close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: golf 4 valt uit tijdens het rijden

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn wagen golf 4 van 97.
Gisteren reed ik (na 3 uur geparkeerd te zijn) de parking af en een km of iets verder aan de lichten viel de motor uit tijdens het rijden. Ik was aan het vertragen voor het rode licht (ca 10 km per uur). De wagen startte niet meteen en maakte zo een start geluidje (ja hoe noem je dat) maar sloeg niet aan. Ik heb hem toen in eerste gezet, alles losgelaten (geen koppeling, rem of gas ingeduwd) en het contact aangedraaid en toen vertrok hij weer.
Vandaag terug hetzelfde na ongeveer 1 km rijden na te hebben stilgestaan vertraagde ik voor een licht en de motor viel weer uit. Weeral dezelfde techniek om te starten en ik kon weer verder rijden.
kan dit aan de mazoutfilter liggen ofzo?
ps: ja ik had genoeg getankt :-)

Geplaatst door

isabelle_F5 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,

Als ik jou probleem zo lees, dan zou ik het relais 109 eens vernieuwen.
Deze is te vinden links onder het stuur achter de zekeringkast, het oude type is zwart volgens mij, en het nieuwe type grijs.

Succes!!

Met vriendelijke groet,

Dennis.

barrichello 0

13 jaar

dank u wel voor de reactie
Veelvoorkomend probleem ofzo?
Kan ik dat zelf laten doen door mijn handige vriend of is een garagebezoek noodzakelijk :)

isabelle_F5 0

13 jaar

Hallo,

Dit relais is een voorkomend probleem, en dit kan soms te gekste storingen geven.
Het vervangen gaat zeker lukken, je kunt deze er gewoon uit trekken en het nummer 109 staat er groot en duidelijk op.
Je kan het beste de beplating onder het stuur even verwijderen, en zitten een paar torx boutjes achter het klepje van de zekeringen en onder het dashboard.
Nu kun je de beplating van het dashboard af trekken, dan ziet hij wel allemaal relais zitten, en eentje met nummer 109.

Succes!!

Met vriendelijke groet,

Dennis.

barrichello 0

13 jaar

Hallo daar
vandaag auto binnen gedaan. Heb aan de garagist de boodschap gegeven zeker eens naar de relais te kijken. En inderdaad de mazoutpomp etc is in orde, relais vervangen en hij draait veeeel zoeter. Kloppend geluid in weg en garagist heeft er is mee gaan rijden en volgens hem lag het daaraan.

Hartelijk bedankt voor de raad,
je hebt me denk ik heel veel kosten en tijd uitgespaard met je idee!

groetjesss

isabelle_F5 0

13 jaar

Hallo,

Mooi dat het probleem is opgelost.
En wij zijn hier om elkaar te helpen natuurlijk.
Bedankt voor de feedback.

Met vriendelijke groet,

Dennis.

barrichello 0

13 jaar

sorry verkeerd

chami 0

13 jaar

sorry

chami 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.