Ik had eerder ook een post geplaatst over deze probleem. Maar ik kreeg er geen direct antwoord op, want ik kon het geluid maar niet duidelijk maken...
Vandaag vond ik op youtube een video van iemand die ook een soortgelijke probleem heeft. Als je naar de onderstaande link luisterd hoor je wat ik bedoel.
Hij start zijn motor en je hoort het geluid direct, na een aantal keer goed gas te geven verdwijnt het geluid. Bij mij gaat het geluid ook weg na goed gas te geven, overgens ontstaat het geluid alleen wanneer ik pas mijn olie ververst heb, en de motor op temperatuur is. Wanneer er pas olie in zit blijft het geluid zelfs hangen ook als je goed gas geeft komt het terug.
Bijvoorbeeld nu wanneer mijn olie bijna aan verversing toe is heb ik hier geen last van. Een aantal monteurs hebben beweerd dat het van de brandstofpomp af komt. Maar bij ford hebben ze gezegd dat, dat niet kan. Op youtube beweert iemand zelfs dat het door de vliegwiel komt :S..Maar jah luister maar...
http://youtube.com/watch?v=EbtfytZMfTg
Ik hoop dat een van jullie weet waar het aan zou kunnen liggen want het is echt irritant.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit in je carter, is de olie aanvoer buis die een verbinding heeft die niet 100% afsluit.
Dus de leiding naar de oliepomp.
In deze aan voerbuis zit een haakse bocht, die geklemt zit.
Deze bocht is de boosdoener.De klemverbinding gaat een beetje los zitten.
Om het goed te verhelpen is dit een grote klus, carter demonteren, versnellingsbak demonteren, tussencarter demonteren en de aanvoer leidingen vervangen.
Collega van mij heeft laatst gewoon het carter gedemonteerd, stukje aanzuigbuis met de haakse bocht gedemonteerd, dit allemaal schoongemaakt en de bocht er met vloeibare pakking op gezet.<
Geluid is nog steeds weg.
Ik hoop dat hier iets aan hebt..
Bedankt!! Ik zal het zsm navragen maar ben je hier zeker van?
16 jaar
De symptomen heeft ie wel, en het geluid (fluitend-girend ) herken ik ook.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar