close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: display pixels dood

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 530d

Goede dag,

in de boardcomputer van mijn bmw 530d touring zijn er een paar pixels die niet verlicht worden.
Ik heb al gelezen dat er bedrijven zijn die dit kunnen oplossen.
Ik heb ook vernomen dat er een foefje is dat je zelf het probleem zou kunnen oplossen.
Is er iemand die weet hoe dit moet en zo ja zou je dan iets kunnen doorsturen (handleiding) of zoiets?

Met vriendelijke groet,

Pascal

Geplaatst door

Pascal Jaspers (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb de handleiding wel is gehad, maar waar ik deze nu heb, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de teller opengemaakt dient te worden, en dat er een soort van plaatje ( aandruk versteviging, zeg maar ) erachter moet komen. Dat schijnt de enige oorzaak van dit probleem te zijn. Het displaytje komt met de tijd slapper te zitten, en daardoor geen genoeg kontakt. Dat kan ik mij nog vanuit de handleiding herrineren. Succes

svaleras 155

16 jaar

Zoals svaleras al aangeeft komt het inderdaad door speling. Een hele pixel-lijn, van boven naar beneden, valt dan uit (dus niet 1 pixel). Als het gaat om de pixel-lijnen in het dashboard dan zijn deze te repareren door het dashboard uit te bouwen, open te maken en zo'n plastic stripje die om een pak kranten of folders zit, tussen het display en de achterwand te schuiven. Het losse contactje klemt dan weer vast en de pixels werken weer. Dode pixels in de MFD (middenconsole) zijn niet goed op deze manier te repareren, omdat je niet of nauwelijks bij het display kunt komen zonder het hele MFD te slopen. Ik heb ff vlug gezocht, maar kon de handleiding ook niet vinden. Hij moet er echter wel zijn, dus mss effe goed googlen. Greetz

BMW-E38 0

16 jaar

Pascal,

Ik heb de beschrijving ooit gekocht van iemand omdat deze persoon hem mij niet wilde verstrekken als vriendendienst.
Daar ik het ook zeer op prijs zou stellen als mensen mij via dit forum zouden helpen met een probleem aan mijn 528i uit 1999
dan zou ik dit ook zeer op prijs stellen.

Ik zal jouw dus de uitgebreide reparatie handleiding toesturen welke je mogelijk de handvaten zal geven voor de reparatie
zoals BMW E-38 hem beschrijft.

Ik heb zelf ook zo heel af en toe dode pixels maar in de winter (misschien omdat het vochtiger is) is dit
probleem nagenoeg niet aanwezig. Het probleem met het demonteren van de cockpit zit hem voornamelijk
in het verwijderen van de naalden van de tellers. Dit schijnt een heel secuur werkje te zijn.

Kan je mij nog updaten of je deze reparatie dan zelf hebt uitgevoerd en hoe dit gegaan is daar je mij daar mogelijk
dan weer mee van dienst kunt zijn wanneer ik dit ook ga proberen. Ik woon namelijk in Opmeer en dit is heel dicht bij Purmerend
dus mogelijk dat we elkaar hier mee kunnen helpen.

Groet, Marco

Pascal,

Ik heb de beschrijving ooit gekocht van iemand omdat deze persoon hem mij niet wilde verstrekken als vriendendienst.
Daar ik het ook zeer op prijs zou stellen als mensen mij via dit forum zouden helpen met een probleem aan mijn 528i uit 1999
dan zou ik dit ook zeer op prijs stellen.

Ik zal jouw dus de uitgebreide reparatie handleiding toesturen welke je mogelijk de handvaten zal geven voor de reparatie
zoals BMW E-38 hem beschrijft.

Ik heb zelf ook zo heel af en toe dode pixels maar in de winter (misschien omdat het vochtiger is) is dit
probleem nagenoeg niet aanwezig. Het probleem met het demonteren van de cockpit zit hem voornamelijk
in het verwijderen van de naalden van de tellers. Dit schijnt een heel secuur werkje te zijn.

Kan je mij nog updaten of je deze reparatie dan zelf hebt uitgevoerd en hoe dit gegaan is daar je mij daar mogelijk
dan weer mee van dienst kunt zijn wanneer ik dit ook ga proberen. Ik woon namelijk in Opmeer en dit is heel dicht bij Purmerend
dus mogelijk dat we elkaar hier mee kunnen helpen.

Groet, Marco

Hallo allen...ik heb is van de week bij iemand dit geintje uitgeprobeerd. maar dan anders dan handleiding aangeeft. Deze geeft namelijk aan om de hele unit uit te bouwen, inclusief de naalden e.d. Dit is echter helemaal niet nodig. Als men de tellerunit uitbouwt uit de auto, en hem uitelkaar haalt dan is het enige wat men doen moet, is het omhulsel van de pixeldisplay iets omhoog te wippen. Heel iets maar, anders breekt deze af. Dan gewoon een reepje karton nemen, van een pakje soep ofzo, en dat ertussen doen aan de bovenkant. Dus tussen het displayvenster en het omhulsel. Nu het omhulsel weer terug op zn plek drukken en klaar is kees. Dit zorgt voor voldoende druk om weer normaal kontakt te kunnen maken, en scheelt enorm veel werk met het gepiel met tellernaalden. Unit weer terugbouwen en uitproberen...bij dit geval werkte het op deze manier prima. Mocht iemand het niet goed begrepen hebben, ligt ik het graag nog toe.
Succes en groetjes

svaleras 155

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.