Audi A4: ik koop me arm aan lampen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Ik heb opvallend vaak nieuwe lampen nodig (H7), terwijl ik volgens mij geen rotzooi koop. Rij (reed) nu met philips nightguide (€ 65,- p.p.) en na ongeveer 18000 km of 4 maanden is er alweer 1 stuk.
Het langst heb ik nog met osram silverstar gedaan, na ongeveer 7 maanden ging de eerste kapot.
Normaal of niet ?
Wat is jullie advies? Doorgaan met het kopen van "dure" lampen omdat de lichtopbrengst wel fijn is of overstappen op goedkope shit?

Gr Arjen

avieravant

Geplaatst door avieravant (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

er zijn voor dit soort gevallen meerdere optie's, een spanningsweerstandje tussen de bedrading plaatsen is er 1van, echter dit gaat ten koste van de lichtopbrengst,
2 de optie is heavy duty h7, dat zijn normale 55 watters die iets meer kunnen hebben..

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=avieravant]Wat is jullie advies? Doorgaan met het kopen van "dure" lampen omdat de lichtopbrengst wel fijn is of overstappen op goedkope shit?[/quote]
niet meer aan die H7 beginnen in de [b]kliko[/b] d'r mee.... heel simpel monteer een xenonset. tevens kom je er dan achter dat je al jaren met waxinelichtjes hebt rondgereden en heel veel moois achter je hebt laten liggen terwijl je het om de prijs niet hoeft te laten.........

Gr. paul

avieravant (0), 16 jaar geleden

Nooit zo over xenon nagedacht..................ff gegoogled en zie dat er nogal wat verschillende sets worden aangeboden. Zit hier ook kwaliteitverschil in en hoe zit het met de koplampsproeiers?

tedkroon (0), 16 jaar geleden

Volgens mij is je spanningsniveau aan de hoge kant (>14,2V). Die van mij ligt boven de 14 V wat betekent dat om de ca. 12 maanden de H7 defect raken. Daarnaast zijn praktisch alle andere lampen ook stuk gegaan. hele goedkope lampen gaan bij mij ca. 1 maand mee. Dus ook geen optie.

Succes!

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=avieravant]Nooit zo over xenon nagedacht..................ff gegoogled en zie dat er nogal wat verschillende sets worden aangeboden. Zit hier ook kwaliteitverschil in en hoe zit het met de koplampsproeiers?[/quote]
zeker is er kwaliteit verschil maar dat is met koffie niet anders ; de kwaliteit zit hem in de ballast metname de IC's zijn van belang. de kwaliteit van de lampen zijn nagenoeg gelijk van welk merk dan ook. men die kwaliteit wil kiest pilot, algemeen bekent > http://www.pilotxenon.com/index2.html < [b]let wel: 2 jaar onvoorwaardelijk garantie, op lampen en ballast[/b] welke fabrikant sluit zich hierbij aan........?

[b]koplampsproeiers[/b] [url=http://imageshack.us][img]http://img232.imageshack.us/img232/6499/...[/img][/url]

[b]bron[/b] RDW:

[color=red]“Auto's die af fabriek met Xenon verlichting geleverd worden dienen te zijn uitgerust met automatische niveau regeling en een wis was installatie op de koplampen[/color]. Echter voor het later inbouwen van Xenonverlichting gelden deze regels niet. De Rijksdienst voor het Wegverkeer heeft te kennen gegeven dat bij de APK keuring alleen gelet wordt op het lichtbeeld. Dit lichtbeeld veranderd na de inbouw van de Xenonverlichting niet omdat het brandpunt van de Xenonlamp in de bestaande reflector hetzelfde blijft.”

Gr. paul

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb de lampen in de H200 bus ook vervangen door xenon H4 duo, groot en dimlicht.

En een bak licht, vergeleken met al de betere philips lampen die ik gebruikte.

Bij de APK geen probleem, lichtbeeld was wel iets veranderd maar nog goed binnen de richtlijn.

Cor

avieravant (0), 16 jaar geleden

Okee, voor de APK regels is het dus geen probleem. Nu rij ik veel in Duitsland en daar is xenonverlichting in een niet daarvoor gemaakte koplamp niet toeglaten in het bereik van de StVZO. Bovendien geldt daar wél de regel dat de auto moet voorzien zijn van automatische hoogteregeling en sproeiers.
Moet ik als Nederlander mij wel aan hun regels houden? Ik heb nl geen zin om om de paar weken gezeur te krijgen over m'n verlichting, om maar niet te spreken over de 3 punten in Flensburg die je krijgt voor deze "misdaad".

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

In duitsland zul je aan de duitse wet moeten voldoen, is net als met winterbanden........... Het is weer eens lekker op europees niveau geregeld in deze :-(

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

De goede xenon lampen hebben een E keurmerk, en mogen in heel europa worden gebruikt...
Ook daar werden de eerste xenons gebruikt voordat automatische hhogte verstelling etc de norm werd.
Dit jaar ook door Duitsland gekacheld met xenon, laat ze na montage van de lampen we even goed afstellen.

Succes,
Cor

avieravant (0), 16 jaar geleden

Darum ist es verboten, aus einem Halogenscheinwerfer einen Xenonscheinwerfer zu machen:

In Europa dürfen nur komplette Xenon-Scheinwerfersysteme nachgerüstet werden. Sie bestehen aus
einem Satz typgeprüfter Scheinwerfer (etwa mit dem Kennzeichen E1 auf der Abschlussscheibe),
einer automatischen Leuchtweitenregulierung und einer Scheinwerfer-Reinigungsanlage (Vorschrift
gemäß ECE-Regelung R48 und § 50 STVO, Absatz 10).

Jeder Scheinwerfer erhält seine Bauartgenehmigung zusammen
mit der Lichtquelle (Halogen oder Xenon), mit der er betrieben
wird. Wenn die Lichtquelle gegen eine weder typgeprüfte noch für
die Bauartgenehmigung des Scheinwerfers vorgesehene
Lichtquelle ausgetauscht wird, erlischt diese Bauartgenehmigung
und damit die Betriebserlaubnis des Fahrzeugs (§19 STVZO,
Absatz 2, Satz 2, Nr. 1).

Fahren ohne Betriebserlaubnis führt zu
Einschränkungen des Versicherungsschutzes (§ 5, Absatz 1, Nr. 3
KfzPflVV, Kraftfahrzeug-Pflichtversicherungs-Verordnung).

Auch
wer solche nicht typgeprüften Beleuchtungsgeräte verkauft, muss mit Schadensersatzansprüchen der
Käufer rechnen. Denn mit der Weitergabe dieser Teile übernimmt der Verkäufer nicht nur die
Garantie, dass sie zu dem vorgesehenen Zweck verwendet werden dürfen, sondern unter
Umständen auch die Risiken des Schadens, und das in unbegrenzter Höhe.

Ik neem dit toch wel serieus.
Misschien weten de eu landen niet dat het 1 europa is?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=avieravant]Ik neem dit toch wel serieus[/quote]
kweet niet hoor! als ik met mijn auto in Duitsland vertoef zie ik mij als gast in dat land wat natuurlijk niet inhoud dat ik mij niet aan de verkeersregels moet houden maar vind dit [b]punt[/b] toch wel even iets anders...........................

Gr. paul

avieravant (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=avieravant]Ik neem dit toch wel serieus[/quote]
kweet niet hoor! als ik met mijn auto in Duitsland vertoef zie ik mij als gast in dat land wat natuurlijk niet inhoud dat ik mij niet aan de verkeersregels moet houden maar vind dit [b]punt[/b] toch wel even iets anders...........................

Gr. paul[/quote]
IK kan je niet helemaal volgen..................wat bedoel je precies?

Gr Arjen

arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden

in feite moet je auto voldoen aan de nederlandse eisen, en dat doet ie met aftermarket xenon....dus in principe mag je daar mee rijden in duitsland...maar wat nou als je daar een pennelikker treft die moeilijk wil doen?? staat niemand om te springen lijkt me..

recht hebben.....en recht krijgen...zit nog een heel stuk verschil tussen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.