close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: Geluid lager bij multiriem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel

Afgelopen week trad bij mijn Ford Focus diesel (2001) geluid op bij het rijden in lage versnellingen (in 1 en 2 bij bepaalde toerentallen) en begon het ook nogal te ruiken. Bij hogere snelheden (>30-40 km per uur) gaan geluid en geur weg. Door de garage is de mutiriem, spanrol en waterpomp vervangen (te veel speling op pomp). De multiriem was inderdaad versleten/verbrand. Het geluid is echter nog niet weg na de reparatie en bij lang achter elkaar rijden/filerijden met het geluid (in de 1e versnelling) komt de geur weer (een beetje) terug. Het geluid klinkt alsof er iets aanloopt/schuurt. Geluid en geur komen van rechtsvoor onder de motorkap. Ook in z'n vrij en bij het gaspedaal licht intrappen is het geluid er. De nieuwe multiriem ziet er (voor zover te zien) goed uit.

De garage weet niet wat dit probleem is en hebben me in de kou laten staan.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn? Reacties welkom.

Geplaatst door

Westerom (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

moeilijk te zeggen zonder auto
maar het zou een vrijloop poelie van dynamo kunnen zijn of de d-riem zelf geluid maakt is ook mogelijik (weet niet of het riem of ketting is)
bedijf tijdelijk multi riem eraf halen en starten
dan loopt hij op de accu en weet je waar het zit d-riem of m-riem
dan weet je al iets meer

Auto starten zonder multiriem is niet geprobeerd (tijdens reparatie is garage er vanuit gegaan dat met reparatie eea was opgelost). Bij later teruggaan naar garage is er alleen gekeken. Dynamo zelf en lager met as zijn 25.000km terug vervangen. Dit zou nog goed moeten zijn. De garage noemde dat het de drukgroep van de koppeling misschien wel was (lijkt mij niet logisch, geluid en geur komen elders vandaan).

Dank voor de reactie(s).

Westerom 0

14 jaar

Inmiddels ruim 2 weken verder. Het probleem zat toch in de dynamo/lager. Tijdens het rijden in het buitenland achter gekomen. Dynamo/lager is nu vervangen en het loopt weer prima. De oude dynamo zou veel langer mee hebben moet gaan. Kan deze vorig jaar verkeerd zijn gemonteerd en dat daardoor ook de multiriem, waterpomp en oude dynamo extra snel zijn versleten/schade hebben opgelopen.

Het probleem met de auto is verholpen, nu nog gesprekken over de kosten .....

Westerom 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.