Hey,
Ik ben in het bezit van een Golf 1 van 1983 met een 1100cc motor : code GG. Sinds enkele maanden zijn de problemen begonnen. Aanslaan doet ie niet zo lekker meer maar krijg hem toch aan de praat. Stationair draait ie redelijk goed toch hoor je dat ie sputtert. Echte problemen komen eens je aan het rijden bent. Eens je rijdt gaat alles goed tot je de choke geleidelijk aan moet afzetten. Stationair blijft hij meestel draaien, maar als je ermee optrekt valt hij plots dood, koppeling intrappen blijft hij draaien. Dus het is vooral bij gas geven dat hij dood valt. Wacht ik dan 5 tot 10 minuutjes start ie normaal terug. 5 minuutjes rijden heb ik weer hetzelfde probleem, soms kan ik iets langer rijden. Is al vervangen: carburator, contactpunten, bougies, bougiekabels, voetpakking carburator, condensator, brandstoffilter, benzinepomp. Ga nu binnenkort ook de benzineleiding richting tank eens doorblazen,wie weet !? :-) Weet iemand het probleem of kan iemand me helpen !
Alvast bedankt!
Grtz Andy.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andy,
Dus als ik het goed begrijp kun je met de auto rijden tot dat hij warm is en dan slaat hij af en kun je hem pas starten na 10 minuten ongeveer ?
Heb je al eens naar de hall gever gekeken in de ontsteking ? Waarschijnlijk vonkt hij niet meer op het moment dat hij niet meer aan wilt slaan, controleer dit eerst maar eens.
Even een bougie meenemen, en als hij afslaat trek je een bougie kabel eraf, steek de bougie erin en leg deze op de motor ( bougie moet massa maken ) en laat iemand de auto starten, als hij niet vonkt > ontstekings probleem, vonkt hij wel ? Spuit dan eens wat start-pilot of remreiniger de inlaat in, loopt hij dan wel, of even > brandstof probleem..
Gr Stefan
Plaats eens een kannetje benzine rechtstreeks aan je carburateur, dan weet je of het aan de benzine toevoer ligt.
Zo ja dan draai de tankdop er eens af en kijk eens in de vulhals of deze niet is doorgeroest.
Andy heeft het over kontaktpunten, Stefan. Dan zal er geen hall gever in zitten lijkt me.
Als het een ontstekingsprobleem is, kan de bobine ook nog de dader zijn.
14 jaar
[quote=E.T.Wiersum]Andy heeft het over kontaktpunten, Stefan. Dan zal er geen hall gever in zitten lijkt me.
Als het een ontstekingsprobleem is, kan de bobine ook nog de dader zijn.[/quote]
Hey, bedankt al iedereen voor jullie snelle antwoorden! De vulhals is nog in perfecte staat aangezien deze reeds een tweetal jaren geleden al vervangen is door een nieuw exemplaar. In de ontsteking zit inderdaad geen Hall-gever in daar het nog een ontsteking is met kontaktpuntjes. Zat ook al aan de bobine te denken of de brandstof toevoer. Indien de bobine stuk is,zijn deze nog nieuw te krijgen of moet ik op de sloop gaan zoeken?
Mvg Andy.
14 jaar
Ja nu je het zegt Tjaart, heb er niet gelijk meer bij stil gestaan..
Andy,
De bobine passen van meerdere type's Vw, dus dat zal het probleem niet zijn, voor te testen kun je de motor laten lopen en de bobine nat spuiten met een plantenspuit, slaat de motor nu af, dan weet je hoe laat het is..
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Ja nu je het zegt Tjaart, heb er niet gelijk meer bij stil gestaan..
Andy,
De bobine passen van meerdere type's Vw, dus dat zal het probleem niet zijn, voor te testen kun je de motor laten lopen en de bobine nat spuiten met een plantenspuit, slaat de motor nu af, dan weet je hoe laat het is..
Gr Stefan[/quote]
Ok,zal jullie tips eens uitproberen. Alvast bedankt.
Mvg Andy
14 jaar
Er zit toch niet een ontsteking op met een zwarte verdelerkap ( weet het merk zo niet meer ) want die geven ook vaak vreemde problemen.
bobine bevat olie, die wordt warm, dan geeft ie problemen, na 10 minuten istie afgekoeld, doet ie het weer, zou het in de bobine zoeken, zijn nog genoeg te krijgn.
14 jaar
Is dit met een volle, halfvolle,of bijna lege tank?
Misschien dat de aanzuigbuis afgebrokkeld is en bij een bepaalde tankinhoud niet meer lekker aanzuigt.
Als je de zitting van de achterbank loshaald (2 parkertjes) dan zie je een ronde schijf boven op de tank.
Deze kun je rond draaien en uit de tank nemen.
Dit is tevens de tankvlotter en bevat ook nog een filtertje.
kijk even of de aanzuigbuis lang genoeg is, en tevens even het filtertje reinigen.
Zwarte verdelerkap zit er niet op! Gisteren ook nog het probleem uitgelegd aan iemand en we denken eerst ook aan de bobine omdat deze goed warm wordt! Gaan dit binnenkort allemaal uitpluizen!
@ Tom@ssini : probleem doet zich voor bij eender welke tankinhoud!
Grtz Andy.
14 jaar
Ok,vandaag de tijd gehad om alles na te kijken. Na de eerste mogelijkheid het probleem meteen gevonden. Was dus inderdaad het veel voorkomende met de brandstoftoevoer. Filtertje voor de carburateur schoongemaakt,zat redelijk veel troep in, en tevens de brandstofleiding tot aan de tank doorgeblazen met perslucht. Resultaat,hij startte zonder problemen en het rijden was ook in orde. Binnenkort even in de tank zelf kijken naar de aanzuigbuis,filter en vlotter.desnoods tank er onderuit en spoelen. Nu nog een vraagje: men heeft voor de carburateur een filterje van een motorfiets geplaats,zo'n klein metaal ding dat je kan openschroeven en schoonmaken. Volstaat dit of beter een ander fabrikant filter? En kan ik desnoods zonder de tank schoon te maken men probleem anders oplossen.
Mvg Andy.
14 jaar
Dat filtertje zou je er ook tussen kunnen laten zitten, kan in elk geval geen kwaad..
Zou eens naar de vulhals kijken, is dat nog in orde, dan zou ik de tank er ook niet onderuit halen, of er moet al flink veel zooi in zitten, maar dan is je filter ook zo weer dicht.
Gr Stefan
14 jaar
[quote=stefan84]Dat filtertje zou je er ook tussen kunnen laten zitten, kan in elk geval geen kwaad..
Zou eens naar de vulhals kijken, is dat nog in orde, dan zou ik de tank er ook niet onderuit halen, of er moet al flink veel zooi in zitten, maar dan is je filter ook zo weer dicht.
Gr Stefan[/quote]
Vulhals is nog in orde en krijg al redelijk veel zooi mee,dus denk dat het zware werk eraan komt.
Mvg Andy
14 jaar
Probleem opgelost. Met perslucht even de benzineleidingen doogeblazen van motorruimte naar benzinetank. Let wel als je dit doet dat je de vuldop van je tank openlaat. Nieuw filtertje geplaats voor de carburateur en de auto rijdt weer normaal. bedankt iedereen voor de mogelijke oorzaken.
Mvg Andy.
14 jaar
Jij bedankt voor de feedback Andy!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar