Audi A6: H.I.D. kit in originele xenon koplampen, is dat mogelijk?

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 tdi

hallo

ik wil mijn halogeen koplampen vervangen met een originele xenon koplamp maar ik heb nu de koplampen binnen gekregen en xenon lamp en starter komen binnenkort binnen, maar ik zie dat ik nog meer nodig heb zoals de regel apparaten die heel duur zijn,dusss
dacht ik is het misschien mogelijk om een HID kit te kopen en in de originele xenon koplamp te bouwen.
ik weet ten eerste niet of dit mogelijk is en ten tweede of dit wel normaal licht geeft omdat de xenon koplampen een aparte ronde glas voor heeft.

ik hoop dat er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij kunnen helpen

alvast bedankt

mamutskywalker

Geplaatst door mamutskywalker (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A6? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Mogelijk, ja. Mag het? Nee, met ingang van 1 mei van dit jaar wettelijk verboden.
Is nog geen afkeur punt voor de APK, maar je kunt er wel een bon voor krijgen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

En bij de meeste universele Xenon kits klopt er totaal niks van het lichtbeeld..het schijnt alle kanten op,behalve de goede..Je kunt er inderdaad een bon voor krijgen,maar naar mijn mening word er nog niet veel mee gedaan..

Gr Stefan

mamutskywalker (0), 14 jaar geleden

als ik het goed begrijp je mag wel een kit plaatsen in een auto zonder originele koplamp maar niet in een auto die al de originele koplamp heeft? of niet
lijkt mij vaag

thanks

poppekast (0) PRO, 14 jaar geleden

het mag wel als je goedgekeurde koplampunits hebt en in dit geval is dat zo wat het zijn tenslotte xenon units

stefan84 (0), 14 jaar geleden

inderdaad,in jou auto mogen ze..maar in de wat ouderen auto's mag het dus in 9 van de 10 gevallen officieel niet..

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=stefan84]inderdaad,in jou auto mogen ze..maar in de wat ouderen auto's mag het dus in 9 van de 10 gevallen officieel niet..[/quote]
Het mag nu (nieuwe wetgeving) officieel nooit...... indien de koplamp niet speciaal xenon geschikt is.
Heel officieel moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Xenonlampen horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=stefan84]inderdaad,in jou auto mogen ze..maar in de wat ouderen auto's mag het dus in 9 van de 10 gevallen officieel niet..[/quote]
Het mag nu (nieuwe wetgeving) officieel nooit...... indien de koplamp niet speciaal xenon geschikt is.
Heel officieel moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Xenonlampen horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.

Gr. paul[/quote]
Dat bedoelde ik en poppekast Marco ook..

Gr Stefan

mamutskywalker (0), 14 jaar geleden

ik heb het maar gelaten waar het was , want ik zie dat het niet veel wordt. misschien dat ik ook toch complete units koop en ze inbouw

gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.