Hallo forumleden,
In maart van dit jaar heb ik een Opel Astra Caravan 2.0 DTL uit 1999 gekocht met ongeveer 229.000 kilometer op de teller.
Helaas is na nog geen 5000 kilometer er mee te hebben gereden de dieselpomp kapot gegaan.
Moet zeggen een hele dure grap!!!
Na montage bleek dat het motormanagement lampje aan ging en de turbo(kracht) verdween, had in ene een hele ouderwetse diesel.
Terug gegaan naar de Opel dealer dacht men dat het de kuchtmassameter zou zijn, vervangen maar helaas geen verandering!!
Nou konden ze mij vertellen dat er steeds foutmeldingen in de computer omhoog kwamen, en steeds hebben ze die ge-reset.
Het probleem blijft.
Moet zeggen dat de auto mij behoorlijk begint tegen te staan na 1500 aan kosten in zo een korte tijd.
Het volgende merk ik op;
* na ongeveer 2300 toeren (schatting) gaat het lampje uit en slaat de turbo aan, ongeacht welke versnelling.
* als hij al uit is nadat ik de motor gestart heb of toevallig uit is en hem vlot door trek en geen gas terug neem blijft de turbo werken ongeacht welke toeren hij draait.
Maar zodra ik een konstante snelheid rij onder de 2300 toeren gaat het lampje weer aan en valt de turbo weg.
* Als ik bv 80 rij in z'n 5 dan maakt hij minder toeren dan 2300 en gaat het lampje weer aan en valt de turbo weg, maar zodra ik de koppeling in druk en even flink gas geef boven de 2300 toeren gaat wederom het lampje uit en turbo aan.
Als ik dan de koppeling op laat komen en normaal versnel blijft het lampje uit en turbo aan.
Ik hoop dat ik het zo goed heb beschreven.
Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen want zit echt met mijn handen in het haar!!
Groeten,
Roger
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
WAt zijn de foutcodes? want daar kunnen wij meer mee...
Hoi Mercury,
Dat is een hele goede!!
Zodra hij daar weer is laat ik de juiste foutcodes opschrijven.
Groeten,
Roger
14 jaar
volgens mij krijg je te weinig vacuum op de turboregelklep. dit kan veroorzaakt worden door een lekke slang, alle slangen die aan de vacuumpomp vast zitten op lekkage controleren. ook het oliepeil moet goed zijn, want als het peil laag is krijgt de vavuumpomp te weinig smering. de pomp zal dan slecht werken.
succes.
Hoi Henk,
Ik zal jouw antwoord opschrijven en in de handen duwen van de monteur.
De auto gaat binnen 2 weken weer naar de garage i.v.m vakantie monteur, wie weet kan hij er wat mee.
THANKS!!!
Groeten,
Roger
14 jaar
Beste Roger,
Ik heb EXACT hetzelfde probleem. auto nieuw gekocht. ik ontdekte dit en bracht de auto terug. Echter heeft hij het niet opgelost. Ook bij mij is er al een nieuwe pomp aangebracht.
Waar lag uiteindelijk bij jou het probleem?
en wat is er aan gedaan?
13 jaar
Helaas de auto moeten verkopen.
Zelfs de dealer kwam er niet achter na meerdere keren de computer uitgelezen te hebben.
Ook kwam er een erg hoge kostenpost aan om alleen al door de apk te komen.
De auto verkocht aan een Armeense handelaar en nu rijdt hij in.Litouwen.
Al met al heeft deze auto mij in korte tijd erg veel gekost.
Hiervan had ik een erg mooie middenklasser voor kunnen rijden
Groet,
Roger
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar