De motor was warm. Ik heb de auto stil gelegd. Tot nu toe had ik niks aan de hand.
Ik heb terug gestrat, motor trilt heel fel. De trillingen zijn van binnen te voelen.
De auto rijdt niet meer goed. Het is precies dat er maar 2 cillinders werken (rare ontloffingen).
Auto heeft geen probleem met het starten.
Ik weet niet wat er aan de hand is. Nu ligt de auto aan de kant.
Ik heb een OBDII stekker besteld en wacht hierop.
Misschien kunnen jullie me helpen met jullie ervaringen...
Alvast bedankt...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarschijnlijk de beruchte kabelboom voor de pompverstuiver onder kleppendeksel,dan storing overslag herkent.
Ricky,
Kun je beetje duidelijker zijn voor een amatuer..... :-)
Ik kan wel een sleutel vastnemen,
indien je me alles stapgewijs kan vertellen wat ik moet doen zal alles beter verlopen denk ik.
groetjes
17 jaar
Er zit een kabelboom onder het kleppendeksel die de pompverstuivers van spanning voorziet,deze wil nog wel eens defect gaan,maar eerst maar even laten uitlezen en kijken welke storing erin staat.
Ricky.
Ik merk pas op dat de oranje Esp lampje brand, continu...?
17 jaar
[quote=zuriye]Ik merk pas op dat de oranje Esp lampje brand, continu...?[/quote]
Dus even laten uitlezen,want dan staat er een storing in......
[quote=zuriye]Ik merk pas op dat de oranje Esp lampje brand, continu...?[/quote]
klopt precies, een gevolg storing op het bekende kabelboompje wat defect is geraakt.
paul,
Ik ga diagnose uitvoeren met VAG-COM Release 311-2, voor mijn eerste keer.
Ik zal de foutcodes in mijn volgende bericht schrijven.
Hulp van jullie gaat onmisbaar zijn.
Eerst nog afwachten op de OBDII stekker...
groetjes...
17 jaar
Ik heb de stekker pas gisteren ontvangen.
Hier staat de diagnose van deze auto.
Hopelijk wordt alles duidelijk...groetjes...
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6
Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 JT
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1572
Coding: 00002
Shop #: WSC 63351
WAUZZZ8E23A138863 AUZ6Z0B0159677
2 Faults Found:
18076 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242): Electrical Malfunction
P1668 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 517
Component: ABS/ESP front 1726
Coding: 04255
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 820 043 M
Component: A4 Klimaautomat 1016
Coding: 00000
Shop #: WSC 63351
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent
Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 907 279 E
Component: int. Lastmodul RDW 0305
Coding: 00001
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Skipping Address 15-Airbags
Address 16 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 953 549 F
Component: Lenksáulenmodul 0308
Coding: 00011
Shop #: WSC 63351
No fault code found.
Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 920 900 K
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D35
Coding: 00100
Shop #: WSC 00211
WAUZZZ8E23A138863 AUZ6Z0B0159677
No fault code found.
Address 45 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 951 177
Component: Innenraumueberw. 0604
Coding: 00001
Shop #: WSC 00211
No fault code found.
Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 959 433 BC
Component: Komfortgerát T3B 1110
Coding: 06762
Shop #: WSC 00211
5 Faults Found:
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
49-10 - No Communications - Intermittent
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch: Driver's Side
35-00 - -
01366 - Opened Due to Crash Signal
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
37-10 - Faulty - Intermittent
End -------------------------------------------------------
17 jaar
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 JT
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1572
Coding: 00002
Shop #: WSC 63351
WAUZZZ8E23A138863 AUZ6Z0B0159677
2 Faults Found:
18076 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 3 (N242): Electrical Malfunction
P1668 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 614 517
Component: ABS/ESP front 1726
Coding: 04255
Shop #: WSC 06435
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent
quote
dus.... kabelboom vervangen.
Gr.paul,
Ik ben deze kabel gaan rondvragen en geen enkele auto onderdelen verkopers kon dit bestellen.
Ik ben dan uiteindelijk naar een audi dealer geweest om dit te bestellen, maar ik moest maandag afkomen...
Auto's die ik tot nu toe gehad heb, was er bijna niks elektronisch aan.
Het zijn misschien domme vragen, maar als je nooit eraan gewerkt/gezien hebt is het beetje moeilijk om in te beelden.
enkele vragen :
Zit er maar 1 kabelboom onder de kleppendeksel dat ik gewoon moet uitpluggen en vervangen?
Zijn er bepaalde aspecten waar ik extra moet opletten?
Vermits ik toch vragen aan het stellen ben, zal ik ook een idee willen hebben over de prijzen :-)
groetjes...
17 jaar
zuriye
domme vragen bestaan niet, vraag gewoon wat je weten wilt en je krijgt antwoord, kwamen er in het algemeen maar meer vragen dat wisten sommigen ook waar ze meebezig waren en dat is lang niet altijd het geval.
inderdaad het kabelboompje moet je bestellen bij een dealer, kosten zijn 44,- euro. het kabelboompje bevind zich onder de klepdeksel deze verwijderen en je ziet meteen waar het eigelijk omgaat. mocht de dealer coulant zijn vraag even om een uitdraai mbt in het in en uitbouw. in jou geval is het makkelijk een beetje info achter de hand te hebben maar opzich stelt het vervangen van dit stukje kabel niets voor iedereen kan het.
Gr. paul,
Ik heb de kleppendeksel open gedaan. het was mooi om zo iets te zien. Veel was er nie ma ja...
Ik zag dat de twee stekkers van het middelste injectoren los waren. Ik heb deze terug geklikt op zijn plaats.
Uitgelezen => gereset => beetje gereden => uitgelezen => nog altijd dezelfde fout gegeven (zelfde als hier boven).
Maar de auto rijdt zeer goed en het stoteren is opgelost. Het lampje van esp brandt ook niet.
Mijn esp werkt wel (waargenomen bij het ingaan van sterke bocht).
De nieuwe kabelboom is besteld en steek niet erin.
groetjes...
17 jaar
Is dit normaal?
Moet ik de kabel nog veranderen?
17 jaar
[quote=zuriye]Is dit normaal?
Moet ik de kabel nog veranderen?[/quote]
je hebt de kabel nu eenmaal en gezien de storing die er nog steeds is zou hem gewoon vervangen, het is ook maar even werk. overigens vind ik het vreemd hoe de 2 stekker los konden zitten...........
Gr. paul,
ik zoals al eerder gemeld in een andere topic ook problemen gehad met een passat 1.9 tdi en ook dus met die beruchte kabelboom. in dit geval stotterde en schudde de auto ook omdat verstuiver van cilinder 1 slechte massa had (volgens de kast) heb alles schoon gemaakt stekker er weer op en rijden maar, echter na 2 weken zelfde probleem , weer schoonmaken en stekker afgekit ! (???), echter vorige week weer problemen en heb de stekker afgeknipt en er zelf 2 amp stekkertjes opgezet en hopen dat het nu goed is(ik vermoedt dus dat er slechte verbinding in de originele stekkers zit/zat. dit ter info
17 jaar
[quote=renevw9600]ik zoals al eerder gemeld in een andere topic ook problemen gehad met een passat 1.9 tdi en ook dus met die beruchte kabelboom. in dit geval stotterde en schudde de auto ook omdat verstuiver van cilinder 1 slechte massa had (volgens de kast) heb alles schoon gemaakt stekker er weer op en rijden maar, echter na 2 weken zelfde probleem , weer schoonmaken en stekker afgekit ! (???), echter vorige week weer problemen en heb de stekker afgeknipt en er zelf 2 amp stekkertjes opgezet en hopen dat het nu goed is(ik vermoedt dus dat er slechte verbinding in de originele stekkers zit/zat. dit ter info[/quote]
beter was geweest niet te knippen in de kabelboom, in dit geval, pennetjes iets krapper zetten en het was ook opgelost.
Gr. paul,
idd paul daar heb je gelijk in , maar het kwaad is al geschiedt. mischien een goede tip voor degene die in de toekomst tegen dit zelfde probleem aanloopt
17 jaar
Ik zag de twee stekkers (middelste) boven de andere staken (hoogte), ik voelde eraan en deze twee beweegde heen en weer terwijl de andere strak erin zaten. Ik heb dan deze gewoon erin geduwd en klikte vast.
Ik heb geen problemen met rijden maar bij het lezen, kwamen er hetzelfde fouten aan.
Wat moet ik doen met deze fouten...
groetjes....
17 jaar
[quote=zuriye]Ik zag de twee stekkers (middelste) boven de andere staken (hoogte), ik voelde eraan en deze twee beweegde heen en weer terwijl de andere strak erin zaten. Ik heb dan deze gewoon erin geduwd en klikte vast.
Ik heb geen problemen met rijden maar bij het lezen, kwamen er hetzelfde fouten aan.
Wat moet ik doen met deze fouten...
groetjes....[/quote]
fouten wissen, indien ze terugkomen kabelboom alsnog vervangen.
paul,
Inderdaad, probleem is weg.
Ik ben dankbaar aan jullie.
Ik heb wel nog een vraag.
Mijn stuur is heel zwaar, is dit wel te regelen via vag com of is dat gewoon door de velgen (18'') ?
groetjes,
17 jaar
lichter stuur monteren
17 jaar
Is dat een grap of bedoel je iets dat ik niet begrijp?...
17 jaar
[quote=zuriye]Is dat een grap of bedoel je iets dat ik niet begrijp?...[/quote]
is een grap zuriye, het zgn zware sturen wordt veroorzaakt door de wielen in combinatie met bredere banden daar verander je niets niets aan.
Gr. paul,
komt omdat je zei dat je stuur heel zwaar is. was een flauw grapje,sorry
17 jaar
Flauw? Vind hem wel "gevat", hahahaha!
17 jaar
Hallo,
Bedank heren
Heb de beruchte kabelboom vervangen in de cilinderkop van de audi 19 TDI van 2002 en het probleem is verholpen loopt als een KLOK geen schokken of andere toestanden meer
Ik bedank die mensen die dit probleem op problemcar hebben behandeld, het heeft mij veel geld doen besparen men wilde mij 4X 700 doen betalen voor 4X nieuwe pompverstuivers om dit probleem te herstellen maar het was maar 50 voor de kabelboom in de cilinderkop
Nogmaals bedankt
MVG
Jean
17 jaar
Zie boven
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar