Daewoo-Chevrolet 0: Motormanagemennt lampje brandt, koppakking, kleppen?slechts 40.0

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: 0.8

Hallo,

Sinds een aantal maanden brandt het motormanagement lampje.

Toen ik deze voor het eerst uit liet lezen was er weinig te vinden behalve dat de ontsteking een keer had overgeslagen.

Lampje gereset. het kwam een paar keer terug na steeds een paar honderd km gereden te hebben. Echter ging hij steeds vanzelf wel weer een keer uit.,

Uiteindelijk bleef hij toch branden na zon 500 km. Dealer kon niks vinden. Maanden mee doorgereden. Nu recent bij een andere dealer uitgelezen en die zegt dat één cilinder niet goed meewerkt. grafiek gaf aan, 2 1/3 cilinders die draaien.

Lampje bleef branden na resetten, was niet uit te krijgen. Echter na een ritje ging hij vanzelf uit en na een aantal km weer aan.
Nu een dag later ging hij weer uit en is nu al een aantal tientallen km's uit.

De dealer zei dat hij pas kan zien wat er is zodra de kop eraf is: Vermoeden: Koppakking lek of behoefte aan kleppenrevisie.
kosten, 850 en 950.

Kan dit serieus het geval zijn bij een lampje dat nu toch alweer een tijdje uit is?! Is dit niet absurd voor een autotje met kmstand van 40000?
En zijn deze prijzen niet belachelijk hoog?

Ik hoor graag van jullie!

JamievanM

Geplaatst door JamievanM (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

afschrijving? (0), 11 jaar geleden

Hallo,

Prijs kan ongeveer kloppen.

Ik had zelf eens een probleem waarbij het motormanagementlampje ging branden, dit bleek uiteindelijk aan de bougies te liggen.

Zou eerst de compressie eens laten meten.

Groet Harry

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Beginnen inderdaad met het gangbare.

Comressie meten, indien niet in orde, klepspeling controleren.

Bougie's vervangen, eventueel, indien storing blijft, injector uitwisselen ( bijvoorbeeld 1 en 2 wisselen) en kijken of de storing meeverhuist naar een andere cilinder. Bougiekabels testen/vervangen of eventueel penbobine's uitwisselen ( wat van toepassing is)

Een beetje tijd in ( laten ) steken. Grof geld uitgeven kan altijd nog.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet 0 of stel zelf een nieuwe vraag.