Volkswagen Golf IV: koppeling vervangen Golf IV SDI

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: ????

Vraagje,

Moet morgen een koppeling vervangen van een golf IV Sdi, maar nu geeft hij in de hard-base alleen een koppelings set zonder 2 massa vliegwiel aan.
is het misschien zo dat alleen een TDI een 2 massa vliegwiel heeft?
zijn er verder nog dingen die anders zijn dan bv een golf III met betrekking om de/monteren van bak en koppeling.
is namelijk de 1e die ik ga doen!

Met vriendelijke groet,
Bart van Breugel.

autobedrijf van breugel

Geplaatst door autobedrijf van breugel (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Sdi idd geen 2 massa.Leiding van kopp.cilinder niet losmaken maar pomp compl.demonteren en aan de kant leggen.Er gaan hier misch.weer reakties op komen van "is niet nodig"enz..maar terwijl je bezig bent,demonteer dan even groen plaatje aan zijkant bak en controleer hefboommechaniek op barstjes en druklagertje op induwen(as die door versn.bak loopt durft druklagertje kapot duwen)Sdi heeft nl ronde drukplaat ipv druklager aan drukgroep koppeling.Groen dekseltje wel vernieuwen.Suc6 Peter

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

en dat kleine keeringkje vernieuwen(in je priseas) waardoor de drukstift loopt heb wel eens gehad dat na verloop van tijd de koppeling vet werd doordat dat keeringkje lekte.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=robby10030]en dat kleine keeringkje vernieuwen(in je priseas) waardoor de drukstift loopt heb wel eens gehad dat na verloop van tijd de koppeling vet werd doordat dat keeringkje lekte.[/quote]
Check ook even of de drukstift in de priseas geen ruimte heeft. (is echt heel vaak wel het geval)

Achter het eerder genoemde keerringetje zit een bronzen bus, die lubbert uit. Remedie: M10 tap er in, met een draadstang de bus er uit trekken, nieuwe er in en de drukstift achterstevoren monteren. (ja dit past echt) Druklager stuk bij deze bakken is een zeldzaamheid, die draait namelijk als het goed is lekker in de olie. Als er iets van het druklager stuk is is het het kunstof hulsje wat er omheen zit en de drukstift geleid. Oorzaak is eerder genoemd bronzen busje.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie's.
Peter vermeulen je had gelijk, de hefboom bij het druklager was ingescheurd, deze was vooradig en heb ik vervangen.
koppeling is weer 100% inorde.

groeten Bart van Breugel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.