Heb pas een xsara 2.0 G3 nu heb ik het volgonde probleem hier mee.
De computer is uitgelezen kwam een nokkenas sensor uit en een druk sensor van het G3 Ag systeem deze zijn vervangen gasklep gereinigdvan het benzine gedeelte en het gas laten stellen bij Bodo te Amsterdam.
Toen reed die weer prima op benzine voor 1 dag ( toen kreeg ik weer het zelfde probleem als hier onder beschreven)
Als ik de auto start (start automatisch eerst op benzine) dan loopt hij 2 tellen goed kan gewoon gas geven .
Maar als ik na die 2 tellen langzaam gas geef (onder de 2000 toeren) dan loopt het toerental terug en slaat af
hou ik hem boven de 2000 toeren dan slaat hij niet af en rijdt gewoon.
Als hij warm is blijft het probleem zich ook voor doen als ik hem op benzine set.
Als hij eenmaal op gas rijdt na ongeveer 1km dan loopt hij beter .
Hij wil nu nog wel eens afslaan op gas als je op wil trekken voor een stoplicht of als je aankomt rijden en je zet hem in ze vrij. (start wel weer direkt)
Heb wel op Gas als je stil staat en je geeft gas in zijn vrij en houd hem op de 1500 toeren dan schommeld het toerental met een verschil van 500 toeren .
Wat kan dit wezen ?
Denk niet dat het de bombines zijn omdat hij op gas beter rijdt dan op benzine denk ook niet aan een injector voor het benzine heb wel voor de zekerheid een toevoeging laten toevoegen bij het benzine om de injectoren te reinigen maar er treed geen verandering op.
Kan het aan de katalysator liggen ????
Of is het toch een bombine hoe kan je dat meten ????
Ben al genoeg kwijt geweest aan onkosten hiervoor wie kan mij helpen met dit probleem ????
en tot slot voor iedereen
PRETTIGE KERTSDAGEN EN EEN PROBLEEMLOOS 2008 Van Paul uit Almere
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de stappenmotor heeft met stationair loop te maken deze is waarschijnlijk vies deze zit bij het gasklephuis
hallo ik heb een xsara c1.6 met g3 en benzine.
ik heb ook veel problemen met het motormanagement gehad.
ook de garage kwam er niet uit.
Uiteindelijk bleek de mapsensor te laag gemonteerd was(van de fabriek uit,zodat de olie uit het carter ,vanuit de klepdeksel in de sensor liep ,hierdor werd hij steeds ontregeld. Na vernieuwing was hij even goed,en dan begon het weer. Oplossing.De mapsensor boven het kleppendeksel monteren.Fluitje van een cent,en geen problemen meer.Mogelijk heb je hier iets aan,.sukses
16 jaar
Het probleem is "verholpen" het bleek dat de katalysator niet 100% werkt .
Omdat er op deze 2 lamda sondes zitten kreeg er een steeds een foute melding nu hebben ze in de garage de achterste uit gezet of los gekopelt en het probleem is weg hoop dat het zo blijft .
Ik heb hem net terug dus nog ff afwachten maar iedereen bedankt voor de moeite.
Groetjes Paul
(kan ik dan eindelijk gaan ganieten van mijn auto)
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar