Beste,
Ik heb een Volvo 460 B18U met een Vialle LPG-installatie (verdamper, computergestuurd). Bij gas loslaten op LPG valt het toerental eerst erg ver terug (als hij nog koud is, valt hij gewoon stil), om vervolgens naar +/- 950 toeren te gaan en stabiel te blijven. Hierbij draait de motor niet echt mooi.
Verder begint de motor in te houden na langere tijd rijden met relatief hoge snelheden (120-130). Eerst houdt de motor eventjes in, dan na een paar minuten meerdere keren na elkaar tot hij het helemaal opgeeft. Op benzine draait hij dan gewoon.
Zou dit door de ontsteking veroorzaakt kunnen worden? Of heeft iemand andere tips?
Ik heb het regelmechanisme voor het stationaire toerental (LPG)gereinigd en de membranen van de verdamper vervangen. De vacuumslangen zijn pas vervangen (benzine). De bougies hebben ongeveer 10000 km.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Enkele tips voor het lpg probleem
controleer de klepspeling ,inlaatspruitstukpakking op lekkage
temperatuur sencor in cillinderkop door meten.
restriktie in vacuum slang achter spruitstuk door blazen
Het probleem met het stationaire toerental is vanzelf verdwenen(!).
Het afslaan van de motor op LPG bleek na lang zoeken de automatische afsluitkraan op de tank te zijn. Er zit een beveiliging op die de tank afsluit bij leidingbreuk. Die schakelde foutief, met het uitvallen van de motor als gevolg. Na vervangen van de klep is het probleem verdwenen
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar