BMW 0: raildruckregeling

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330D

Hoi,

Graag jullie mening over de auto 330d met schakelbak en 2 ton op de klok van het jaar 2000 met het volgende probleem:
De start duurt langer dan normaal gelijk bij het rijden begint het DDE lamp te branden waarbij de vermogen wegvalt en de motor bij stationair toerental begint te nagellen.
Bij het uit en aanzetten begint alles overnieuw.
Bij diagnose met carsoft krijg ik storingscode 1190 raildruckregelung.

Mvg,
Mario.

Mario

Geplaatst door Mario (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

waarschijnlijk ontbreekt het de brandstofpomp aan vermogen, waardoor de raildruk te laag blijft.

Mijns inziens zou dust het vervangen van de pomp de enige juiste oplossing zijn, maar probeer eerst eens de druk te meten, afgaande op de fabriekswaarden.

succes Marcel

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

en anders een verstuivertest uitvoeren.( komt nogal geregeld voor!!)

bij de eerste cilinder de retour lostrekken, zodat je aan de eerste verstuiver een potje kan hangen.

dan moet de motor 3 minuten stationair lopen, en mag de opbrengst niet meer dan 180 ml zijn.

je kunt ook alle retouren bovenop lostrekken en dan starten, dan zie je gelijk welke verstuiver er het hardste doorlekt.

succes, marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.