allereerst wil ik iedereen bedanken die mij heeft geholpen met het oplossen. tikkende klepstoters. het was inderdaad een kwestie van, engine flush en dan goeie olie erin. dus probleem opgelost. bedankt!! MAAR!!! nu heb ik de koppakking kapot. heb zoveel als nodig losgegooit, en loop nu vast op het volgende.. ik krijg het inlaat spruitstuk niet los omdat ik niet alle bouten kan losdraaien. heb je daar een speciale sleutel voor nodig of wat. en waarvoor dient het tandwiel dat tussen krukas en nokkenas zit. ik hoop dat ik snel antw krijg want de auto staat half afgebroken(motor) op de oprit op mij te wachten. bvd gr k.scheffers
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De bouten van de inlaat zit standaard met inbus vast,weet het zit een beetje lullig,maar deze hoef je helemaal niet los te halen om de kop te lichten,gewoon laten zitten op de kop en met spruitstuk en al de kop losnemen.
Wel dan natuurlijk alle slangen enz.verwijderen.
Ik hoop dat je dat tandwiel hebt afgetekend,want die drijft de ontsteking aan,zoniet...dan krukas en nokkenas op merktekens zetten,en draai dan dat tandwiel zodanig dat de rotor van de onsteking naar de eerste cylinderkabel wijst (zit ook streepje op).
Ricky,
op dit tand wiel zit ook een merkteken
Inmiddels heb de koppakking dus vervangen zoals op de verpakking staat [aantrekken met
30nm=3kg dan met 60nm=6kg en dan staat er fase 3 2x90 en een graden teken]
Ik bouw geen druk meer op in t koelsysteem [tot nu toe] maar volgens mij loopt de temp nog wel hoog op.
Nu kan ik me natuurlijk ook vergissen, vandaar mijn volgende vraag:
Als de auto warm is, op welke hoogte behoort de temp. meter dan te staan?
bvd koos
17 jaar
85 a 90 graden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar