Goede dag,
We willen een motor overbouwen van een peugeot naar een citroen.
Alleen het brandstofpomp nummer is anders.
R8445B350A558615MRE
R8445B134E540885LRE
weet iemand of deze uitwisselbaar zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft niemand tips advies?
Merk brandstofpomp is Lucas.
Kan iemand mij vertellen of deze pompen uitwisselbaar zijn.
motor is inmiddels overgebouwd
maar slaat niet aan.
computer uitgelezen: Motorregeleenheid ontgrendelfout, motorcontrol unit communicatiefout.
komt iemand dit bekent voor.
contact met de dealer gehad, deze dacht dat de pompen wel uitwisselbaar waren.
iemand tips/advies ?
ik hoor het graag
ik denk dat de pomp bij de comp moet worden ingelezen als je de oude pomp had gebruikt had je geen probleemgehad vermoed ik
oke,
dat dacht ik eerst ook maar volgens diverse (geleerden) is dat bij de franse auto's niet nodig.
bij ford en diverse andere merken is dat dacht ik ook zo.
weet je dit zeker ? of denk je dat.
weet niet zeker maar op de brandstof pomp zit toch een elechtrisch gedeelte of zit er nog zo'n ouderwetse stopper op
als er zo'n eletrisch gedeelte op zit dan moet dit volgens mij corensponderen met de sleutel herkenning of comp maar weet het ook niet voor 100%
succes
er zit een 2 draads stopper op massa/plus.
als we hem op contact zetten krijgt de afsluiter plus, zodra we hem starten valt de plus weg.
dan lijkt het mij toch een probleem buiten de pomp om, denk je niet.
wil natuurlijk de pomp wel overzetten maar als het niet nodig is liever niet.
dus met constante plus blijft hij lopen neem ik aan
nee want ik kwam net tot mn ontdekking dat er nog een tweede opgemonteerd zit met 3 zwarte draden.
ja zie je dat is de boos doener, heb in het verleden er wel eens zo'n kastje af gesloopt en daar achter zit gewoon zo'n ouderwetse stopper onder en als je daar + opzette liep hij volgens mij zit het in je sleutel herkenng die niet met elkander over één komt
we wachten af
wie weet waar de computer zit van deze auto,
of heeft deze auto geen ecu.
probleem is nog niet verholpen.
uitgelezen: Motorregeleenheid ontgrendelfout
Motorcontrol unit communicatiefout.
Vandaar dat we even willen weten waar de computer zit.
Dus als iemand het weet hoor ik het graag.
Afbeelding CPH
[url=http://img573.imageshack.us/i/cphi.jpg/][img]http://img573.imageshack.us/img573/18/cp...[/img][/url]
Deze zit rechts van de stuurkolom.
De vraag is : wat ga je er aan doen...
Pompmodule & CPH en transponderkaart zijn aan elkaar gekoppeld. Eens gekoppeld BLIJFT gekoppeld.
Het eneige wat jij moet doen is de pomp of de pompmodule overbouwen. Voor de rest hoef jij niets te doen.
Je kan er ook niets aan doen
oke bedankt, kijk daar kom ik verder mee.
en waar vind ik de pomp module?
alvast bedankt
op de brandstofpomp volgens mij en daaronder zit de afsluiter zoals ik al eerder melde
gr
hier zit een pomp op met 2 stekkers.
1 gaat naar een afsluiter, verder geen elektronica.
de andere gaat ook naar een afsluiter en zit in het hart van de brandstofleidingen die naar de cilinders gaan.
verder geen elektronica.
om deze afsluiter zit een metalen huis (gietijzer)
Nou pomp over gezet maar geen resultaat.
Verder nog iemand tips hoe ik die afsluiter kan door verbinden of iets dergelijks.
Zit een afsluiter met 3 zwarte draden op.
als ik deze nou zou kan doorverbinden dat de afsluiter opend vind ik het ook goed.
De afsluiter kan je niet doorverbinden, moet een ouderwetse op met 1 draad, geschakelde plus en lopen maar.
Succes.
De auto kan toch niet weten dat er een andere motor inzit, dat is toch logisch. Het enige vreemde voor hem is de pomp. Als je de pomp over gezet hebt, moet de wagen starten . Of je moet iets over het hoofd gezien hebben.
Op de pomp van een WJZ ( WJY is anders !) zitten 2 stekkers. Een 3polige blauwe ( op de gashevel om de EGR te sturen) en een 4polige zwarte vierkantige van de pompmodule ( waar meestal 3 draden ingeplugd zitten en 1 opening vrij is ).
Deze vierpolige stekker :
ingang 1 = + na contact.
ingang 2 = leeg
ingang 3 = gecodeerd transpondersignaal - komt van de CPH module
ingang 4 = massa
Indien je massa niet aanwezig is werkt het boeltje NIET.
De module neemt geen massa op de pomp .
Dus de aansluiting van ALLE 3 draden zijn van belang.
[url=http://img819.imageshack.us/i/wjydelphi....][img]http://img819.imageshack.us/img819/5783/...[/img][/url]
Bedankt hier gaan we even mee aan het stoeien, ik laat wel weer van me horen.
en het is inderdaad een WJZ
en is het opgelost graag even antwoord
gr jan
Helaas was dit niet opgelost, ook de dealer kreeg hem niet meer aan de gang.
We hebben afscheid genomen van de auto.
Sorry voor de late reactie.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar