Als hij stationair draait pingelt hij een beetje tussen de 720 - 780 (te laag??) en als ik gasgeef zakt mijn toerental eerst terug tot ongeveer 400 en schiet dan weer omhoog. Als ik bij een stoplicht aankom en bijna stilsta en moet weer wegrijden lijkt dat dit erger is, auto wil dan bijna afslaan na gasgeven. Verder loopt hij goed geen schokken of inhoudingen tijdens rijden. Gaat dus puur als hij stationair draait zo doen. Na een lange stuk snelweg 160+ is dit er bijna niet of helemaal weg, maar zodra hij veel stoplichten meemaakt komt dit weer oven water.
Ondertussen LMM, bougies, luchtfilter vervangen. Uitgelezen en geeft geen foutcodes aan. Bougiekabels met water besproeid en motor reageerd hier niet op, dus die zijn nog goed..
Wie o wie heeft een soortgelijke probleem gehad of verdenkt iets?? Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuumleidingen op lekkage controleren .
gasklep reinigen en opnieuw in de bassisstand zetten.
groetjes jan.
gasklep is gereinigd en op basisstand gezet en leerwaarden gereset.
was vandaag bij een garage geweest en zeiden dat ik vacuumleidingen moest checken op lekkage zoals jij zegt Jan, en/of inlaatspruitstuk pakking.
Ga ernaar kijken.
Thnx
Hallo Yilmaz,
Ik heb exact dezelfde problemen met mijn A3 1.8 20V '97. Ook voor het stoplicht dat het toerental 1 keer zaagt en dan redelijk mooi stationair droomt. Ook als je 1 keer wat gas geeft in de vrij, dat valt hij terug tot 400 toeren en loopt dan weer normaal stationair.
Ik heb ook al het gasklephuisgereinigd maar dit doet erg weinig tot niks..
17 jaar
ik heb de thermostaat vervangen, omdat mijn temperatuur terug daalde naar de 70 tijdens rijden en probleem lijkt weg te zijn..
Ik heb ook last van een grom geluid net alsof uitlaat lek is of tegen een metalen deel aan stoot tussen de 2000-3000 toeren.. Heb ernaar gekeken en hij hangt er netjes onder, alle rubbers zijn nog goed en geen lek in de uitlaat.. als ik de uitlaat aantik hoor ik ook niks.. iemand een idee??
Ik neem aan dat je die mechanische thermostaat hebt vervangen? Dat ding met die veer die je monteer onder een koelwaterslang?
17 jaar
Ja met die veer ja, die gaat open bij 87 graden, maar was bij mij kaduuk en bleef een stukje openstaan. zit bij mij als je voor het blok staat links, achter de dynamo..
Trek de stekker er eens af van de (indien aanwezig) stuurpomp sensor op de pomp.
Ricky,
dus de stekker op de stuurbekrachtigingpomp en niet de stekker van de reservoir? Is dit om te kijken wat er met de toerental gebeurd dat hij niet terug zakt na gasgeven?
[quote=yilmaz85]dus de stekker op de stuurbekrachtigingpomp en niet de stekker van de reservoir? Is dit om te kijken wat er met de toerental gebeurd dat hij niet terug zakt na gasgeven?[/quote]
ja de stekker op de sensor die op de pomp zit.
Deze regelt ook het stationaire toerental tijdens het draaien aan het stuur,heb wel vaker gehad dat deze sensor stuk was,daarom ff proberen met de stekker eraf.
Ricky,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A3 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar