gr

Peco

sannleone (0), 11 jaar geleden

We hebben de koudste versie besteld van AC DELCO R43TS ivm dat de auto op LPG loopt.

Na jou opmerkingen heb ik ze allemaal eens losgehaald om ze schoon te maken 1 van de 8 was geheel dichtgekoold betekend dat dan gelijk een verbrande klep?

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

nee, maar wel vaak een verhoogd oliegebruik op die ciilnder...... maak 'm schoon. zet h'm in een andere cilinder en zet de schoonste in de cilinder waar die 'bloemkool'(vakjargon ), uitkwam. ff mee rijden en kijken wat er gebeurd....

gr

Peco

sannleone (0), 11 jaar geleden

Dank je wel voor je snelle reactie ik hoop dat je gelijk hebt, trouwens het viel me op dat er aan een kant van het blok de bougies er veel slechter uitzagen dan aan de andere kant. Heb jij enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
Ik ga ermee aan de slag. Je hoort nog van me!
groetjes

sannleone (0), 11 jaar geleden

Ik heb vandaag een ritje gemaakt na het schoonmaken van de bougies en hij rijd weer prima. Morgen komen de nieuwe erin kijken of het zo blijft..... keep in touch

Mercury (0) PRO, 11 jaar geleden

ik hoorde al dat je ze had besteld...

gr

Peco

sannleone (0), 11 jaar geleden

helaas zijn ze nog niet binnen maar de Sub rijd weer prima na t schoonmaken van de bougies

twee kreeg ik er niet uit omdat het spruitstuk ervoor zat dus dat wordt nog wel een karwij

sannleone (0), 11 jaar geleden

Yeah fijn hoor DHL zaterdag besteld en nu nog niet binnen...


...

eindelijk binnen vrijdag 13 juli

sannleone (0), 11 jaar geleden

Hij loopt na reinigen gewoon perfect nieuwe bougies houden we nog even in de verpakking...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet US Suburban of stel zelf een nieuwe vraag.