Als motor koud is weinig problemen, maar als motor warm wordt, begint de auto in te houden en te stotteren boven de 3000 tpm. Brandstoffilter gecontroleerd en deze was vrij zwart, filter vervangen en meteen busje Forte
diesel reiniger in filterhuis gegooid. Geen storingen opgeslagen in ECU. EGR klep ook al afgedopt en dit geeft ook geen verbetering. Weet iemand hier een oplossing voor??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Twan....
Vragen zijn welkom. Mensen die jou proberen te helpen om tot een oplossing te komen verwachten van jou kant eigenlijk wel een reactie, met het liefst daarbij een oplossing natuurlijk...... Tot op heden zijn die uitgebleven?? (m.u.v van maar enkele reacties)
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul
Valt wel op(en is soms een beetje ontmoedigend)hoe weinig reakties en opvolging er komen op onderwerpen waarvoor je een oplossing instuurt.Opzet van deze site is(o.a)de vraag,maar ook liefst de oplossing,of ten minste het vervolg van het verhaal,dacht ik.M vr gr Peter
Klopt inderdaad, heb ik niet altijd gedaan maar heb wel andere mensen ook geprobeerd hun probleem op te lossen en krijg dan ook niet altijd een reactie terug. Volgens mij is deze site er ook niet om door verschillende mensen daarop gewezen te moeten worden, anders lijkt het mij een dagtaak te worden voor deze mensen om op iedereen te reageren die niet het uiteindelijke antwoord erbij heeft gezet.
Maar nu heb ik nog mijn probleem met mijn Audi A3, niemand een suggestie?
Maar jullie hebben een punt en ik ga hier ook zeker wat mee doen!!!
Stekkerverbinding aan verstuivers in cilinderkop?
[quote=Twan11684]Volgens mij is deze site er ook niet om door verschillende mensen daarop gewezen te moeten worden[/quote]
Wie goed doet, wie goed ontmoet..... Zo werkt het dacht ik met alles.
We gaan er ook niet vanuit dat het bewust gebeurt.. Toch wie de moeite neemt een vraag te stellen, kan ook de moeite nemen om te reageren, dan wel DE evt oplossing te plaatsen. Zo krijgen mensen die behulpzaam zijn niet het idee dat ze het allemaal voor niets doen, het werkt dus van twee kanten.
Gr. paul
Inderdaad,de bal moet van 2 kanten rollen,ook het uiteindelijk laten weten wat de oorzaak/oplossing was kan ook weer vele mensen verder helpen.
Mvg
Geert
Ik weet dat bij de 2.0TDI al verschillende cilinderkoppen vervangen zijn,verstuiverzittingen laten vaak lekken door waardoor mazout zwart kleurt
We hebben de auto naar de dichtsbijzijnde Audi-dealer gebracht en die zijn er mee verder gegaan. Ze hebben inmiddels de verstuivers gedemonteerd en er is een soort aanslag te zien in de verstuivergaten, waarover ze contact gaan leggen met de importeur. Die gaan dan beoordelen wat verder het plan van reparatie gaat worden.
De rest volgt ...
heb je pompverstuivers?zo ja
'vervang eerst die kabelboom eens in de kop met die grote ronde stekker!
Je hoeft die kabelboom van de verstuivers daarom niet direct te vervangen,meestal helpt het zelfs om gewoon de contactpennetjes van de stekkers van de kabelboom die op de verstuivers klikken gewoon met een tang wat dicht te knijpen,deze zoude door het trillen vaak slecht contact geven.
Mvg
Geert
[quote=fastgeert]Je hoeft die kabelboom van de verstuivers daarom niet direct te vervangen,meestal helpt het zelfs om gewoon de contactpennetjes van de stekkers van de kabelboom die op de verstuivers klikken gewoon met een tang wat dicht te knijpen,deze zoude door het trillen vaak slecht contact geven.
Mvg
Geert[/quote]
Beste geert,
ik heb het al 2 keer meegemaakt dat er een breuk in de kabel boom zat!
[quote=kadir][quote=fastgeert]Je hoeft die kabelboom van de verstuivers daarom niet direct te vervangen,meestal helpt het zelfs om gewoon de contactpennetjes van de stekkers van de kabelboom die op de verstuivers klikken gewoon met een tang wat dicht te knijpen,deze zoude door het trillen vaak slecht contact geven.
Mvg
Geert[/quote]
Beste geert,
ik heb het al 2 keer meegemaakt dat er een breuk in de kabel boom zat![/quote]
nou kadir dat is dan wel heeeel zeldzaam,ik heb nog nooit een breuk in het desbetreffende kabelboompje meegemaakt. wellicht is het bij jou gebeurt met het uitbouwen.
Inderdaad;een breuk in de kabelboom ben ikzelf nog niet tegengekomen,het is bij sommige type's wel niet makkelijk door plaatsgebrek om de kabelboom uit en in te bouwen,hetgeen dan riskant is voor eventuele breuken.Wij hebben er al vele gehad die kloegen van schokken,inhouden,vermogensverlies,en dat dan opgelost was door gewoon de klemmetjes/contacten terug wat aan te spannen.
Hallo,
Zijn al een aantal weken verder,
maar heb hier nu een a4 2.0 tdi BLB motorstaan met dergelijke storing.
Bij deze zijn de verstuivers van cilinder 1 en 2 defect.
Verstuivers vervangen (wel erg duur) maar auto rijdt weer perfect.
PS dit wordt niet als fout gezien door ECU kan enkel gezien worden door inspuit/regelverschil met testkast
Misschien dat je er iets mee kunt
gr. daniel
De Audi-dealer heeft bij 'onze' A3 de kabelboom gerepareerd, de verstuivers geoptimaliseerd en de verstuiverringen vervangen. Hierna en nu nog steeds loopt deze A3 in ieder geval weer als een zonnetje, al met al toch een reparatie van ongeveer 2000,-.
[quote=Twan11684]De Audi-dealer heeft bij 'onze' A3 de kabelboom gerepareerd, de verstuivers geoptimaliseerd en de verstuiverringen vervangen. Hierna en nu nog steeds loopt deze A3 in ieder geval weer als een zonnetje, al met al toch een reparatie van ongeveer 2000,-.[/quote]
een beste prijs twan voor een paar uur werk. wat wordt er bedoeld met optimaliseren van de verstuivers?
Goh Twan, je bent toch even vakkundig een oor aangenaaid zeg!
Verstuivers geoptimaliseerd huh huh, ik wil zeeeeer graag weten wat hier precies mee bedoeld wordt. Volgens mij is het gewoon een post om heel veel zoektijd weg te werken. Een beetje dealer/monteur weet dat de adapterkabelboom in de kop verdachte nummer 1 is !!
Maar ik hoop dat je tevreden bent en de auto weer fijn draait.
Fijne dagen..
Jan
Een dergelijke storing onlangs ook gehad bij een A3 met een 2.0 tdi. Hierbij waren bij 3 cilinders de afdichting tussen de verstuiver en de cilinderkop ingesleten. Voor een langdurige oplossing is de cilinderkop en 4 verstuivers vervangen. Hierna draaide de motor weer als vanouds.
Het optimaliseren van de verstuivers vindt ik een vreemd verhaal gezien je hier niets kan aanpassen buiten een nieuw pakkingsetje van een paar euro.Je klacht is er misschien wel even opgelost maar je kunt erop wachten dat deze klacht spoedig weer terug is. En dat voor 2000,- ......
Gr. Ary
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar