Dze 530D heeft het volgende probleem. Tijdens rijden is er geen enkel probleem. Bij koude start ook geen enkel probleem. Alleen als hij na een rit de auto stilzet wilde het weleens voorkomen dat als de auto meer dan 2 uur had stilgestaan deze niet aansprong. Als hij de auto binnen de 2 uur startte was er ook geen probleem.
Echter dit gebeeurd niu steeds vaker en ook wil het nu voorkomen dat de auto na een uur stilstaan al wil weigeren aan te slaan.
Bij ons natuurlijk geen probleem en ook geen foutkodes. We zitten te denken aan de hogedrukpomp of verstuivers, alleen kan ik dit niet echt rijmen met de symptomen?
Wie heeft nog een suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de retouren van de verstuivers maar.
Gaan we doen.
Bij langere wachttijd heeft de "pomp" de tijd om af te lopen misschien. Dus ergens een lekje waardoor de mazout deels kan terugstromen
Pk, maar waarom dan koud smorgens geen probleem?
's-Morgens niet omdat je dan langer wacht i.v.m. voorgloeien, dus langer kans op drukopbouw. En als de motor warm is zet alles uit, dus grotere lek toleranties, verstuivers ookcontroleren op bedrijfs temperatuur.
En hoeveel zijn er stuk ??????
Ze zijn te reviseren hoor, maar dat wist je wel denk ik.
[quote=Siem Bijman]Dze 530D heeft het volgende probleem. Tijdens rijden is er geen enkel probleem. Bij koude start ook geen enkel probleem. Alleen als hij na een rit de auto stilzet wilde het weleens voorkomen dat als de auto meer dan 2 uur had stilgestaan deze niet aansprong. Als hij de auto binnen de 2 uur startte was er ook geen probleem.
Echter dit gebeeurd niu steeds vaker en ook wil het nu voorkomen dat de auto na een uur stilstaan al wil weigeren aan te slaan.
Bij ons natuurlijk geen probleem en ook geen foutkodes. We zitten te denken aan de hogedrukpomp of verstuivers, alleen kan ik dit niet echt rijmen met de symptomen?
Wie heeft nog een suggestie?[/quote]
Nokkenas sensor vervangen partnummer 13627796054 10 min werk en kost +/- 66 euro
nokenaa sensor stuk 10 min werk en kost +/- 66 euro
Heel erg bedankt repair107, je had volkomen gelijk. Uitlezen gaf aan toerentalsensor (maar alleen als de motor op dat moment niet aansloeg, als hij weer liep geen foutkodes) en daar kwam inderdaad geen signaal van tijdens het starten. Na het vervangen van de nokkenassensor is het probleem niet meer voorgekomen.
Siem
Zat ik er toch flink naast, zo zie je maar weer................eerst een juiste diagnose stellen, ik heb weer wat geleerd!!!
We hadden ook al eerst de verstuivers gecontroleerd Test, maar daar kwam geen verkeerde retourstroom te zien, vandaar verder zoeken en na de tip van repair07 waren we overtuigd dat het inderdaad in deze sensor zat. Al kan ik het niet echt verklaren, want zowel goed warm als goed koud geen enkel probleem. Blijkbaar toch een inwendige breuk die pas problemen geeft bij een bepaalde tussentemperatuur.
Er zit ook nog een krukas sensor op en ik meen te weten dat de nokkenassensor rustig mag uitvallen onder het rijden omdat die alleen van belang is bij de start om de 1e cilinder te herkennen, maar dat als de krukassensor uitvalt deze de auto doet stoppen of in noodloop laat lopen? Weet dit niet 100% zeker overigens.
Hallo ik heb het zelfde probleem gehad en met het vervangen van de opvoerpomp was het gedaan ,probeer het eens.Groetjes SJ
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar