close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Zafira: AIRCO Probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0DTI

Als ik mijn Airco aanzet komt een storingsmelding op mijn display,heb dit laten uitlezen, code 0040,dit zou de buitenteperatuurs sensor moeten zijn.Heb deze vervangen maar probleem blijft.Ze hebben een unit(als je gaat vullen met gas) aangesloten daaruit bleek de druk in het systeen veels te hoog te zijn +/- 3,5 bar.Vlgs degene was het de hogedruksensor in de leiding.Hoe zeker kan ik zijn dat dit het euvel is ?.Straks vervang ik deze met daarbij de bijbehorende kosten ect.

Graag zie ik wat tips .

Met vriendelijke groet,

SANYO.

Geplaatst door

JAH00707 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

laat het ergens anders nog eens
controleren
neem trouwens aan dat het nu goed is
zullen het toch wel op de goede druk gebracht hebben
heb je het probleem nog
dan zal je sensor kapot zijn ???


Druksensor airconditioning uit- en inbouwen

Uitbouwen, demonteren

Bij dieselauto's: Onderste motorruimteafdekking demonteren – zie werkwijze "Onderste motorruimteafdekking demonteren en monteren" in groep "A".

Kabeltrosstekker druksensor airco ontgrendelen en losmaken. Druksensor airco van reservoir droger

Inbouwen en monteren

Druksensor airconditioning aan reservoir droger.



dit is trouwens iets voor stek zal straks wel reageren
Koppel

Druksensor airco aan reservoir droger – 7 tot 9 Nm.

Inbouwen en monteren

Afdekking motorruimte onder, kabeltrosstekker druksensor airco.

kleijn 0

13 jaar

De druk in een systeem, op de hoge en de lage druk kant, in rust stand (airco compressor staat stil) is +/- 5bar.

Bij een werkend systeem is de lage druk rond de 2 bar en de hoge druk rond de 10 bar.

Hoe zijn ze aan die 3,5 bar gekomen en waar hebben ze die gemeten, hoge of lage druk zijde?

BjornSP 0
badge

13 jaar

werkt de buitentemperatuur nu wel goed na vervangen, als je een boordcomputer hebt, ga ik van uit, dan moet de temperatuur ie deze aangeeft ook overeenkomen met de heersende buitentemp.
3.5 bar druk in aircosysteem bij nietdraaiende airco zou betekenen een zo goed als leeg systeem bij deze temperaturen

Bosboom 0
badge

13 jaar

Heb het idee dat ik mijn probleem niet goed heb uitgelegd vandaar deze resume zodat het wat duidelijker is:


Na het aanzetten v/d airco komt een melding op mijn instrument panel , na het kijken in mijn onderhouds boek is de uitleg:Elektronisch gestuurde motor koeling.Bij een draaiende motor zegt men:defect in de kringloopsysteem in dit geval het Airco systeem.

Laten uitlezen:code 0070deze verwijst naar buitentempsensor.
Deze vervangen:Lamp blijft aan bij het inschakelen v/d airco dus probleem blijft.

Airco aangesloten op een airco unit: zowel lage en hoge druk kant geven 25Bar aan .Dit is veels te hoog vlgs garage.

Bij dit alles moet er wel bijgezegd worden dat er GEEN koude lucht wordt geproduceerd.

Volgens Garage is de Hogedruk sensor kapot.Deze kost +/- 90 euro.
Om deze te vervangen mot het systeem leeg worden gemaakt,radiateur gedemonteerd worden ect.(alles incl montage 200 Euro?)

Heeft iemand misschien een andere suggestie.Om aan een Airco systeem zelf te gaan sleutelen zie ik niet zitten.

Is een Second Opinion verstandig?.

Graag hoor ik . Sanyo.




Post verplaatst door moderator.

moderator 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.