Hallo,
vorige week woensdag heb ik mij een nieuwe auto gekocht, een Daewoo Nubira 2.0i op LPG/G3, hierin zit een Koltec
systeem met een VG392 verdamper. Echter heb ik hiermee 1 probleem, de auto loopt echt heel mooi op benzine, zowel stationair als
in rijdend in diverse toerengebieden. Op lpg loopt de auto ook mooi stationair, alleen op het moment dat ik het gas intrap, begint de motor
wat te sputteren en loopt dan pas op in toeren. Ook rijdend reageert de auto op G3 enorm zenuwachtig op het gaspedaal, en hapert de auto ook iets tussen de 2000
en 2500 toeren. Ik heb afgelopen weekend de bougies vervangen voor nieuwe NGK bougies, en ik heb die dikke gasslang vervangen die op de verdamper
zit onder het vacuumslangetje. Echter zit er wel een beetje een knik in die dikke gasslang, anders krijg ik hem niet op beide aansluitpunten. Heeft iemand enig idee
wat dit kan zijn? De kilometerstand is 264000km en de Koltec installatie is ingebouwd bij 18.000km in 1999.
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Mvg Robin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1e gedachte voor dit probleem bij dit systeem is dat het verdeelhuis vuil is geworden, menig gasspecialist kan deze zo reviceren.
2e vermoeden is dat de bobine niet meer goed is.
Reiniging van het gasverdeelhuis geeft meestal een goed resultaat. Demonteeer
het verdeelhuis,verwijder de plunjer en spuit het huis in met one-shot. neem een voelermaat van 0,15 en haal het vuil uit de gleuven aan de binnenkant waar de plunjer zit. Doorblazen met lucht en opnieuw monteren. Gebruik wel nieuwe koper ringen. Laat het verdeel huis niet reviseren, geeft maar beperkt resultaat. als het nodig is schaf dan een nieuw aan. succes ermee
Reinigen zoals jan het omschrijft is maar half werk. Je moet het binnenste huis waar het zuigertje in op en neer beweegt er ook uit halen.
Als het verdeelhuis is gereviseerd dan is het zo goed als nieuw, enige wat aan het verdeelhuis kapot kan gaan is de stappenmotor. De rubbertjes verouderen en de veer kan slapper worden, maar deze worden bij revisie vervangen.
16 jaar
Beste schoen, zit al 25 jaar in het lpg gebeuren. Ik zeg niet dat ik dat ik er alles over weet maar in dit geval spreek ik zuiver uit ervaring.
[quote=jan4911]Beste schoen, zit al 25 jaar in het lpg gebeuren. Ik zeg niet dat ik dat ik er alles over weet maar in dit geval spreek ik zuiver uit ervaring.[/quote]
Je hebt gelijk Jan.. zoals jij omschrijft doe ik het ook altijd en met goede resultaten.
Gr. paul
Kijk maar eens op de website van Teleflex(voormalig koltec-necam) daar staat een beschrijving hoe het verdeelhuis moet worden schoongemaakt.
Ik zeg niet dat gewoon doorblazen niet werkt, maar als het slitzenhuis er niet uit wordt gehaald blijft het vuil in het verdeelhuis achter en zal deze weer sneller verstoppen.
Waarom geeft het reviseren van een verdeelhuis beperkt resultaat? Als het goed gebeurd dan is hij weer zo goed als nieuw
16 jaar
[quote=Schoen]Waarom geeft het reviseren van een verdeelhuis beperkt resultaat?[/quote]
Wat noem je beperkt ? Indien ik hem schoonmaak (ultrasoon) is verdeelhuis brandschoon. Indien de motor nadien ook nog eens 100% perfect loopt noem ik dit niet beperkt, dan heeft het zijn doel bereikt. Ik snap ook wel dat sommigen er een slaatje uitslaan en het liefst een gereviseerde verkopen/monteren............................
Gr. paul
Nou het "beperkt resultaat" is een vraag aan Jan, zie de laatste zin van zijn antwoord in de 3e reactie.
Met reviseren bedoel ik juist geen sla'tje uit slaan. Reviseren is een half uur arbeid en de materiaalkosten zijn nog geen 20 euro, dus dat valt nog reuze mee. Het is veel goedkoper dan een nieuwe monteren!
16 jaar
Beste schoen,
Met beperkt resultaat bedoel ik dat veel van de gereviseerde verdeelhuizen of vanaf het begin of na enige tijd haperen, en dan kun je alsnog een nieuw aanschaffen, dus extra kosten en een hoop ellende. Het is mijn standpunt om mensen een advies te geven waar ik zelf 100% achtersta, en dat is wat ik hier heb willen doen. Het was niet mijn bedoeling om een discussie op gang te brengen wie er nu wel of geen gelijk heeft, ik wilde enkel robin op de meest goedkope en efficiente manier weer probleemloos de weg op helpen.
Heren,
bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst proberen het verdeelhuis te (laten) reinigen. Mocht er nieuws zijn dan horen jullie van me.
mvg robin
16 jaar
Heren,
gisteren is mijn gasverdeler schoongemaakt en de auto rijdt stukken beter.
bedankt voor jullie tips.
mvg robin
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar