close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 320D Touring 150pk: inlaatcollector 320D 150pk probleem

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1995cc

Ik heb een BMW gekocht met motorschade, de inlaatcollector is van de motor gehaald. 320D 150pk 6m Touring bj 2004.

Bij nadere inspectie zag ik dat bij cilinder 3 de binnenkant er wat verbrand uitziet, de kleine plaatjes die sluiten en openen werken van cil 3 en 4 niet, die van 1 en 2 wel.
Ik denk dat de roet door het EGR(AGR) klepsysteem gegeneerd een grote boosdoener is voor inlaat en uitlaatcollectors, of ben ik verkeerd?
Wat zou ik best doen, is dit allemaal in een stuk en hoeveel kost zoiets ongeveer?

Alvast bedankt voor jullie bijdrage

Ik heb een afbeelding toegevoegd zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel...

[url=http://imageshack.us][img]http://img213.imageshack.us/img213/4508/...[/img][/url]

Geplaatst door

Lazze (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik heb zeer slecht nieuws voor jouw de motor die je heb gekocht is voor de vuilbak. het klepje dat ontbreekt is een wervelklep, als deze de afbreekt gaat hij de motor in en brengt daar zo een grote schade aan de cilinder
dat hij niet meer is te herstellen. dit is een gekent probleem bij bmw en worden dan ook nieuwe motoren voor geplaatst

proffi 0
badge

16 jaar

Heb ondertussen de motor verder gedemonteerd, 1 van de kleppen is scheef, ik vervang dus de 4 kleppen van de 2e cilinder (waar het probleem zich voordeed), de zuiger ga ik ook vervangen, daarna zal hij terug lopen als een trein! Verder zijn er geen beschadingen aan de wand van de motor...

En BMW gebruikt al deze nieuwe technologiën (CR 2e gen, FMIC, varabele n. turbo... ) en dan maken ze inlaatcollectors in plastic met 4 klepjes van 20 eur ipv 1 grote klep aan het begin, en die kleintjes gaan kapot en dan in de motor, ongelooflijk, lijkt me alsof ze bij sommige dingen echt hun best doen en dan bij andere gewoon niet nadenken...

Lazze 0

16 jaar

Probleem is intussen dus opgelost, 4 kleppen vervangen en de zuiger van cilinder 2!
Meteen ook alle dichtingen vervangen + cilinderkopschroeven + alle filters net als nieuwe olie en water zodat hij perfect rijdt!

Lazze 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.