Als de auto warm is, soms gaat de toerenteller uit zichzelf op en neer en slaat de auto af. Ik denk zelf de krukassensor maar nu ik uitgevonden heb waar deze zit ( achter de behuizing voor de distributieketting) heb ik ook het kabeltje gezien wat er heen gaat. En dit kabeltje loopt zowat op het blok en is op een aantal punten gescheurd en de mantel weg. Zou het kabeltje het probleem kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of het het probleem is weet ik niet, maar een kabeltje wat bloot ligt is nooit goed, dus even solderen, met wat meer lengte.
Vandaag de krukas sensor laten vervangen. Werd er niet veel beter op. Slecht starten en een doldwaze toerenteller. Toch maar naar huis gereden en natuurlijk na ongeveer 2 km stil komen te staan. Wilde niet meer aanslaan. Wegenwacht gebeld en die man van de wegenwacht heeft een tijdje staan meten met starten en op een gegeven moment sloeg hij weer aan. Met meten en van wat de storing was is het zeer waarschijnlijk de nokkenas sensor. Deze besteld en wordt morgen als het goed is vervangen.
Ik hou jullie op de hoogte
18 jaar
Nokkenas sensor vervangen en nu start hij dus ook zeer beroerd....
18 jaar
zie:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
of
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
en:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
en misschien heb je hier ook wat aan:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
18 jaar
Ok hardstikke bedankt voor de info. Wat stom dat ik dat zelf niet heb gevonden met zoeken maar ik ga een flr pakking halen en dat ding schoonmaken.
Thnx
18 jaar
Hallo,
Vanavond volgens de website van opeltje ( waarvoor hartelijk dank ) de flr schoongemaakt. Idd een vrij simpel klusje maar kom er maar eens op. Zonder opeltje dus niet.
Het starten gaat een stuk beter en hij loopt ook mooi. Alleen als ik gas geef, in zn vrij, begint hij bij 4000 toeren over te slaan. Ik vermoed de bougieskabels en die worden volgende week woensdag vervangen met de bougies. Ik wacht af en hoop op goed nieuws
18 jaar
Nog even wat gedachten betreft de LFR voor dit type motor X20XEV (2 liter 16 klepper, 20V16)
LFR bestaat uit 2 delen, een mechanisch deel(luchtschuif) en een elektrisch deel(electr.spoel met kerntje).
1ste keer reinigen LFR is bij mij goed gelukt (remmenreiniger)
2de keer ondanks het schoonmaken van de LFR, blijft deze toch nog kleven, plakken.
Ik heb het over het stalen kerntje in het gedeelte van de elektrische spoel. (kant waar stekker op zit)
Ik heb afgelopen zaterdag LFR voor 2de keer schoongemaakt met remmenreiniger en als ik het electr. gedeelte
in horizontale richting snel heen- en weer schud, bleef het kerntje soms toch nog plakken. (kun je horen)
Met oorstokjes de buitenkant van de schuif en kerngeleiding gereinigd.
Omdat je dit deel niet open kunt maken, blijft reinigen alleen mogelijk op zichtbare gedeelten en wat er inwendig gebeurt weet ik niet).
(aanslag van vuil kan je niet wegspuiten of poetsen)
100% oplossing is vaak LFR vervangen. (dure grap, wel 2 jaar garantie)
(Ik weet ook niet of alleen het electr. gedeelte te krijgen is).
Mijn conclusie:
1. LFR wordt heel warm,
2. Trilt in alle richtingen mee met motor, waardoor extra rammelen van beweegbare delen, =extra slijtage,
3. vacuüm op schuif (plunger) in LFR bijzonder hoog, denk bv. aan gas los
4. vervuiling door afgezogen carterventilatie weer richting inlaat,
5. Bij motor stop: dampen van inlaatspruitstuk gedurende afkoeling toch nog naar boven richting LFR.
Ik denk erover om 2 oude LFR's te gebruiken en de montage-gedeelten (platte gedeelte) eraf te zagen en deze twee d.m.v. 2 rubberen slangen met elkaar te verbinden en plm. 5-10 cm naar links te verplaatsen waardoor de motortrillingen op de LFR weg zijn. (electr. aansluiting dus verlengen/verplaatsen)
Ook zou het mooi zijn een terugslagklepje in de aanzuigslang naar de luchtinlaat te zetten die afsluit zodra de motor wordt uitgezet.
Ik weet alleen niet hoe het stationair hierop reageert.
De afzuigslang (dikkere) van het kleppendeksel naar de luchtinlaatbuis heb ik inmiddels 2 jaar geleden vervangen d.m.v. een slang van de kleppendeksel naar achteren te laten lopen, kan dus wel 'ademen'.
Aansluiting op de luchtinlaatbuis ( vanaf luchtfilter, temp.sensor en Luchtmassameter) afgedopt. Hierdoor heb ik nu dus geen oliedampen meer na de gefilterde lucht.
Jammer dat dit onderdeel (LFR) zo kwetsbaar is voor dit type motor, anders zou deze hoog scoren!
18 jaar
Ik hoop maar dat de problemen die ik heb terug te leiden zijn naar de lfr. Ik hoor hem trouwens wel. Ik heb hem getest door met stationair de stekker eraf te trekken en de motor stopte direct. Bougies kabels ook vervangen maar dat maakte geen verschil. Heb de weerstanden van de kabels oud en nieuw met elkaar vergeleken maar dat was nagenoeg gelijk. Er zijn nog tal van mogelijkheden, maar misschien de egr of de lambda sensor, toch de lfr of toch ergens een vacuumlek of wie weet wat. Woensdag gaat hij naar de dealer voor een grote beurt en de storing mogelijk verhelpen. Ik hou jullie op de hoogte :(
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar