Ik heb een probleem met een X-type.
Loopt meestal als hij koud is soms goed en soms loopt hij als op 3 cil.
Hij rookt dan ook en ik hoor bij de motor een piep geluid met als of een klep bedient word of een veer.
Het EGR gebeuren heb ik al schoon gemaakt.
Klopt het dat deze motor ook in een Ford Transit ligt?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de verstuivers, de turbo regeling en de klep achter op de pomp eens controleren
Deze auto is in feite (sorry, maar het is echt zo) een hele luxe uitvoering van de ford mondeo ghia....(met een andere carrosserie)
dus bij Ford weten ze veel meer over deze motor en andere problemen..
gr
Peco Power
Ik gok op de flexibele retourleiding die van de verstuivers naar voren loopt.
Als deze ergens fit, dan kan het fenomeen ontstaan wat u beschrijft...
Groetjes
Tim
p.s. indien u deze vervangt, bestel dan een nieuwe bij de Ford dealer en niet bij Jaguar! Bij Ford zijn het identiek dezelfde onderdelen (voor een Mondeo TDCI 130PK), maar een stuk goedkoper!
15 jaar
Leon
Heb je dit probleem al opgelost?
en zoja , hoe?
Gr
Peter
15 jaar
Nee klant rijd er nu nog mee.
Ik ben nog niet verder ermee gekomen.
Leon,
Ik had hetzelfde. Het lijkt alsof de auto op "3,5 cylinders loopt" schomelen van toerental, bijna afslaan.
Wanneer ik het toerental vast wilde houden op bijv 1700 rpm hevig "roffelen"van de motor.
Ik heb de knop doorgehakt en samen met de ford dealer opzoek gegaan. Wat blijkt:
twee vesrstuivers gaan open ron 140 bar en twee verstuivers gingen bij 200 bar nog niet open.
Verstuivers zijn gereinigt en wat andere dingen gepolijst (ik weet het niet precies) en het probleem is volledig opgelost.
Ik hoop dat dit je helpt.
Peter
15 jaar
[quote=pvdleest]Leon,
Ik had hetzelfde. Het lijkt alsof de auto op "3,5 cylinders loopt" schomelen van toerental, bijna afslaan.
Wanneer ik het toerental vast wilde houden op bijv 1700 rpm hevig "roffelen"van de motor.
Ik heb de knop doorgehakt en samen met de ford dealer opzoek gegaan. Wat blijkt:
twee vesrstuivers gaan open ron 140 bar en twee verstuivers gingen bij 200 bar nog niet open.
Verstuivers zijn gereinigt en wat andere dingen gepolijst (ik weet het niet precies) en het probleem is volledig opgelost.
Ik hoop dat dit je helpt.
Peter[/quote]
De jaguar heeft een TDCI Ford motor, die verstuivers kan je niet reinigen, alleen vervangen en opnieuw inleren. Klopt het wel wat je zegt?
Nog even nagevraagd, dealer heeft de auto naar een dieselspecialist gebracht. deze heeft de meetingen verricht en uit eindelijk de verstuivers gereinigt. Naar nu blijkt doet hij dat vaker voor jaguar dealers.
Wanneer het niet klopt, dan lieg ik in commmissie
15 jaar
Nog hetzelfde probleem.
klant is van de week weer geweest voor beurt maar doet nog hetzelfde.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Jaguar X-Type of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar