BMW 5-Serie E39: deurbekleding verwijderen van portier linksvoor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Ik moet de deurbekleding verwijderen van het portier linksvoor omdat de deurgreep aan de buitenzijde is afgebroken (dit verzin je trouwens niet...!). Weet iemand hoe dit moet? Ik weet dat het schroefje achter de deurgreep aan de binnenzijde los moet, maar ik kan verder geen punten vinden waar ik de binnenbekleding ook kan losmaken.
Ik hoor het graag!

Geplaatst door

R. Bakker (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als het een e34 is:

-Pin los schroeven waar je de deur van binnenuit mee opslot kan doen ( bij het raam).
- 2x een schroef los schroeven, 1 zit er achter een vierkant dopje op deur greep en 1 zit er achter een rond dopje waar je de deur van binnenuit mee open doet.
- dan moet je voorzichtig het onderste gedeelt van het deurpaneel los trekken. deze zit vast met een soort drukkers.
-dan moet je het zwarte gedeelt naast het raam los klikken. (naar je toe).
-als je het idee hebt dat het paneel los zit moet je het omhoog schuiven.
-als het goed is heb je hem dan los, dan moet je alleen nog het kabeltje los maken die aan de hendel zit waar je de deur van binnen uit mee open doet.
-dan moet je soort grijs isolatiemat verwijderen en kan je bij de deurgreep.

om de deurgreep eruit te halen moet je eerst de afwerklijst om de deurgreep verwijderen aan de buitenkant.
-als je de deur open doet kijk je tegen de zijkant van de deur. hier zit een zwart afwerk dopje ter hoogte van de deurgreep. als je deze eruit wipt met een schroevendraaier kijk je in de deur.
nu kan je de afwerlijst van de deurgreep er met een schroevendraaier uit wippen. (het is mij overigens nog nooit gelukt om hem er heel uit te krijgen)
-als je deze afwerklijst hebt verwijderd dan kan je aan de buitenzijden van de deur 2 schroeven los draaien.
-je kan nu als het goed is de deurgreep er van binnenuit uithalen.(bij een achterdeur hoef je hier verder niks meer voor los te halen, bij een voordeur weet ik dat niet zeker)

let er op dat als je het paneel weer terug wilt plaatsen, dat je eerst een soort zwarte plastic klem (deze zit achter het deurpaneel op ongeveer het midden)terug plaatst op het paneel.

het kan zijn dat het 3 schoeven zijn die je los moet draaien, zo uit mijn hoofd weet ik niet zeker of het er 2 zijn.

succes

Hier misschien nog iets duidelijker uitleg, met plaatjes.

http://www.bmw.bazzi.biz/anleit/tuer_ver...

KawaBmw7 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.