Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
De auto is origineel een automaat geweest en is ooit omgebouwd naar handbak. Nu heb ik het vermoeden dat de toerenbegrenzing van de automaat (4000 tpm) nog steeds actief is. Op benzine kom ik onmogelijk boven die 4000 tpm, op lpg loopt de auto ruim 6000 toeren.
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik deze toerenbegrenzer kan verwijderen cq overbruggen ?
Alvast bedankt,
Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste Chris, het zou kunnen dat het probleem op diverse punten zit, ik heb diverse Escort CVT automaten omgebouwd maar handbak (omdat je een goede automaat niet meer vinden kunt)! Ik werkte daarbij altijd via het 1 op 1 systeem, d.w.z. ik bouwde alle onderdelen die bij een automaat anders zijn om naar een handbak uitvoering! Het is alweer enige tijd geleden dat ik de laatste om heb gebouwd, want is niet meer rendabel! Mogelijk hebben ze de computer niet omgeruild voor die van een handbak, mogelijk zit 1 van de originele sensoren of regelleidingen ernog en belemmeren dat het toerental hoger dan 4000 t.p.m. gaat! Je zou hem kunnen laten uitlezen via een computer en dan komt daar mogelijk een storing uit, maar hoeft niet want mogelijk denkt hij dat alles in orde is, want was een automaat! Ik heb dit probleem bij een ombouwing zelf nog nooit meegmaakt, mogelijk niet vakkundig uitgevoerd of gewoon iets vergeten, want er zijn zoveel zaken die je moet ombouwen! Een vraagje zit de originele automaat uitlaat ernog op, d.w.z. die met de grote achterste demper (speciaal ontwikkeld voor de automaat), want mogelijk geeft die te veel tegendruk in de uitlaat, echter op gas loopt hij wel in toeren op dus, ik zou het zoeken in een begrenzing (in de computer?) of beperkte brandstoftoevoer (ook een soort begrenzing)! Is wel een moeilijk probleem, omdat dat zo maar te zeggen. Die 4000 t.p.m. is trouwens wel ongeveer het toerental dat bij een normale cvt-automaat wordt aangehouden als vast toerental bij het versnellen, het Dafje effect, gieren van de motor en geen versnelling!
SUCCES!!!
ik zou ook eens de verschillende sensoren in het inlaat traject reinigen (luchtmassa meter en temp sensor)
heb dit eens gehad met een automaat
Ik heb een ruilmotor bij de auto gekocht en inmiddels alle vacuumslangetjes, sensoren, bobines en kabels uitgewisseld. Ook het benzinefilter vervangen en de benzinedruk gecontroleerd. Luchtmassameter uitgewisseld en de computer geeft geen storingen op de OBD interface.
Enige wat naast die toeren een probleem is is backfire op lpg.
Klopt het dat het lambdasignaal aan de lpg installatie gekoppeld moet zijn ? Bij mij is namelijk de Bruine (signal ground) ipv de witte aangesloten.
16 jaar
Electrodeafstand van de bougies naar 0.8mm brengen, dan is backfire weg.
Computer al gewisseld?
Het is opgelost:
Op de automaatbak zit normaal een apparaatje die ziet in welke versnelling de bak staat. Nu had men 2 van deze draadjes doorverbonden zodat de auto denkt dat de auto in "neutral" of "park" staat. Dan word de startonderbreker uitgeschakeld maar kan niet meer dan 4000 tpm gemaakt worden om de bak te beschermen !.
Ik heb nu het relais van de startonderbreker vervangen door een draadbrug en de doorverbinding verwijder, loopt nu als een zonnetje !!
Iedereen bedankt voor het meedenken.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar