👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo,
Het gaat om een Volkswagen Golf 4 Tdi 115 pk (85 KW ) uit 2001 met 6 versnellingen
Het probleem is als volgt..
Bij volgas acceleren in zijn 4, 5 en 6 de versnelling (vooral in zijn 5 en 6) bij 1800/2200 tpm, gaat de auto trillen totdat de auto boven de 2400 a 2500 toeren p/m is dan houd het op.
Het voelt als inhouden of de frixie op de koppeling te veel word.
Het lijkt of erop dat het probleem komt op het moment dat de koppel het hoogst is....
Maar er gaat nog een verhaal vooraf...
2 weken geleden zijn alle 4 de pompverstuivers vervangen in Duitsland.
Op de terug weg begon de koppeling te slippen en heb ik rustig terug naar huis gereden.
Volgende dag heb ik de complete koppeling vervangen ( massa vliegwiel,koppelingsplaat,drukgroep en lager Van het merk LUK)
Koppelings plaat zag er trouwens goed uit!!!....maar goed...
Vervolgens heb ik de koppeling 1500 km rustig ingereden.
Eindelijk kon ik weer gas geven en vervolgens kwamen dus deze trillingen naar voren..
Als eerste dacht ik aan de afstelling van de pompverstuivers en ben gelijk naar de Dealer gegaan om het te laten nakijken( Garantie)
Ze hebben Brandstoffilter vervangen en de pompverstuivers opnieuw afgesteld.
Dit mocht het probleem niet oplossen.
Nu weet ik niet of het aan de verstuivers ligt of aan de koppeling of het monteren daarvan omdat ik na de reperatie in Duitsland rustig naar huis ben gereden.
Ik zit met een groot vraagteken?????
Hoop een snelle reactie....
gr,
Steven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarom zijn de pompverstuivers vervangen?
De auto liep op 3 cilinders en toen zijn we naar de dichtbijzijnde VW Dealer in Duitsland gereden en hun constateerden dat er 1 kapot was en de andere 3 na het demonteren ook kapot waren en niet meer konden worden gebruikt.
[quote=Steven80]3 na het demonteren ook kapot waren en niet meer konden worden gebruikt.[/quote]
Dit is nieuw.... Vanwege magazijnomzet??
Gr. paul
Ik vond het ook een vreemd verhaal aangezien ik zelf ook 1ste monteur ben geweest...maar ik ben niet bekend met de pompverstuiver motoren van VW.
Maar goed.
Doet er verder niet toe........
alleen de kabelboom had volstaan denk ik
[quote=john5686]alleen de kabelboom had volstaan denk ik[/quote]
Ik heb de oude verstuiver gezien en die was kapot.
[quote=Steven80]maar ik ben niet bekend met de pompverstuiver motoren van VW[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img136.imageshack.us/img136/1223/...[/img][/url]
Zo steekt het in elkaar..........
wat was er dan kapot aan die verstuiver
[url=http://imageshack.us][img]http://img291.imageshack.us/img291/4536/...[/img][/url]
Wat John bedoelt..... het beruchte kabelboompje.
Gr. paul
[quote=john5686]wat was er dan kapot aan die verstuiver[/quote]
Jongens bedankt voor de interesse ..maar het gaat om de trillingen die de auto nu heeft en niet om de verstuivers....
Mvg,
steven begrijp ons niet verkeerd maar jou klacht kan toch uit die richting komen
[quote=Steven80][quote=john5686]wat was er dan kapot aan die verstuiver[/quote]
Jongens bedankt voor de interesse ..maar het gaat om de trillingen die de auto nu heeft en niet om de verstuivers....
Mvg,[/quote]
Trillingen tijdens het accelereren doet mij denken aan het 2-massavliegwiel. Bouten vernieuwd ? ook op moment aangetrokken?
Gr. paul
[quote=paulkelder][url=http://imageshack.us][url]http://img291.imageshack.us/img291/4536/...[/url][/url]
Wat John bedoelt..... het beruchte kabelboompje.
Gr. paul[/quote]
Hoi,
Ja dat probleem ken ik en dat schijnt vaak te gebeuren..
[quote=paulkelder][quote=Steven80][quote=john5686]wat was er dan kapot aan die verstuiver[/quote]
Jongens bedankt voor de interesse ..maar het gaat om de trillingen die de auto nu heeft en niet om de verstuivers....
Mvg,[/quote]
Trillingen tijdens het accelereren doet mij denken aan het 2-massavliegwiel. Bouten vernieuwd ? ook op moment aangetrokken?
Gr. paul[/quote]
Hoi Paul,
Bouten niet vernieuwd en niet op moment aan getrokken.
Maar met beleid en met de hand vastgezet...
[quote=Steven80][quote=paulkelder][quote=Steven80]
Jongens bedankt voor de interesse ..maar het gaat om de trillingen die de auto nu heeft en niet om de verstuivers....
Mvg,[/quote]
Trillingen tijdens het accelereren doet mij denken aan het 2-massavliegwiel. Bouten vernieuwd ? ook op moment aangetrokken?
Gr. paul[/quote]
Hoi Paul,
Bouten niet vernieuwd en niet op moment aan getrokken.
Maar met beleid en met de hand vastgezet...[/quote]
Oja..en massa vielgwiel ook vervangen uiteraard
[quote=Steven80]Bouten niet vernieuwd en niet op moment aan getrokken.
Maar met beleid en met de hand vastgezet...[/quote]
Dit is niet volgens voorschrift...... Toch niet geheel onbelangrijk.
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=Steven80]Bouten niet vernieuwd en niet op moment aan getrokken.
Maar met beleid en met de hand vastgezet...[/quote]
Dit is niet volgens voorschrift...... Toch niet geheel onbelangrijk.
Gr. paul[/quote]
dealer heeft het er over dat het ook aan de afdichtringen kan liggen van de verstuivers...maar aangezien hier ook 4 nieuwe in zijn gegaan....twijvel ik hier aan.
Gr,
nieuwe bouten gebruiken 60nm +90 graden
[quote=john5686]nieuwe bouten gebruiken 60nm +90 graden[/quote]
Zou het daar aan kunnen liggen?
Ik heb wel sterk het gevoel dat het probleem ergens in de koppeling zit dan in de verstuivers of iets dergelijks
[quote=john5686]nieuwe bouten gebruiken 60nm +90 graden[/quote]
En wel kopp.set van LUK houden of een orginele?
luk is goed
[quote=john5686]luk is goed[/quote]
Zou dat het kunnen zijn?
Dus alles los halen en met het juiste moment vastzetten...wel erg veel werk voor 6 bouten...en eventueel het risico dat het probleem niet verholpen is.
of het risico dat die bouten loslopen en heel je versnellingsbak om zeep helpen
[quote=john5686]of het risico dat die bouten loslopen en heel je versnellingsbak om zeep helpen[/quote]
Ja, dat is de andere kant van het verhaal....
heb jij zelf zoiets meegemaakt?
Gr,
nee maar ze geven niet voor niets die aantrekkoppels aan
[quote=john5686]steven begrijp ons niet verkeerd maar jou klacht kan toch uit die richting komen[/quote]
Ik begrijp het...het kan dus ook nog aan het kabelboompje liggen?
idd en vooral de steker verbindingen op de verstuivers deze losmaken aanknijpen en rijden.
[quote=Steven80][quote=john5686]steven begrijp ons niet verkeerd maar jou klacht kan toch uit die richting komen[/quote]
Ik begrijp het...het kan dus ook nog aan het kabelboompje liggen?[/quote]
Het kan soms zijn dat er een extreem los contact zit. Foutcode: > cilinderoverslag
Gr. paul
[quote=john5686]idd en vooral de steker verbindingen op de verstuivers deze losmaken aanknijpen en rijden.[/quote]
Toch vind ik het wel raar dat het niet constant is en dat je het vooral met acceleren voelt..komt bij mij eerder over of het in de koppeling vandaan komt..
maar het is in iedergeval te proberen en een stuk makelijker en sneller dan de kopp. los halen.
[quote=paulkelder][quote=Steven80][quote=john5686]steven begrijp ons niet verkeerd maar jou klacht kan toch uit die richting komen[/quote]
Ik begrijp het...het kan dus ook nog aan het kabelboompje liggen?[/quote]
Het kan soms zijn dat er een extreem los contact zit. Foutcode: > cilinderoverslag
Gr. paul[/quote]
Bij de Dealer is er geen foutcode uitgekomen.
(helaas)
Zit zo nog ff te denken.... Aandrijfassen komen ook voor en kunnen ook dit soort trillingen veroorzaken.
Gr. paul
[quote=paulkelder]Zit zo nog ff te denken.... Aandrijfassen komen ook voor en kunnen ook dit soort trillingen veroorzaken.
Gr. paul[/quote]
Heb ik ook aan zitten denken...assen zijn los geweest met demontage van de bak..maar heb ze netjes afgetekend.
Heb het vet ook vervangen van de homo's.
Het blijft een raadsel..aangezien de Vw Dealer in Alphen aan den Rijn het ook niet meer wist!@#$%^&
[quote=paulkelder]Zit zo nog ff te denken.... Aandrijfassen komen ook voor en kunnen ook dit soort trillingen veroorzaken.
Gr. paul[/quote]
Ik ga met je mee.
[quote=ricky][quote=paulkelder]Zit zo nog ff te denken.... Aandrijfassen komen ook voor en kunnen ook dit soort trillingen veroorzaken.
Gr. paul[/quote]
Ik ga met je mee.[/quote]
Ik moet zeggen dat het vooral voelt alsof je inene over een hobbel weg rijd.
Het is niet een constante trilling...zoals een aandrijfas kan voelen met acceleren.
Maar ik sluit het niet uit natuurlijk!!!
[quote=paulkelder]Zit zo nog ff te denken.... Aandrijfassen komen ook voor en kunnen ook dit soort trillingen veroorzaken.
Gr. paul[/quote]
Ik moet zeggen dat het vooral voelt alsof je inene over een hobbel weg rijd.
Het is niet een constante trilling...zoals een aandrijfas kan voelen met acceleren.
Maar ik sluit het niet uit natuurlijk!!!
heb je toevallig een lekke band gehad en een reperatie spuitbus gebruikt
hebben een keer zo,n geval gehoort en naa de tijd bleek dat die persoon een lekke band had gehad
en een spuitbus had gebruikt en niet gelijk was gaan rijden
wat was er nou gebeurt dat spul was mooi opgedroogt onder in de band en een dikke klomp zooi geworden
resultaat gigantisch onbelans en trillen met optrekken
Waarschijnlijk zijn de binnenste aandrijfaskoppelingen de oorzaak. Probeer eens de binnenste koppelingen of de gehele assen met L en R uit te wisselen. Als dan de klacht over is is het advies om deze te vervangen.( of zolang als het duurt laten zitten hier kun je nog een hele tijd mee doorrijden )
Gr. Ary
[quote=berret]heb je toevallig een lekke band gehad en een reperatie spuitbus gebruikt
hebben een keer zo,n geval gehoort en naa de tijd bleek dat die persoon een lekke band had gehad
en een spuitbus had gebruikt en niet gelijk was gaan rijden
wat was er nou gebeurt dat spul was mooi opgedroogt onder in de band en een dikke klomp zooi geworden
resultaat gigantisch onbelans en trillen met optrekken[/quote]
Hoi, Dat is niet het geval.
Ik heb geen lekke band gehad en een spuitbus gebruikt.
Mvg,
[quote=Ary]Waarschijnlijk zijn de binnenste aandrijfaskoppelingen de oorzaak. Probeer eens de binnenste koppelingen of de gehele assen met L en R uit te wisselen. Als dan de klacht over is is het advies om deze te vervangen.( of zolang als het duurt laten zitten hier kun je nog een hele tijd mee doorrijden )
Gr. Ary[/quote]
Hoi Ary,
Dat zou makelijk zijn als ik 2 assen zou hebben...die heb ik helaas niet.
Vind het ook een beetje vreemd als het na een reparatie zou moeten ontstaan van de koppeling.
Maar sluit niks uit...
Mvg,
heb je de homokineten uit elkaar gehaald?
[quote=john5686]heb je de homokineten uit elkaar gehaald?[/quote]
Als je vandaag bedoeld...nee, ik ben er niet aan toe gekomen
Als je bedoeld met demonteren van de bak, Ja,heb er ook nieuw vet in gedaan.
aha dus de kogels ook verwijderd?
[quote=john5686]aha dus de kogels ook verwijderd?[/quote]
Hoi John,
Nee heb de kogels niet verwijderd uit de as.
Heb er gewoon nieuw vet in gezet.
Mvg,
Steven
Het komt vaak voor dat de binnenste homokineten stuk gaan.. Als je de 2 binnenste koppelingen los haalt van de as kun je ze uitwisselen zonder er andere voor in huis te hebben.
Gr. Ary
[quote=Ary]Het komt vaak voor dat de binnenste homokineten stuk gaan.. Als je de 2 binnenste koppelingen los haalt van de as kun je ze uitwisselen zonder er andere voor in huis te hebben.
Gr. Ary[/quote]
Dus dan zou ik een andere trilling moeten voelen?
Of helemaal niet meer..
Of ik blijf dezelfde trilling voelen en dan kan het nog steeds 1 van de koppelingen zijn.
Ik kan het wellicht proberen..kost niks in iedergeval.
gr.
Hoi Allemaal!
Ik heb vandaag iets nieuws gehoord waar ik niet van op de hoogte ben..
Het schijnt dat de koppelings plaat en drukgroep omder spanning gemonteerd moet worden en met speciaal gereedschap???
Wie weet hier meer vanaf?
Mvg,
Steven
van wie heb jij die info?
[quote=john5686]van wie heb jij die info?[/quote]
Ik heb dat van een monteur die eerder zo'n koppeling heeft gedaan met een massa vliegwiel van een Opel.
Ik vond het beetje een raar verhaal aangezien er weinig te stellen is dacht ik....
gewoon monteren op de normale manier. en opel blijft een vreemd merk.
[quote=john5686]gewoon monteren op de normale manier. en opel blijft een vreemd merk.[/quote]
Ik denk zelf dat misschien de fout in het massavliegwiel zit of de drukgroep...Fabricage fout misschien?
ik heb het nog nooit meegemaakt maar je weet maar nooit. heb je de stekers op de verstuivers al aangeknepen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar