Beste Problemcar bezoekers,
Gisteren toen ik op de snelweg reed, voelde ik dat mijn auto een beetje inhield. Hij kwam met moeite bij de 150-160 en ging ook niet verder, wat normaal geen probleem had moeten zijn.
Vandaag werd het allemaal erger. Toen ik het snelweg opkwam (opgewarmde motor) merkte ik dat mijn auto onwijs veel inhoudt als je vol gas probeert te geven. Het toerental loopt niet omhoog, maar de auto wilt gewoon niet gaan. Pas wanneer ik op ong. 40% het gaspedaal indruk, dan gaat de auto wat fijner, maar dan wel boven de 2000/2500 toeren. Ik heb bij onze bestemming de olie nagekeken, maar dit was in orde. Ik heb mijn bougies eruit gehaald en even aangetikt, maar dit had ook totaal geen verbetering.
Net toen ik naar huis wou rijden was mijn motor koud. Dan loopt het helemaal niet en pas na1 a 2 min. komt het net zoals boven vermeld aan de gang.
Waarschijnlijk moet ik wel morgen naar de garage, maar ik zou nog graag nog tips/adviezen van jullie willen horen.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
P.S. Alsof mijn dag niet genoeg naar de ........ was, is er ook nog iemand rechtsvoor aangereden toen mijn auto geparkeerd stond. Sometimes life sucks.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op problemen met de lambdasonde.
Thnx voor je advies. Net ff de bougies vervangen (waren toch aan vervanging toe), maar had weinig invloed op de verbetering. Luchtfilter en dergelijke ff schoongeperst, maar dat mocht ook niet baten. Na het uitlezen van de auto, kwamen erachter dat de zuurstofregeling niet correct functioneert. Dus waarschijnlijk is het wel de lambda sonde.
Ik hou je op hoogte in ieder geval.
15 jaar
Trek even de stekker eraf (lambda)dan gaat de auto in noodloop mocht hij dan wel goed lopen dan is het waarschijnlijk inderdaad de lamda(of een andere sensor!)je kunt ze ook even doormeten.
Succes.
Groet,
Koen
15 jaar
Ik trek het zodalijk los, nu worden de draagarmrubbers vervangen (andere probleem).
Kom er nog op terug.
Gr,
Erdem.
15 jaar
Als de motor wel goed loopt maar niet door trekt zou ook kunnen duiden op een versleten koppeling plaat. Op de handrem zetten en in de 2 versnelling met beetje gas koppeling pedaal laten op komen.
15 jaar
Allereerst excuses voor mijn late reactie. Wegens tijdnoot moest ik de lambda sonde bestellen zonder eerst de stekker eraf te halen en bleek dat het niet aan de lambda sonde lag. Na het uitrekken van de stekker van mijn luchtmassameter rijdt mijn auto wel soepel. Dus het ligt aan de lmm of aan de bekabeling ervan. Omdat een LMM ontiegelijk veel kost heb ik met de garage afgesproken dat wanneer er een andere ford komt waar de LMM dezelfde is dat ik de LMM even ga monteren op de mijne om te testen. Nu rij ik zonder de stekker erin.
Is dit een goed idee?
15 jaar
Het is een goed idee, maar is het niet mogelijk die lmm door te meten.
15 jaar
heb zoiets ook gehad maar bij mij zat heel de katalysator vol, was ook een duur grapje!
daarna weer rijden als een trein!
15 jaar
Als de stekker van de lmm eraf is loopt de motor ook op een noodprogramma.
Zal wel veel gebruiken op deze manier.(loopt op standaard instellingen)
Heb je de lmm al een keer goed doorgespoeld met remmenreiniger?
15 jaar
Allereerst bedankt voor jullie reacties, zie onderstaand voor de antwoorden
Imroy: Voor zover ik weet is het (bijna) niet mogelijk om te meten. Dit omdat het zo een laag signaal geeft.
Kasper78: daseen duur grapje, dat geloof ik best! 1 der deze dagen zal het ook vervangen worden.
Koen: Ik merk dat het benzineverbruik iets meer is, en de lmm heb ik als eerste meteen goed doorgespoeld. Helaas had dit ook geen nut. De garage zou me bellen wanneer er een andere escort toevallig langs kwam. Dan kon ik het bij de mijne opzetten om te testen. Hopen dat er dus van de week een Escort gerepareerd moet worden..
We keep in touch!
15 jaar
hallo,
heb de reacties gelezen en ga nog maar een andere lmm proberen.
hopelijk helpt het!
15 jaar
[quote=Uxstyle]Allereerst excuses voor mijn late reactie. Wegens tijdnoot moest ik de lambda sonde bestellen zonder eerst de stekker eraf te halen en bleek dat het niet aan de lambda sonde lag. Na het uitrekken van de stekker van mijn luchtmassameter rijdt mijn auto wel soepel. Dus het ligt aan de lmm of aan de bekabeling ervan. Omdat een LMM ontiegelijk veel kost heb ik met de garage afgesproken dat wanneer er een andere ford komt waar de LMM dezelfde is dat ik de LMM even ga monteren op de mijne om te testen. Nu rij ik zonder de stekker erin.
Is dit een goed idee?[/quote]
als je een lambdasonde besteld zonder het eerst te controleren dan kan je ook een lmm betstellen want de prijzen liggen dicht bij elkaar.
bij de automaterialenzaak zal er mischien 4 tientjes tussen zitten.
tenzij je naar de dealer gaat dan betaal je wel een vermogen.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar