close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Kever: vw kever brandweerpomp

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: industriemotor

kever blok loopt perfect maar na 20a30min bevriest de carburatuur zover dat de motor niet meer wil lopen.
15 min wachten en dan begint het weer de hele cyclus weer opnieuw.

Geplaatst door

j van norel (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je moet wel zorgen dat de voorverwarmingsslang aan het luchtfilter ( tussen uitlaat en luchtfilter ) er aan zit. Zo niet, bevriest - zeker in dit jaargetijde met veel vocht en lage buitentemperaturen - de carburateur.
Kijk ook of de thermostaat ( onder de rechter cilinders ) wel werkt.

moderator 0
badge

13 jaar

deze motor heeft een stalenluchtfilter zonder zomer of winter stand en de twee voorverwarmers buisjes (die de inlaatspruitstuk verwarmt) zijn ook niet dicht.

j van norel 0

13 jaar

Worden die buisjes wel warm van uitlaat naar spruitstuk.

Jan; je zal voor warme lucht moeten zorgen . Die samen verpakte buis zit onder de carburateur ,wordt wel warm maar is niet voldoende om de carb. warm te houden. Even een slang van 5cm doorsnede aan het filter naar de uitgang van de koeling . Succes verzekerd.

Punt 50
badge

13 jaar

[quote=j van norel]deze motor heeft een stalenluchtfilter zonder zomer of winter stand en de twee voorverwarmers buisjes (die de inlaatspruitstuk verwarmt) zijn ook niet dicht.[/quote]
Dat is nou net het probleem!

moderator 0
badge

13 jaar

oke we gaan de luchtfilterkast veranderen en aanpassing maken.
ik hoopt dat dit het is.

j van norel 0

13 jaar

bevriezing is over maar de motor slaat toch na een half uur af.

j van norel 0

13 jaar

kan natuurlijk komen doordat het een industriemotor is, en deze niet is voorzien van spruitstukverwarming

En dan. Wel een vonk?

Hoe slaat ie dan af? In 1 keer of langzamerhand steeds minder vermogen totdat het over is........?

moderator 0
badge

13 jaar

het is een spuitpomp gekocht van scania zwolle heeft altijd goed gedaan alleen ze laten de motor maar een paar minuten draaien testen dus bevriezing kwam daar niet aan de orde.
maar dat is nu goed hoorde ik en de pomp is voor de ijsbaanvereniging dus hobbymatig.
de jongens hebben de luchtfilter (met warme luchtaanvoer) geplaats en dachten dit is inorde toen hebben ze een bak koffie gedronken en ze kwamen terug en de vw was uit en ze konden ook eerst niet de motor aan de praat krijgen.
de motor heeft wel een goede vonk en als je de motor uit wilt doen krijgt je hem eerst ook niet aan.

j van norel 0

13 jaar

de brandstof leiding ligt toch niet te dicht bij de uitlaat dat je daar door vaperlook krijgt (gasbelvorming) want het is dus een benzine kwestie
zet er anders ééns een elechtrische benzine pomp tussen

jan5047 0
badge

13 jaar

zit er wel een goede uitlaat op want die zorgt toch voor de voorverwarming van het spruitstuk. kan me nog wel herrinneren dat ik de pakkingen eens omgewisseld had en dat het toen ook niet goed was,wel heel lang geleden

harnak 0

13 jaar

Jan kan je een foto van dat stuk techniek plaatsen ??? vooral het uitlaat/inlaat deel. Heb laatst ook nog aan zo'n ding gewerkt waarvan de rotor verbrand was. Controleer ook de opbrengst van de brandstofpomp. Wordt de tank misschien vacuum gezogen? Welke kleur heeft het contactvlak van de puntjes ..... blauw of metaal grijs ???? Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

spruitstukvoorverwarming verstopt; komt vaker voor bij deze motoren. (worden te kort gebruikt om dat gangbaar te houden, slibt dicht)

remedie is simpel, carburateur er af, spruitstuk er af, de dunne pijpjes zijn verstopt en oorzaak van jouw probleem. Neem een stuk staalkabel wat er in past (bouwmarkt) en rafel het eind uit, andere stuk in de boormachine, en dan de buis leeg raggen.

Normaalgesproken wordt het spruitstuk dusdanig heet dat je met gemak je vingers brand.

succes

audia4 0
badge

13 jaar

we hebben de oorzaak het is de ontsteking bij warmte geeft de ontsteking geen stroom genoeg.

j van norel 0

13 jaar

Nog nooit van gehoord maar niets is onmogelijk.
Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

13 jaar

Condensatorprobleem misschien.

Jan heb je nog de contactpunten bekeken? Weerstand van de bobine moet ong. 4 ohm zijn . of als er in het systeem een voorschakelweerstand zit 1,8 ohm. Groeten.

Punt 50
badge

13 jaar

[quote=j van norel]we hebben de oorzaak het is de ontsteking bij warmte geeft de ontsteking geen stroom genoeg.[/quote]
maar in je eerste vraag had je het over dat de carburateur bevriest is dat nu opgelost dan ?

jan5047 0
badge

13 jaar

ja dat is ook opgelost we hebben een luchtfilter gemonteerd met winterstand.

j van norel 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.