km stand nu is 255.000 en het trillen begon bij +-200.000.
Bij het remmen (vooral tussen 80 en 60km/uur) is er een hevige trilling voelbaar in het stuur, eigenlijk trilt de hele auto dan. Je hoort een klapperend geluid. Ook voel je het in je rempedaal. Bij langzaam rijden en licht remmen merk ik ook dat de auto niet continu remt (vesneld/vertraagd) alsof de schijven krom zijn.
Er zaten toen nog de origenele schijven en remblokken (vervangen bij 160.000) op. Bij de (universele) garage hebben ze toen de schijven afgedraaid ivm kromme schijven. Probleem was toen verholpen.
Echter na zo'n 10.000 was het probleem er weer. Weer terug en dit maal de schijven vervangen. Weer zo'n 10000 zonder problemen.
Maar toen kwam het weer terug. Mogelijk dat het dan uit de naven vandaan kwam was het verhaal, maar zeker wist men het niet. Gezien die kosten en het verhaal dat het geen kwaad kan enkel vervelend is, heb ik doen besluiten om er mee door te rijden.
Tot ik onlangs op vakantie met een zwaar beladen auto bergafwaarts moest remmen voor een bocht. Dat geklapper en getril was erg hevig en vervelend.
Heb nu dus besloten om maar weer wat aan te gaan doen. Ben ditmaal bij de dealer geweest hopend op een betere diagnose. Die adviseren om de schijven de blokken en de naven/lagers te vervangen. Kosten wordt je bang van. Maar ze waren niet overtuigend dat dit het probleem op gaat lossen.
Nu hoor/lees ik dat het ook wel eens door de schokbrekers kan komen. Maarja..........ik kan alles wel gaan vervangen........
Weten jullie wat het kan zijn? Wat kan ik het beste laten vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien rond de 200.000 wiellager vervangen? bij een beurt
Gr Jaap
Bij de dealer de naven schijven en blokjes vervangen. nu amper 5000km verder trilt mijn stuur weer bij het remmen. zucht
Bij de dealer weten ze het ook niet, behalve verder onderzoeken. Dit grapje heeft me ondertussen een kapitaal gekost. Voordat de dealer verder gaat......heeft iemand nog een suggestie voor me?
12 jaar
Lees ook dit draadje : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Gr. paul
Is het het oude of nieuwe type octavia?
12 jaar
Model 2006 is nog het oude type Octavia.
Gr. paul
Dit is een Octavia II. Want een BXE motor is er vanaf type II.
is een octavia II
naven zijn vervangen dus roest op de naven (wat je veel leest )kan het dus niet zijn.
12 jaar
Lossen de remblokken goed? De remzadels dienen zeer grondig gereinigd te worden met zadelvijl/ zadelborstel.
Als blokken niet goed lossen kun je dit goed voelen. remmen naar stiulstand en dat een fractie voor je stil staat je voet van de rem en uitrollen. Dit uitrollen moet echt maar een heel klein stukje zijn, bv 0,5 m.
Als je de rem voelt pakken op moment van stil komen, komt waarschijnlijk 1 vd 4 remmen niet goed los.
Je zou dit ook moeten kunnen constateren met laser thermometer. een blok dat niet goed lost, daar zal de schijf bloedheet worden.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Skoda Octavia of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar