Wie is er bereid om ff onder zijn mk2 130 of 190 transit vooras te kruipen en het hellingsplaatje te meten,(het steekt niet op een millimeter)ik wil mijn CASTER vergroten,maar ik kan niet zonder die gegevens,dussssssssss de dikste kant van de spie die onder de vooras en de veer zit.
Bij voorbaat thancks
Ressort
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij gaat ie nog zwaarder sturen als de caster groter wordt.
Edje,
Je hebt gelijk,(hij gaat zwaarder sturen in de bochten en parkeren)maaaaaaaarrrr mijn probleem is dat hij zo slecht RECHTUIT wil rijden op de autoweg,ik moet CONSTANT bijsturen!!!!volgens een prof in de automechanica heeft dat te maken met de CASTER !! ik zie dat je op de hoogte bent(zoals steeds trouwens) ik heb nu een plaatje van hoogste zijde zeg maar,want het is een spie ! van 6 mm en ik zou willen overgaan naar een andere hoek,zeg maar het dubbele,zegge : 12mm,mag ik je mening hieromtrent,wat het RECHTUIT rijden betreft,voor dat zwaarder sturen op te vangen zoek ik een servostuur,vind ik dat niet ..........moet ik maar naar de gym. hé voor méér spieren !!
Thancks Edje
17 jaar
De prof heeft gelijk met het casterverhaal, maar zoals een of andere voetballer ooit al eens zei "elk voordeel heb z'n nadeel".
De oude Transits waren altijd al enigzins zwabberig, vooral met wat zijwind.
Ik vermoed dat het bijsturen niet veel minder wordt.
Zit er niet te veel speling op de drukplaatjes van de fuseepennen ?
Komt er genoeg vet door de smeernippels naar de fuseepennen ?
Zit er niet te veel speling op het stuurhuis ?
Zijn de stuurkogels nog goed ? Daar bedoel ik mee of ze niet te zwaar draaien.
Is de sporing goed ?
Als dat allemaal perfect is probeer dan als dat mogelijk is een stel Michelin Agilis voorbanden.
17 jaar
Edje,
Fuseepennen zijn vernieuwt buddy,ook de bronzen bussen (hadden niet veel spel !!(pitmansarm) toch heb ik ze vernieuwt,in den beginne was alles stram en reed ie HELEMAAL niet rechtuit......maaaaaaarrrr dat is nu voldoende ingereden !veren zijn verstevigt(het is een campertje mk2 type 100 !!)steeds overgewicht weet je wel,de balansen van de veren zijn vernieuwt,omdat ik dacht dat ook de achteras eens de dader kon zijn.....allemaal noppes tot hiertoe snik snik snik,toen ik dan dacht dat het weleens het stuurhuis kon zijn ,ben ik op zoek gegaan naar een servostuur,maaaarrrrr dat is niet vindbaar voor een 1982 schijnt het?!!?ik heb nu amortiseurs(schokdempers)besteld op www.oldcars.de,want een mens denk aan alles en nog wat he Ed!!
Bedankt boy voor je reactie,ik weet dat je je vak kent en hoor graag je reactie,(lees ze ook her én der )graag je reacties op mijn probleem.
Ressort
17 jaar
De sporing is gezet(met de oude methode)uitschuifbare buis op 3 mm toespoor Edje,dat had ik vergeten te vermelden,ik geloof niet véél aan het toeval overgelaten te hebben jongen,kan jij op nog wat anders komen ?? in ieder geval heb ik die banden (agilis) genoteerd,maar ik ga ze toch ALS ik ze koop zo SMAL mogelijk houden man!! goe ???
Ressort de zigzaggende belg hihi
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar