BMW 0: Help mijn auto start niet!!! Monteur gezocht!!!

Bouwjaar: 2006

Hallo auto liefhebbers,
Ik zit met het volgende probleem. Mijn BMW M3 viel een tijdje geleden tijdens het rijden uit. Dit was wel vreemd want mijn dynamo en startmotor was pas gereviseerd. Na wat onderzoek bleek dat de brandstofpomp (ook wel opvoerpomp in de tank genoemd) het niet meer deed. Ik heb de draden gecontroleerd en er zat genoeg spanning op. Dus ik heb gelijk een nieuwe pomp erin gezet.

PS opmerking: de pomp draait niet in stand 2 van het contact (geen spanning). Dat zou toch moeten? De pomp begint pas te draaien wanneer je de auto wil gaan starten.

Helaas auto start nog steeds niet. De pomp draait wel, maar pompt niet. Ik heb twee kabels getrokken vanaf mijn accu en de pomp hiermee gevoed. Nu draait de pomp een stuk sneller en start de auto wel. Ik snap er helemaal niets van.

Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen, en weten jullie waar (links voor onder motorkap) de relais zitten van de brandstof pomp en welke dit is.

Heb de auto al laten uitlezen, geen resultaat.

Ik hoop dat jullie iets meer weten en mij advies kunnen geven. Of herkend iemand dit probleem en wil dit voor mij maken voor een leuk prijsje.

Mag ik de spanning van de benzine pomp op mijn contact aansluiten???????????????? Zo omzijl je de relais en al toestanden, waardoor de auto wel loopt. Het voelt in ieder geval niet goed aan. Dit kan niet goed zijn!

HELP HELP HELP


mvg.

M3 coupe

Geplaatst door M3 coupe (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat de pomp gaat draaien als je start hoort zo,maar hoeveel spanning staat er op de pomp heb je dat al gemeten?
Als je daar de accuspanning meet is dat goed zoek het dan in de massa aansluiting van de pomp.

Hans

M3 coupe (0), 17 jaar geleden

Hoi Hans, fijn dat je zo snel hebt gereageerd. De spanning die ik meet is hetzelfde als op de accu van de auto. Het kan zijn dat de Massa niet goed is??? Hoe kan je dit meten? Volgens mij wordt de pomp toch massa geschakeld. Gaat deze Massa naar de ECU? of alleen maar naar het relais?

dank aan allen die reageren,

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

Je hebt twee kabels getrokken vanaf de accu schrijf je is dat een plus en een min?
Als jij de accu spanning meet bij de pomp dan is de plus toch in orde,dan blijft de massa over die niet goed is.

M3 coupe (0), 17 jaar geleden

Dat klopt, de kabels komen van de + en - van de accu. Mag ik de Massa ergens ander aansluiten dan?

Hans4037 (0) PRO, 17 jaar geleden

probeer eens wat er gebeurd als je alleen de massa erbij zet slaat de motor dan ook aan als je start.

M3 coupe (0), 17 jaar geleden

Hoi Hans,

Ik zal dit vanavond gaan uitproberen, bedankt voor je advies, ik laat je (jullie) morgen weten hoe het is afgelopen.

nogmaal thankds voor het advies

M3 coupe (0), 17 jaar geleden

Hoi Hans,

Ik heb de massa extra erbij gezet, de pomp gaat nu ook draaien (zwak) wanneer ik wil starten (auto stotterd en valt uit). Wat ik heb opgemerkt is dat de pomp de eene keer sneller draai dan een andere. Hij draait op z'n beste als ik de + en de - op een externe accu zet, waardoor de auto ook start.

Ondertussen heb ik een zekering vervangen. Nu ben ik op zoek naar de DME (relais). Weet jij welke dit is?

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

je kunt beter ook even naar je brandstof relais kijken of de pinnen niet geoxideerd zijn

dat zit links onder de motorkap, daar zie je de relais en zekeringkast zitten, langs dit kastje kun je een zwart afdekkapje omhoog trekken, waaronder nog 3 relais zitten. het brandstof relais is dan de voorste.

succes, marcel.

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

heej nog ff iets... trek anders het relais er eens uit van de brandstofpomp, en trek de relaishouder even omhoog. kijk dan aan de onderkant van de relais houder welke twee draden de dikste zijn ( deze zijn van de pomp) , en verbind deze aan de bovenkant eens door ( zo heb je een rechtsstreekse verbinding zonder het relais te gebruiken) als het relais nou niet goed zou zijn dan zou de auto nu moeten starten, doordat je een rechtsstreekse verbinding hebt gemaakt.

snap je?

succes, marcel.

M3 coupe (0), 17 jaar geleden

Hoi to all people die op het probleem hebben gereageerd.

Mijn auto rijdt inmiddels als een treintje. Bleek namelijk dat mijn relais en de brandstofpomp kapot was. Het is toch een rare combinatie, maar het kan dus.


Nogmaals bedankt voor de informatie.

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

okeej graag gedaan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

@ Goksu

mooi dat je probleem is verholpen maar had je de brandstofpomp niet al vervangen ??

tegenwoordig moet je nergens meer raar van opkijken want alles is mogelijk.

Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.