Ik heb vooraan links en rechts elektrische ruiten./
Mijn el. ruitbediening werkt NIET als de voorportieren zijn DICHT. Als ik al rijdend een ruit wil openen, moet ik eerst mijn deur openhouden,...
Ik heb in de voorportieren telkens TWEE indrukschakelaars (bovenste voor binnenverlichting , de onderste voor ruiten en,...?)
Ik heb de 2 polen van één der onderste schakelaars (De schuldige, met 2 rode en 2 roodwitte draden, (links) verbonden met een draadje . De ruiten kunnen open en dicht. Altijd. Ook als ik de sleutel uit het contact trek, De voorportier(en) hebben geen invloed meer (open of toe) . Het relais achter de zekeringen is nu CONSTANT warm (ook smorgens na een nacht stilstand). Kheb dus dat draadje er terug tussenuitgehaald. Hetzelfde gebeurt als ik de onderste schakelaar bij het rechtse portier overbrug; ; De kleuren van de draden aan rechterportier: 1 rode en 1 roodwitte. De achterportieren zijn niet elektrisch, gelukkig maar. Ter informatie: de schakelaars laten stroom door. Ingedrukt (=deur toe) onderbreken ze de stroom. De linkse of rechtse kant beïnvloeden elkaar, doen hetzelfde. Slechts één schakelaar uit (1 deur open) doet de ramen "al" werken.
Vraag: waarvoor dienen de onderste schakelaars nog , of is het enkel voor de ruiten? En hoe repareren zodat de ruiten werken als ik rij? En dat er geen stroom naar het relais gaat als ik geparkeerd sta, met gesloten deuren?
Na werkelijk dagen met het probleem te hebben geworsteld, vermoed ik dat er aan het contactslot iets fout zit (?), ..
In het boekje van Mercedes staat dat de ruiten niet open kunnen als de sleutel uit het contact is of wanneer het contact op stand 0 staat. ENKEL als er een voorportier openstaat!
De auto(ruiten) gedragen zich dus alsof de sleutel nooit in het contact zit, of nooit verder dan stand 0 in het contact zit.. (Stand nul is de nulstand ; sleutel erinsteken, niet draaien. Of na het rijden het contact helemaal af (naar links, tot het niet verder kan) Als mijn sleutel niet in het contact zit moet ik 1 deur openen en de ruiten kunnen bediend worden. Beide deuren open: ruiten werken ook.
Erg! Lees mijn vraag nog eens en bedankt voor de moeite! Hugo Peeters
Ik zou graag een gedetailleerd goedkoop boek hebben voor mijn model (werkplaatsboek, vraagbaak, elektrische schemas, kleuren draden, etc,... )Help! Help!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
technische boeken zijn nooit goedkoop-bij boekhandel zijn vraagbaakboekje van mercedes190 te bestellen mee ik.
suc6
Het probleem is uniek, heb ik de indruk.
Ook Mercedes experts tussen Lier en Antwerpen weten het niet zo meteen. Ik ben met mn auto al bij verschillende geweest. Ze beginnen te blazen en schouders ophalen.
Er is op deze site zeker iemand die een idee heeft.
Ik zal ondertussen nog eens alle bedrading links / rechts tussen de deur checken.
Iemand een idee?
HUGO
14 jaar
1.
Dank, ik zal checken. Diodestekker, hoe ziet dat eruit? Dat is niet dat zilver vierkant relais achter in de zekeringkast?
14 jaar
0
Hoi, ik heb er vorige week een andere ingestoken, (diodestekker), zelfde type. Geen Verschil.
Nog Ideeên beste mensen, voor dit probleem? HUGO (ps sorry late reactie, HUGO
14 jaar
ik houdt het op een draadbreuk....ik snap ook niet waarom de dealer begint te blazen en z`n schouders ophaalt.
Gewoon even de deurbekleding eraf en meten.
mvg,
Hans
1-
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar